Gå til innhold

No CI Module? På min nye LG 42" LCD-TV 42LD750

Anbefalte innlegg

Hei.

I dag fikk jeg min nye tv, men etter jeg har auto innstilit kanalene, så får jeg opp No ci module på hver eneste kanal. Er det fordi tven ikke er rikstv godkjent? Hvordan fungerer dette egentlig? Jeg som var såpass fornøyd med researchen jeg gjorde før jeg kjøpte min første lcd tv. Men så viser det seg at jeg har bommet fullstendig?

Endret av Everket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å ta inn krypterte kanaler trenger du en dekoder med dekoderkort. Dekodermodulen som settes rett i tven heter ci-modul, og fåes blandt annet kjøpt fra de som leverer tv til deg.

Så vidt jeg vet sendes det ingen ukrypterte digitalkanaler i norge, kanskje nrk1 og 2.

Lenke til kommentar

Jeg valgte antenne i stedet for cabel på tven, og nå får jeg visst inn et par kanaler. Flyttet inn her for noen måneder siden, og har tv2, tv3, tvnorge og et par andre kanaler, uten at jeg betaler kabeltv, eller har lyse kanal pakke. Men jeg synes nesten bildet var bedre på den gamle 32tommer svære tven jeg hadde. Feks teksten er fryktelig kornete.

Så min tv som ikke er rikstv godkjent kan ikke ta inn digitale signaler? Hva vil det si i praksis?

Jeg er desverre helt grønn.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Den kan ta inn digitale signaler, men du trenger en dekodermodul for å dekryptere dekoderkortet, og selve dekoderkortet. Siden forskjellige leverandører bruker forskjellig kryptering så kan ikke modulen være innebygget (forestill deg å måtte ha fire forskjellige tver av hver eneste modell tilgjengelig på markedet).

Lenke til kommentar

RiksTV sender digitale signaler over luft, altså at man tar de i mot med antenne.

Du har Kabel-tv via en kontakt i veggen, stemmer dette? Det du ser på nå er analog kabeltv, dette ser skikkelig ræv ut på flatskjermer.

Du bør oppgradere til digitaltv, dette kan du mest sannsynlig skaffe fra den som leverer signalet i kabelen din, alternativt gå til innkjøp av parabol eller rikstvutstyr. Uansett blir det månedsavgift.

PS: Det vil ikke hjelpe å bytte tv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...