Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matematikk R1 eksamen 31. mai 2011

Anbefalte innlegg

hmm jo den var litt sleip. Jeg husker at jeg konkluderte med at alle tall P kan skrives som P=n^2 - (n-1)^2 ergo at de alle kan skrives som kvadrater av naturlige tall

Men dette var vis informasjonen i oppgave b) stemmte.

Endret av Shushi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT: sqrt(5) er riktig på den. Tror jeg. husker ikke helt hvilken oppgave det var da og hva jeg fikk på den

oppg. 1g)

chart?cht=tx&chl=\text avstand: \sqrt{5}

er korrekt...

en ting som er litt rart er at siste posten her, fra i går dukka opp på R1 eksamen i dag???

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=380500&st=16560

SÆRT! Han må jo ha hatt tilgang til oppgavene på forhånd. Sånne sammentreff skjer jo ikke.

ikke veit jeg, men spes greie det der...

Lenke til kommentar

Næ, håper på 6'er jeg. Men, jeg tviler sterkt på at en arrogant unge (21 år gammel? lol) som deg får det.

Vel, bortsett fra at jeg aldri noen gang har fått dårligere enn 6 på noen tentamen eller prøve, får du vel tvile. Og nei, er ikke 21, må ikke tro alt som står på nettet.

Med mine matematiske evner kan jeg også forstå at det ikke gikk så bra for deg da du åpenbart ble sinna fordi jeg synes prøven var lett. Synd, men lykke til når du tar opp faget til neste år.

Lenke til kommentar

Næ, håper på 6'er jeg. Men, jeg tviler sterkt på at en arrogant unge (21 år gammel? lol) som deg får det.

Vel, bortsett fra at jeg aldri noen gang har fått dårligere enn 6 på noen tentamen eller prøve, får du vel tvile. Og nei, er ikke 21, må ikke tro alt som står på nettet.

Med mine matematiske evner kan jeg også forstå at det ikke gikk så bra for deg da du åpenbart ble sinna fordi jeg synes prøven var lett. Synd, men lykke til når du tar opp faget til neste år.

Jo nettopp, man skal ikke tro alt som står på nettet. bl.a. det at du påstår at du ikke er 21 år og at du vil få 6'er på prøven ;). jeg har sett postene dine og dine "matematiske evner" i aksjon, skjønner du

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

men 3d fikk dere x=3.52 for bunnpunktet til grafen? Og x=3.15 for 3c?

Ja, stemmer.

Redigert: fikk x=3,54 på d, men y-verdien (som oppgaven spør om) endres knapt så svaret stemmer nok.

Endret av Artorp
Lenke til kommentar

men 3d fikk dere x=3.52 for bunnpunktet til grafen? Og x=3.15 for 3c?

Fikk x = 3.15, ja. Innsatte i O(x).

Men i d fikk jeg 238 som O(x) verdi eller noe...du også?

Edit: Mener å huske at jeg fikk 3.149 eller noe, rundet det opp.

Endret av lolbits
Lenke til kommentar

Du har sett mine matematisk evener i aksjon? Hva faen snakker du om? Går du på skolen min? Jeg har da aldri vist mine matematisk evner. Desutten er det ikke jeg som tivler så mye på evnene mine at jeg må spørre forumet om det er rett.

Lenke til kommentar

Herlig å være ferdig, ser at mange her har fått det samme som meg og det er digg, MEN kan noen huske hva Oppg. 1 g var? For jeg husker ikke å ha fått sqrt(5) i noen oppgaver...

Et punkt P(4,1) ligger utenfor linja gitt ved fremstillingen r=[1+2t,2+t], hvor langt er det fra punktet til linja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...