Gå til innhold

Hvordan er kvaliteten på dressene til Hugo Boss(prisklasse 5k)? Skal kjøpe dress i morgen.

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe dress i morgen...var å litt i dag, og det var mye fine dresser å velge mellom. Er i 3500-5000 kr klassen, så fant noen fra Boss, Tiger og Riccovero. Riccovero dressene hadde utrolig bra passform på meg, sånn rett fra hengeren...men de så kanskje litt for hippe ut. mao, fikk følelsen av at de flott kan brukes til fester (og slike anledninger), men ikke så veldig mye mere.

Hugo Boss dressene føltes også veldig bra, litt dyrere enn de andre.

Så...hvordan er kvaliteten på dressene deres? Tenkte å bruke denne dressen som "allround" dress, inntil jeg får meg flere. Tenker meg at den skal brukes et par ganger i mnd.

Angående farge, jeg syntes mørkeblå og grå/mørkegrå så veldig fint ut. God farge for en allround dress?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mørkeblå/navy og mørkegrå er bra allround farger, ja.

Når det gjelder Hugo Boss dresser så har jeg hørt at kvaliteten ikke står i stil til prisen. I den prisklassen du opererer i så ser jeg Bruuns Bazaar nevnt som et bedre alternativ, hvor kvalitet står mer i stil til pris.

Lenke til kommentar

Jeg ville heller kjøpt Boss enn Bruuns Bazaar 10 av 10 ganger. Boss er ganske overpriset, men med mindre du finner noe på salg eller bestiller fra nettet er det ikke så mange andre greie alternativer i prisklassen rundt 4-5000... Hvis du har en butikk i nærheten som fører Tiger, Frislid osv ville jeg kikket litt på det og.

Lenke til kommentar

Det er en litt vrien prisklasse ja. Det er egentlig ingen ordentlig gode kjøp i den prisklassen. Skal man kjøpe dress for 5000+- er det beste alternativet og vente til det blir salg, og kjøpe en dress som opprinnelig var i 9-10 000 kronersklassen, for der er det en del bra. Eller evt. kjøpe på nett da, som er der man helt klart får mest for pengene, men det er jo dumt mtp. størrelse.

Lenke til kommentar

Selected Homme har mye stilig til en billig penge. Helt ærlig er ikke kvalitet akkurat hva man ser på i dress. Bruken er så utrolig liten, sett i forhold til "vanlig tøy" at det tar mange år før man sliter ut en dress. Og da er det greit å uansett ikke ha brukt så mange penger på den at du kan kjøpe ny med god samvittighet.

Jeg har brukt min gode gamle dress fra Dressman i flere år nå. Den har gjennomgått MYE; alt fra fyll, ligget på gulvet i flere dager i strekk, puling (!), middager, konfirmasjoner, begravelser, regnvær osv. Nå begynner den å bli såpass slitt at jeg egentlig har faset den ut.

Ikke bruk masse penger på merke- dresser. Tipper nesten alle dresser lages av samme folk, i tilsvarende fabrikker i Kina/Vietnam. Tviler på at kineserne på fabrikken tilBoss har mer kompetanse enn kinesrne på fabrikken til Selected/BB/Dressmann. Materialene er stort sett de samme!

Lenke til kommentar

Du representerer et helt forskjellig syn på klær og bekledning enn de andre her inne. Bare det at du nevner uten å blunke i en bisetning at du har gått i begravelse med samme dressen du bruker til rølping, fyll og fanteri forteller egentlig alt om hva du mener om måten man fremstår på.

Det er så klart en ærlig sak, men ikke forvent at folk her inne er enige med deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Selected Homme har mye stilig til en billig penge. Helt ærlig er ikke kvalitet akkurat hva man ser på i dress. Bruken er så utrolig liten, sett i forhold til "vanlig tøy" at det tar mange år før man sliter ut en dress. Og da er det greit å uansett ikke ha brukt så mange penger på den at du kan kjøpe ny med god samvittighet.

Jeg har brukt min gode gamle dress fra Dressman i flere år nå. Den har gjennomgått MYE; alt fra fyll, ligget på gulvet i flere dager i strekk, puling (!), middager, konfirmasjoner, begravelser, regnvær osv. Nå begynner den å bli såpass slitt at jeg egentlig har faset den ut.

Ikke bruk masse penger på merke- dresser. Tipper nesten alle dresser lages av samme folk, i tilsvarende fabrikker i Kina/Vietnam. Tviler på at kineserne på fabrikken tilBoss har mer kompetanse enn kinesrne på fabrikken til Selected/BB/Dressmann. Materialene er stort sett de samme!

shut-the-fuck-up.jpg

Det er som å si at en Toyota og Ferrari er det samme, for "de er jo bare biler."

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og her har vi årsaken til at jeg er mindre og mindre aktiv på forumet. Folk angriper meg, ikke saken.

Mote er subjektivt! Etter flere år i klesbransjen og som utdannet markedsøkonom følte jeg for å skrive min oppfattelse.

Men for all del, diskusjon.no blir et rikere sted når kun de som er mest frekke og uhøflige er igjen.

:thumbdown:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Å si at en dress fra Selected og en fra Boss er "så og si det samme" er bare ignorans av faktum. Jeg kan si, uten tvil, at en dress fra Boss vil holde markant høyere kvalitet enn en fra Dressmann, og Boss' dresser er, som fkm sier, ikke spesielt kvalitetsrike.

Lenke til kommentar

Og her har vi årsaken til at jeg er mindre og mindre aktiv på forumet. Folk angriper meg, ikke saken.

Mote er subjektivt! Etter flere år i klesbransjen og som utdannet markedsøkonom følte jeg for å skrive min oppfattelse.

Men for all del, diskusjon.no blir et rikere sted når kun de som er mest frekke og uhøflige er igjen.

:thumbdown:

Hvilken stilling har du/har du hatt i klesbransjen? Selger?

Det du skriver er jo rent tull. For det første er det stor forskjell på fabrikker og kompetanse i Kina, for det andre er det utrolig stor forskjell på stoff. De billigste merkene har jo også en tendens til å forpeste dressene og blazerene med polyester, bare for å gjøre alt verre. For øvrig har du jo også faktorer som passform (Dressmann-dresser ser etter min erfaring ut som lunsj-bokser, men er mulig det har endret seg), konstruksjon osv.

Det eneste jeg kan si meg delvis enig i er det du sier om merkedresser. Jeg hadde styrt unna så langt det er mulig, for det er jo ikke til å legge under et teppe at de ofte er overpriset. Men skal man handle i Norge, i butikk, i den prisklassen, da har man jo ikke mange valgmuligheter.

Edit: Kikket litt på Dressmanns sider og fant en dress til 999kr. Ved siden av bildet står det:

Just a Suit

Forskjellige polyester viscose blandinger. Enkelte med lycra. Klassisk passform, finnes i både korte og lange størrelser.

Håper ikke jeg er nødt til å peke ut hva som er "feil" her.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Men helt ærlig. Man kan ikke klage på Dressmann. De markedsfører jo akkurat det de selger. "Just a suit". En helt enkel dress, for veldig mange mennesker i det ganske land brukes dress i konfirmasjon, begravelse og bryllup. Omtrent 10 ganger i livet. Jeg har forståelse for at man ikke ønsker å betale noe særlig for noe man aldri bruker.

For å videreføre bilanalogien. Det er ingen vits i å ha en Ferrari hvis du skal bruke den 10 ganger de neste 80 årene.

Personlig vil jeg ha en god dress, men som andre her inne, syntes jeg det er vel verdt å bruke noen tusen på en dress. Det syntes ikke resten av landet. De gidder ikke å bruke penger på det de bruker til daglig en gang. Forventer dere virkelig at de skal bruke penger på noe som ikke blir brukt?

I prisklassen du ser i en som nevnt Friislid og BB gode valg. Jeg har faktisk en Selected Homme dress. Det er IKKE en god dress. Det er en grunn til at jeg kjøpte SH, det er fordi det er en sort dress, som kun brukes i begravelser, og de er det forholdsvis få av ennå for min del heldigvis. Jeg liker dog virkelig ikke å bruke denne dressen. Den er, av alle fæle og dustete ting, slim-fit. En dress skal ikke være slim-fit.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tar gjerne den ferrarien om jeg kun får brukt den 10 ganger i løpet av de neste 80 årene jeg.

En dress er noe av det flotteste som kan henge på skuldrene til en mann, så det er aldri noe jeg ville vurdert å slurvet med. Nordmenn har rett og slett ikke stolthet, noe jeg synes er litt synd. Jeg tar meg selv seriøst, og det innebærer det jeg går med av klær.

Jeg bruker så og si aldri dress, men de ytterst få gangene jeg bruker det ønsker jeg å se bra ut. Var nylig i konfirmasjon og selskapet etter kirkebesøket var gjennomsyret av billige Dressmann-dresser som satt som lunsj-boksene på stakkarene og var laget av stoff som så regelrett billig ut. Det ser bare ikke bra ut og det sender et signal om at du ikke bryr deg.

Diskusjonen om slim-fit har jo vært oppe før, men da om skjorter, og min mening er fortsatt at det er et godt alternativ for de som har lite å kroppen. Det er for øvrig en naturlig utvikling. Vi vil ha flere valgmuligheter fordi folk er bygd forskjellig. Slim-fit har absolutt sin plass, selv om det kanskje markedsføres som "tr3ndy".

Lenke til kommentar

Allright, var å prøvde litt flere ting i dag, litt grundigere.

Den dressen som egentlig hadde aller best passform, og så best ut på meg IMO, var en mørkeblå slim riccovero dress. ENESTE jeg ikke syntes var helt optimalt, var at den hadde litt smal/tynn jakkeslag.

Når jeg prøvde med fin skjorte og slips, så la jeg ikke så mye merke til jakkeslag...dressen så definitiv mye bedre ut (i sin helhet) med litt smalere slips og ordentlig skjorte.

Hvordan er det med smalt jakkeslag egentlig, akseptabelt?

Så ut som disse.

9264340.jpg

9264330.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...