Gå til innhold

Lite ATX eller mATX kabinett

Anbefalte innlegg

Da blir dette forhåpentligvis min siste tråd om denne PCen.

Jeg har bestemt meg for dette oppsettet:

i5 2500k (skal OC)

H50 kjøler

XMS3 1600mhz 2x2gb

Asus Radeon HD 6950 2gb

600W atx PSU

OCZ Vertex 2 60gb for OS og et par spill

Gammel 250gb hdd for lagring

Greia er at jeg ikke får bestemt meg for kabinett (og dermed HK, men dette blir nok et p8p67). Størrelsen skal være så liten som mulig og vekta skal være så lav som mulig. Har drasset med meg et Big Tower en liten stund nå, og er mildt sagt forsynt. Ellers skal jeg ikke ha noe med glassvinduer eller LED lys. Stillhet er også en fryd.

Har kikket litt på Fractal Design Define Mini som kommer til Norge om et par ukers tid, men det virker ikke så veldig mye mindre enn storebroren R3.

Noen som har forslag? :D

Endret av MrWinkietinkle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner ikke et P67-hovedkort som er mindre enn mATX, så du må nok regne med et mATX-bygg.

EDIT: Sett på SUGO 02?

Eller PC-V354B?

Kommer med viftekontroller og mulighet for lange grafikkort. Alt av aluminium også, så det veier lite.

Litt alternativ form, men de er definitivt lavere enn et standard mATX-kabinett.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Du finner ikke et P67-hovedkort som er mindre enn mATX, så du må nok regne med et mATX-bygg.

EDIT: Sett på SUGO 02?

Eller PC-V354B?

Kommer med viftekontroller og mulighet for lange grafikkort. Alt av aluminium også, så det veier lite.

Litt alternativ form, men de er definitivt lavere enn et standard mATX-kabinett.

Likte veldig godt det siste, bortsett fra de blå LEDsa.

Det første... duger kjølingen på dette til mitt oppsett?

Takk for at du alltid stiller opp med saklige og gode svar btw ;)

Endret av MrWinkietinkle
Lenke til kommentar

Kjører du reference-kjøler skal det nok gå greit. Det som er viktig da er å få nok luft til vifta. Lian-Li-kabinettet har jo mulighet for å skifte ut viftene foran f. eks. selv om dette fort kan bli litt dyrt.

Ellers vil strømforsyningen hjelpe med kjøling av grafikkort, og du kan også rokkere litt rundt på viftene.

Jeg vil nå uansett si at blåe LED-vifter ikke ødelegger altfor mye, og kjølingen er absolutt verdt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...