Toalettet Skrevet 13. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Hey. Har bestilt gamer pc. Har ett greit lite rom det er tre meter bredt og 6 meter langt. Men jeg lurer på om pcen skal stå unna høytalere/forsterker slik at høytaler ikke ødelegger noe elektronikk inni pcen? vær grei å flytt emnet om jeg postet feil. Var vanskelig å vurdere, hehe. Har foresten; fire vanlige høytalere, en sub, og to bakhøytalere. Endret 13. mai 2011 av want2havebody Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2011 Det er overhodet ingen mulighet for at høyttalere påvirker PC. Du tenker sikkert på magnetene. Elektronikk påvirkes ikke av magneter. De gamle CRT skjermene var derimot svært følsomme for magneter, men selv de ble sjelden påvirket av PC høyttalere. Kan også nevne at det inne i harddisker sitter en svært kraftig magnet. Så det er ingen sjangs for at en ekstern magnet skal skade disken. Lenke til kommentar
space17 Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 Henger med på Hårek uttalelser. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 Å ødelegge noe direkte er det liten sjange for, men jeg hadde en htpc som sto rett ved siden av et større basselement og etter noen måneders bruk så hadde mange av skruene falt ut og kablene satt litt dårlig i. Lenke til kommentar
rozon Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 Et poeng der med vibrasjoner fra sub... Harddisker, vifter og mekaniske kontakter uten sikring er i faresonen, men jeg vil anta at folk vil føle et sterkt ubehag før det faktisk blir skadelig for komponentene. Jeg har aldri hørt om noen som har fått noe ødelagt av høyttalere, men i teorien er det mulig. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2011 Eneste jeg har sett var en eldre TV som mistet deler av fargespektret men den hadde en heftig høyttaler som nærmeste nabo og TV'en var av eldre årgang. PC'er derimot kan du vibrere til noe ja, harddisker kan om de vibreres nok gå tregere ved at de må starte sitt søk på nytt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2011 Ja, de gamle CRT bilderørene var dobbelt utsatt. Magnetene forskyver elektronstrålen. Dessuten kan vibrasjoner påvirke skyggemasken, som også gir rare effekter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå