Lasol Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Har en PC hvor strømforsyningen røyk i det stille mens PC var avslått. Kjøpte den anbefalte erstatningen av Komplett hvor PC var kjøpt og monterte den etter beste evne. Alt virker og er stabilt men PC er blitt betydelig tregere enn den var. Det må jo nesten være forårsaket av at noe ikke får strøm evnt ikke nok strøm? Har noen erfaringer med et sånt problem?? Endret 14. mai 2011 av Lasol Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Har ingen ide, men er ikke med på at en PC kan bli treg pga PSU. Hvis det er for lite kapasitet på PSU (svært uvanlig med en vanlig PC) så ville PC bli ustabil og slå seg av. Kan ikke bare gå tregere. Skjermkort med høy ytelse trekker mye strøm, og krever mer av PSU. De kan si fra (med pipelyd) hvis det mangler strøm, og da vil de ikke yte det de skal. CPU kan bli treg hvis den blir for varm, da settes ytelsen ned for å minske varmeutvikling. Sjekk temperatur i BIOS. Lenke til kommentar
Zukima Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Kan hende at du hadde høyere ytelse på PSUen før.. jeg veit at i hvertfall windows vista så kan du endre på hva strømforsyningen skal yte, f.eks strømsparer, balansert og høy ytelse. kanskje dette har blitt endret på med den nye strømforsyningen. kan prøve å endre til høy ytelse. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Ytelse i den sammenhengen gjelder vel bare for bærbare. Da kan Windows redusere ytelsen (på CPU) for å oppnå lengre batterilevetid. Det er definitivt ikke snakk om å endre på strømforsyningen. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Eneste jeg kan tenke er at noe tok skade da den gamle PSUen røyk, men høres rart ut likevel. Lenke til kommentar
Lasol Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 Ok skal sjekke temperatur. Kan hende noe er blitt skadet ved at jeg rotet rundt. Kan også se om det kan være noe med strøminnstillinger selv om jo min pc er stasjonær.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Sjekk også om du har plugget alle kablene skikkelig inn. ATI/AMD-skjermkort fungerer uten å ha alle kablene plugget inn, men vil ikke gå opp i 3d-modus og derfor gi dårlig spillytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå