Toalettet Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 hei. har ett svært p67 oppsett.. vil jeg kunne bruke dem delene (i7 2600k, ddr3 8gb ram, hd6950 osv) på z68 board? er det mye lurere å kjøpe z68 fremfor p67? hvordan blir det å koble ssd på ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Eneste forskjellen er at du får utnyttet den interne grafikken på CPU med z68, samtidig som du kan overklokke(som ikke h65 kan). Lenke til kommentar
Lambern Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Og z68 kortene støtter SSD caching Ville ikke erstattet kortet hvis du allerede har kjøpt et p67 kort Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 SSD Caching får du på P8P67 Pro også, men det er da ikke Intel-teknologi. Uansett er SSD Caching mer rettet mot den vanlige brukeren som ikke har lyst til å rote med flere partisjoner, som gjør den litt ubrukelig på Z68 som er en del dyrere enn H67. TS: Driver du med videoredigering og vil ha rask transkoding er Z68 + i7-2600k et meget lurt valg med tanke på Intel Quicksync. Om du bare skal spille kjører du P67 + i5-2500k, da dette er like potent og frigir penger til andre ting som SSD, kabinett, PSU og skjermkort. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) SSD Caching får du på P8P67 Pro også, men det er da ikke Intel-teknologi. Uansett er SSD Caching mer rettet mot den vanlige brukeren som ikke har lyst til å rote med flere partisjoner, som gjør den litt ubrukelig på Z68 som er en del dyrere enn H67. TS: Driver du med videoredigering og vil ha rask transkoding er Z68 + i7-2600k et meget lurt valg med tanke på Intel Quicksync. Om du bare skal spille kjører du P67 + i5-2500k, da dette er like potent og frigir penger til andre ting som SSD, kabinett, PSU og skjermkort. Greit oppsummert. Z68 er valget for dem som primært er avhengig av å kunne både overklokke OG bruke intern grafikk på en og samme hovedkort. Trenger du bare det ene eller det andre så sparer du penger på å gå for H67 eller P67. Utover dette så er det så og si akkurat samme kortet som en P67. Jeg var dog ikke klarer over at SSD caching var tilgjengelig på andre chipset... vi snakker om det samme nå sant? Det jeg refererer til heter teknisk sett SRT - Rapid Storage Technology - og jeg er rimelig sikker på at det er Intel som eier den spesifikke implementasjonen. Selvfølgelig er dette uansett noe for spesiellt interesserte. Det er en fin teknologi, men de fleste har nok enten ikke en SSD i det hele tatt - eller er fornøyd med å kjøre hele SSDen som OS partisjon, og bryr seg ikke så mye om hastigheten på sekundære disker som uansett bare skal lagre bulk-data. -Stigma Endret 13. mai 2011 av Stigma Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 SSD Caching får du på P8P67 Pro også, men det er da ikke Intel-teknologi. Uansett er SSD Caching mer rettet mot den vanlige brukeren som ikke har lyst til å rote med flere partisjoner, som gjør den litt ubrukelig på Z68 som er en del dyrere enn H67. TS: Driver du med videoredigering og vil ha rask transkoding er Z68 + i7-2600k et meget lurt valg med tanke på Intel Quicksync. Om du bare skal spille kjører du P67 + i5-2500k, da dette er like potent og frigir penger til andre ting som SSD, kabinett, PSU og skjermkort. Greit oppsummert. Z68 er valget for dem som primært er avhengig av å kunne både overklokke OG bruke intern grafikk på en og samme hovedkort. Trenger du bare det ene eller det andre så sparer du penger på å gå for H67 eller P67. Utover dette så er det så og si akkurat samme kortet som en P67. Jeg var dog ikke klarer over at SSD caching var tilgjengelig på andre chipset... vi snakker om det samme nå sant? Det jeg refererer til heter teknisk sett SRT - Rapid Storage Technology - og jeg er rimelig sikker på at det er Intel som eier den spesifikke implementasjonen. Selvfølgelig er dette uansett noe for spesiellt interesserte. Det er en fin teknologi, men de fleste har nok enten ikke en SSD i det hele tatt - eller er fornøyd med å kjøre hele SSDen som OS partisjon, og bryr seg ikke så mye om hastigheten på sekundære disker som uansett bare skal lagre bulk-data. -Stigma Asus har en lignende funksjon med en Marvell-kontroller kalt Hyperduo. Men den finnes kun på Deluxe-utgaven dessverre. Det triste er at denne funksjonen hadde vært langt mer interessant for hovedkort i prisklasser under 900 kr. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Asus har en lignende funksjon med en Marvell-kontroller kalt Hyperduo. Men den finnes kun på Deluxe-utgaven dessverre. Mener Pro og Evo utgaven også støtter HyperDuo. Men Marvell kontrolleren har dårlig ytelse, og bør være den siste som tas i bruk på P67. Ville beholdt P67 dersom du allerede har. Skal du ha nytt, ser jeg ingen grunn til å ikke velge Z68 foran P67, dersom prisen er omtrent lik. Endret 13. mai 2011 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Edit: dobbel post Endret 13. mai 2011 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå