frog.greatCuac() Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Etter å ha siklet på en Nexus S over lengre tid (hadde Iphone 4, heretter kallt I-enemy....) bestemte jeg meg for å kjøpe en Nexus S. Jeg var lenge i tvil til om jeg skulle kjøpe Nexus S her til lands ettersom de som selges her kommer med Super-LCD og ikke Super-Amoled skjerm. Samme problematikk med de andre utgavene som finnes i Europa. Men... så fant jeg ut at min gamle arbeidsgiver fra 2001 (Den gang PCmax, nå IT24.no ) importerer denne telefonen fra USA og da var valget enkelt. Meget enkelt. Kjøpte en slik en fra it24.no og gjett om jeg ble glad når jeg endelig fikk en Nexus S med Super-Amoled skjerm... Skal ikke gå inn på hva som er bra med denne mobilen, da det er mer eller mindre alt. Der man føler seg innestengt i iOS, føler man seg fri i Android. Skal sies at jeg har hatt Android telefoner før, men da med SENSE skallet over OS'et... Kan forøvrig nevne to ting som er negativt med mobilen. 1. Ikke minnekort. Men den kommer med 16 gb internminne. Har ennå mye ledig plass igjen.... 2. WiFi-funksjonen på mobilen finner ikke WiFi kanaler i segmentet 12-14. Dvs, den finner kun kanaler som broadcaster i segmentet 1 - 11. Dette er en kjent feil med mobilen, men jeg har ennå ikke funnet ut om det er en feil på softwareplan eller om det er en begrensning på hardwareplan. Wlan feilen, skal etter det jeg vet, finnes på både den amerikanske og den europeiske varianten. Før kunne man velge wifi-kanal under settings, men denne funksjonen finnes ikke på denne mobilen. (er den fjernet på Gingerbread tro ??? ) Foruten disse to feilene, er mobilen en drøm. Rett og slett en drøm. Kan ikke si noe annet enn at man rett og slett bør gå til anskaffelse av en slik telefon. De som ikke vil ut med så mye penger til en Samsung Galaxy II, kan jo gå til anskaffelse av Nexus S med Super-Amoled skjerm. (ikke for å drive reklame for min gamle arbeidsgiver, men de er de eneste jeg vet om her til lands som selger den amerikanske versjonen ) ---------- frog.cuac() ---------- 1 Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Takk for info om skjermen, men det ser ikke ut til at it24.no selger Nexus S lenger. Lenke til kommentar
frog.greatCuac() Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 Et lite insidertips: Send mail og spør om han (ja, han ja...) kan ta inn Samsung Nexus S fra USA Du har ingenting å tape på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå