hoyre Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Jeg tror jeg får 6 i standpunkt. Får bare gjøre mitt beste, skal ta opp 1T også, så får en liten oppvarming. Haha! Me too. Satser på en sekser der:) Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Tror nok den er en smule mer overkommelig, ja. Lenke til kommentar
1123581121 Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 ok, takker for svar Nypis. Tenkte jeg skulle dele et lite tips: Etter grundig analyse av gamle eksamensoppgaver har jeg kommet fram til at det aldri er sannsynlighetsoppgaver på del 1. På nesten alle eksamenene er det én stor sannsynlighetsoppgave på del 2 som består av flere deloppgaver. Med andre ord er det ikke noe vits i å pugge sannsynlighetsformler. Jeg kommer heller til å ta med et notatark hvor alle formelene står. Satser på 6'er jeg også btw Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Bra observert, Skibur! Men skjønte ikke helt formelarket-du kan jo ikke ha det på del en om du ikke cheater. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Ikke så alt for grundig, for på eksamenssettet for H10 er det en sannsynlighetsoppgave. Ellers er det mye riktig i det du sier! Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Ikke så alt for grundig, for på eksamenssettet for H10 er det en sannsynlighetsoppgave. Ellers er det mye riktig i det du sier! Nei, den observasjonen baserer jeg meg i alle fall ikke på da. Har man som mål å få 6 og minimum 5, så må man ha full kontroll på ALT som står av formler på arket "formler som forventes kjent". Baserer man seg på at noe ikke kommer på prøven, så får man fort en midt i trynet:) Lenke til kommentar
1123581121 Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Du har rett Nypis, da er det kanskje lurt å kunne de alikevel Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Eksamen H2010 er en av de få eksamenene jeg ikke har sett på, enda. Tenkte å gå gjennom den i morgen som en vanlig eksamen for å teste meg. Noen som vet om en fasit til den; eventuelt kan vi utarbeide en sammen:) Lenke til kommentar
1123581121 Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Jeg sliter også med å finne fasit til den. Finner heller ikke Høst 2008. Fant en på Studienett, men der må man ha poeng og sånt. Så hvis noen har den, si ifra! Endret 13. mai 2011 av Skibur Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Jeg sliter også med å finne fasit til den. Fant en på Studienett, men der må man ha poeng og sånt. Finner heller ikke Høst 2010. Så hvis noen har den, si ifra! Ja, men det var H08:( Tviler på at fasit ligger ute. Men, vi kan jo utarbeide en fasit sammen:) Edit: Unnskyld, min feil. Så ikke at du skrev H08:( Endret 13. mai 2011 av hoyre Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Takker så mye, OneWingedAngel! Den kommer til å være til stor hjelp:) Lenke til kommentar
ramboros Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Deilig å komme opp i matematikk for andre år på rad. Er jeg heldig, ender jeg opp med 6 mattekarakterer på arket. http://ulven.biz/r1/index.php er en side som anbefales for de som er interessert i å lære deler av stoffet sett fra en annen vinkel enn lærebøkene. Lenke til kommentar
1123581121 Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Løsningsforslag til alle eksamenene: Eksamensoppgave V2008. Løsningsforslag Eksamensoppgave H2008. Foreløpig fasit. Eksamensoppgave H2009. Løsningsskisse Eksamensoppgave V2009. Løsningsskisse Eksamensoppgave V2010. Løsningsskisse Eksamensoppgave H2010. Løsningsskisse 1 Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Du som startet tråden: Gidder du legge opp linker i første-posten, sånn som i den andre tråden?? Endret 14. mai 2011 av St€rk Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 14. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2011 Da er førstepost oppdatert med link til eksamensoppgavene og link til løsningsforslagene/skissene som Skibur linker til. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 Litt over én uke igjen til eksamen. Hvordan ligger dere an? Jeg forbanner meg over geometrien hver eneste dag. Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jobber med sannsynlighet. Geometrien er jeg ikke så god på, men tror ikke det hjelper veldig mye å jobbe noe særlig med det. Får ikke taket på det. Legger heller mer vekt på de andre områdene. Lenke til kommentar
Artorp Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Var herlig å komme opp i R1, resten av klassen kom opp i tysk. Satser også på å få seks i faget, har det i standpunkt og eksamene jeg har sett hittil ser overkommelig ut. Spent på denne eksamenen - har hørt rykter om at den skal bli en god del vanskeligere enn tidligere gitte eksamener for r1:( Læreren min sa at Del 1 skulle ta lenger tid enn tidligere, om det betyr vanskeligere vet jeg ikke... del 2 skulle også vissnok kreve mer ut-av-boksen tenking enn tidligere, så godt mulig det er noe i disse ryktene... Håper bare det ikke blir mye sannsynlighet, sannsynlighetsberegning har alltid vært den tankegangen jeg har hatt vanskeligst for å komme inn i. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Jeg husker ikke om jeg nevnte det, men fra og med V11 blir det ingen alternativer på eksamen. Vi skal altså gjøre alle oppgavene. Uansett, jeg skjønner ikke at de skal gjøre det vanskeligere og lengre med tanke på hva de skrev på forhåndssensur 2008 og 2009: V2008: Kommentarene som er kommet inn, tyder på at arbeidsmengden har vært litt i største laget. Vanskegraden har også vært litt for høy. Vi ber sensorene ta dette med i vurderingen av besvarelsene. V2009: Kommentarene fra sensorene tyder på at vanskelighetsgraden har vært passelig, men at arbeidsmengden har vært litt i største laget. Endret 22. mai 2011 av nypis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå