Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matematikk R1 eksamen 31. mai 2011

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle printe ut noen gamle eksamenshefter i morra. Deretter begynne skikkerlig. Desutten er jeg litt redd for en heftig bevis-oppgave i Del 1, som vi fikk på tentamen. Men jeg har ikke sett noen bevis-oppgaver i del 1, utenom (Per fra Bergen), noe som er skumelt enkelt.

Lenke til kommentar

Jeg har funnet flere jeg, H/V 09 bl.a. Men tror det skal gå bra. Vi får vel ikke en bevisføringsoppgave blåst i ansiktet, men at oppgaven heller bygger på seg selv. F.eks. at vi først skal vise noe, også bruke dette videre, og til slutt bevise det vi har kommet frem til. Pytagoras er jo en klassiker, eller at vi for eksempel må bruke at et linjestykke kan uttrykkes på en annen måte etc.

Lenke til kommentar

De er egentlig ikke lengre. Oppgavene er forholdsvis korte. Fordelen med større variasjon er at flere emner tester og elever som er svake i ett emne ikke får store deler av resultatet forringet av dette emne. I tillegg er oppgavene noe mer overfladiske.

Endret av stifa
Lenke til kommentar

I tillegg er oppgavene noe mer overfladiske.

Nettopp. I stedet for oppgaver der du faktisk må tenke litt og som det faktisk er deilig å endelig komme opp med løsningen på, må du jobbe som en hest gjennom en haug med overfladiske oppgaver.

Lenke til kommentar

I tillegg er oppgavene noe mer overfladiske.

Nettopp. I stedet for oppgaver der du faktisk må tenke litt og som det faktisk er deilig å endelig komme opp med løsningen på, må du jobbe som en hest gjennom en haug med overfladiske oppgaver.

Ja egentlig. Kjemi 2-eksamen var en sånn en. Jeg brukte mesteparten av ekstratida jeg har krav på fordi jeg er svaksynt, og likevel spiste jeg ikke lunsj. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...