Gå til innhold

Får ikke kobla til trådløs internett

Anbefalte innlegg

Får ikke kjøpe internett selv her jeg bor pga. det er fullt i kabel som telenor sier.

Så jeg låner trådløst med naboen.. han har nettop fått ny trådløs router fra telenor, pga den gamle tok kveld.

Jeg har en bærbar pc med windows vista som kobler seg på uten problemer.

Men min eldre stasjonære pc med windows xp får jeg ikke til å koble meg på med!

Skriver inn denne koden og trykker ok for å koble til, så begynner den og "henter nettverksadresse" Så blir den stående og er tilkobla, frakobla,tilkobla,frakobla.... om jeg ser på "status" mens den holder på å prøve å koble til så får den aldri opp en egen ip.

Har prøvd med to forskjellige nettverkskort med samme utfall.

Samme pc'en har kobla til naboen før uten problemer.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite tips som ikke har noe med det tekniske problemet ditt. Har du sjekket om du kan få trådløst bredbånd fra http://directconnect.no/? Det kan godt hende de har en radiomast i nærheten av der du bor og da kan du få trådløst adsl til samme pris som trådbasert.

Du kan sjekke dekningskart på siden deres ved å klikke på Bestill og taste inn postnummer, da kommer dekningskartet opp, og er det en mast i nærheten av huset ditt med noenlunde fri sikt mellom ditt hus og masta så er det bare å bestille.

Lenke til kommentar

Takker for tipset! Det der må vurderes om telenor ikke kan fikse, dem skulle visst sende en kar til den der boksen og sjekke et "feilpar" som dem kalte det.

Men er det ingen som har noen tips til hva som er galt?

Kan det være noen instillinger i den nye routeren til naboen ?

Lenke til kommentar

Fant "feilen" til slutt..

Jeg har klødd meg fælt i hodet i det siste over dette her så jeg prøvde og endre den sikkerhetskoden på den bærbare til den jeg trykte inn på den stasjonære og da virka det plutselig ikke der heller! Så det viser seg at dama hadde funnet frem en lapp med koden til den gamle routern til nabon. Jeg hadde trykt inn den nye på den bærbare når jeg fikk koden, men lappen som dama fant fram var jo helt lik og jeg huska jo ikke koden.

Får ingen beskjed om at koden er feil, kobler bare ikke til!

velvel..... det er et hardt liv :cool:

Endret av Myrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...