Arntsen Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Saken er at jeg har If Start forsikringsavtale. Om det er noen som har noe erfaring etc med skademeldinger hos If, eller generellt dyktige på forsikring, les videre: Vilkårene står her: http://w1.if.no/web/vilkaar.nsf/sammendrag/57ff1e78279b2037c22570d1004a1fa7 Det står blant annet: - Reisegods tapt/skadet bl. a. ved tyveri, ran, innbrudd, skadeverk, brann, naturskade, trafikkuhell - Reisesykeutgifter påløpt på reise i forsikringstiden på grunn av akutt sykdom, ulykkesskade eller dødsfall. - I tillegg omfattes reiseavbrudd/tapt ferie, tilkallelse, tannbehandling og merutgifter ved eneste (dvs at du bare har en eneste reiseledsager) reiseledsagers akutte sykdom, ulykkesskade eller dødsfall - Avbestilling før reisen er påbegynt som skyldes akutt sykdom, ulykkesskade eller dødsfall og som rammer sikrede selv, noen i den nærmeste familie som er bosatt i EU/EØS, eller eneste reiseledsager Det er ingen egenandel på reiseforsikringen Saken er den at jeg deler kollektiv med 2 kompiser. Når vi skulle ta toget klarte jeg å sette meg på brillene hans, så de gikk jo til h#lvete.. Kan dette dekkes av min reiseforsikring? Eller gjelder det kun MINE ting? Brillene koster 4500,- og jeg har jeg nesten ikke penger siden jeg studerer. Er det eventuelt mulig å si at brillene er mine? Vil de på noen måte finne ut at jeg ikke bruker briller? Eller vil jeg bare få oversendt beløpet så jeg kan gå å kjøpe nye briller til ham? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Din reiseforsikring dekker bare dine ting, og den gjelder ikke ved "uhell". Vilkårene sier "... ved tyveri, ran, innbrudd, skadeverk ...", det vil si at dine ting blir ødelagt av andre, ikke at du selv ødelegger dem. Da er jeg redd for at forsikringen ville bli mye dyrere. Det KAN være at forsikringen din har en ansvarsdekning, som dekker skade du påfører andre / andres eiendeler. Sjekk vilkårene dine. Lenke til kommentar
Jojoman Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 (endret) Fra linken: "Ansvarsforsikringenen Dekker rettslig erstatningsansvar for skade du måtte påføre andre personer eller andres eiendeler i egenskap av privatperson. Ansvarsforsikringen gjelder for skade som inntreffer i Norden eller i løpet av de første 45 dager av en reise utenfor Norden. Samlet erstatningsplikt er kr 3 000 000 ved hvert skadetilfelle. Egenandel er kr 4 000 for hvert skadetilfelle." Tipper det går under her, men eneste måte å finne ut på er å ringe If og spørre. Med egenandel på kr. 4000, blir det uansett dyrt for deg beklageligvis. Det du ikke under noen omstendigheter bør prøve på er "å si at brillene er mine". Forsikringssvindel straffes som regel med fengsel (noe det er en god grunn til). Ekstremt strenge straffer hvis du blir tatt... Endret 16. mai 2011 av Jojoman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå