Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvordan plassere høytalere i forhold til pc?

Anbefalte innlegg

Hey. Har bestilt gamer pc. Har ett greit lite rom det er tre meter bredt og 6 meter langt. Men jeg lurer på om pcen skal stå unna høytalere/forsterker slik at høytaler ikke ødelegger noe elektronikk inni pcen? vær grei å flytt emnet om jeg postet feil. Var vanskelig å vurdere, hehe.

Har foresten; fire vanlige høytalere, en sub, og to bakhøytalere.

Endret av want2havebody
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er overhodet ingen mulighet for at høyttalere påvirker PC.

Du tenker sikkert på magnetene. Elektronikk påvirkes ikke av magneter.

De gamle CRT skjermene var derimot svært følsomme for magneter, men selv de ble sjelden påvirket av PC høyttalere.

Kan også nevne at det inne i harddisker sitter en svært kraftig magnet. Så det er ingen sjangs for at en ekstern magnet skal skade disken.

Lenke til kommentar

Et poeng der med vibrasjoner fra sub... Harddisker, vifter og mekaniske kontakter uten sikring er i faresonen, men jeg vil anta at folk vil føle et sterkt ubehag før det faktisk blir skadelig for komponentene.

Jeg har aldri hørt om noen som har fått noe ødelagt av høyttalere, men i teorien er det mulig.

Lenke til kommentar

Eneste jeg har sett var en eldre TV som mistet deler av fargespektret men den hadde en heftig høyttaler som nærmeste nabo og TV'en var av eldre årgang. PC'er derimot kan du vibrere til noe ja, harddisker kan om de vibreres nok gå tregere ved at de må starte sitt søk på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...