Gå til innhold

IPS viser frem sniktitt på deres neste versjon av IPB!


Anbefalte innlegg

God kveld alle sammen!

 

De som utvikler Invision Power Board viser for tiden frem den kommende 3.2-versjonen av forumprogramvaren. Det er denne forumløsningen vi her ved Diskusjon.no benytter oss av.

 

IPS krever at man registrerer en bruker på testforumet for å teste ut: http://internal32.invisionpower.com/

 

 

Det er svært sannsynlig at vi kommer til å oppdatere til IPB 3.2 etter den er lansert, men det er naturligvis viktig at forumet fungerer og ser ut slik folk ønsker og at evt. ønsker til utbedringer blir informert om slik at utviklerne kan forbedre det ytterligere.

 

Selv om Diskusjon.no som alltid vil komme til å gjøre utseendetilpasninger og lignende, er det naturligvis kjekt om utgangspunktet kan være så godt som mulig. Derfor setter vi stor pris på om du sier fra til dem om du har noen tilbakemeldinger! ;)

 

 

Invision Power Services som er selskapet bak har forøvrig skrevet mange blogginnlegg de siste månedene hvor de har vist frem og diskutert mye av den nye funksjonaliteten som vil være å finne i IPB 3.2.

 

Disse innleggene kan dere finne en oversikt over her: http://community.invisionpower.com/blog/blog-1174/cat-132-32x

 

Blant annet har IPS jobbet mye med "View New Content"-seksjonen, og den inneholder for første gang mye av det man kan se i Diskusjon.no sin egenutviklede "Mine innlegg"-funksjon. Jeg vil anbefale dere å ta en titt! ;)

 

 

Har til slutt lagt ved noen skjermskudd slik at dere kan få en smakebit før dere tar turen innom selv. Tilbakemeldinger til IPS kan dere skrive i kategoriene de har opprettet for det, men merk dere at forumet kan bli tømt og stengt ned på kort varsel, så jeg vil anbefale dere å sette opp øyeblikkelig e-postvarsling på emner dere deltar i der om dere ønsker få med dere alle svar. Husk ellers å lese IPS sine tips til hvordan du best kan gi dem tilbakemeldinger.

 

 

Ellers kommer også undertegnede til å jobbe med å videreformidle evt. tilbakemeldinger dere har om dere selv ikke har anledning til å gjøre dette!

 

(Og ja, jeg vet mange av dere allerede har skrevet mange forslag i Tracker og andre steder, jeg husker disse og. ;) )

 

http://internal32.invisionpower.com/

IP.Board 3.2 Preview_1305311414456.png

Feedback - IP.Board 3.2 Preview_1305311496785.png

New content - IP.Board 3.2 Preview_1305312911544.png

Skjermbilde 2011-05-13 kl. 20.38.59.png

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IPB har aldri hatt noe som ligner på "Mine innlegg"-funksjonalitet Mr. A. "Mine innlegg" som du ser her på forumet er noe driftsavdelingen (som blant annet drifter Diskusjon.no, Hardware.no, Prisguide.no) har utviklet selv. Dagens versjon er det vel primært Mads som står bak, mens det før dette var Ueland som utviklet.

 

Dette er første gang IPB kommer med noe som kan sammenlignes og som er noenlunde synlig.

 

For oss vil det være verdifullt å vite hva dere synes om IPS sin "Mine innlegg" sammenlignet med det vi har her ved Diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Ok, skjønner ikke at dette ikke er standard. For min del er det en av de mest viktige funksjonene som er. At det ikke er standard finner jeg veldig rart. Synes den "Mine innlegg" vi har her ser mye bedre ut såvidt jeg kan se.

Endret av Mr. A
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For oss vil det være verdifullt å vite hva dere synes om IPS sin "Mine innlegg" sammenlignet med det vi har her ved Diskusjon.no.

Jeg syns den ser grei ut. Det vil muligens ta litt tid å bli vant med, men de nye løsningen ser mer fleksibel og "kraftig" ut enn dagens.

Lenke til kommentar

Eller svart eller grønnost etc om du klatter på litt Jotun beis. Det dere burde tenke her på forumet er først og fremst funksjon framfor utseende. Deretter tenker man over at man ikke velger tungvindte løsninger for gamle funksjoner som enkelte bruker slik som Microsoft med Windows versjonene, hvor det å finne fram til kontrollpanelet er nedgravd i en drøss av undermenyer.

Lenke til kommentar

Interessant! Har dere forresten noen statistikk på hvor mange som bruker IP.Board-layouten? Evt. gjerne statistikk på hele pakken om dere har og er medvillige :-)

 

Personlig er jeg vant med diskusjon.no-teamaet, men er åpen for forandringer. Mine innlegg <3

Lenke til kommentar

Nei, ikke enda en oppdatering. Blir helt sikkert masse feil og tull som må fikses igjen akkurat som sist. Ha det som det er

Vi er langt mer frempå denne gangen ;)

 

Jeg har i alle fall vært svært aktiv med å gi tilbakemeldinger og innspill, i tillegg til at vi har mast en del på dem i kundedelen på deres offisielle forum om ytelsen vår osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...