Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matematikk R1 eksamen 31. mai 2011

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan får man vite karakteren i morgen, kan man sjekke på internett et sted eller må man gå på skolen for å få vite det?

Dersom du er elev pleier det å komme på internett. For min del fikk jeg ihvertfall karakteren på Skole arena i fjor. Det spørs hvilket nettsted skolen din bruker da (itslearning, fronter...)

Lenke til kommentar

Hvordan får man vite karakteren i morgen, kan man sjekke på internett et sted eller må man gå på skolen for å få vite det?

Dersom du er elev pleier det å komme på internett. For min del fikk jeg ihvertfall karakteren på Skole arena i fjor. Det spørs hvilket nettsted skolen din bruker da (itslearning, fronter...)

Skolen vår bruker fronter ..

Lenke til kommentar

For min del har jeg vertfall fått karakteren via SkoleArena.no.

Jeg fikk 5, må innrømme at jeg hadde forventet toppkarakter fordi jeg hadde en svært god følelse for prøven. Mye mulig jeg datt ned fordi jeg som mange andre blingset litt på siste oppgave (8a) og leste feil, men mener fortsatt ikke det skal trekke ned så vurderer å sende inn et krav til skolen om å få se min besvarelse, og muligens klage. Er det i det hele tatt noe vits?

Lenke til kommentar

For min del tror jeg det er skolen min det står på. Har ikke fått noe enda.

Du vil neppe gå opp i karakter, men du vil i alle fall ikke gå ned. Det å forfatte en klage tar rundt fem gode minutter, så hvorfor ikke?

Zodihax: SkoleArena ->Skolegang -> 2010/2011

Endret av nypis
Lenke til kommentar

Ok takk, nypis og Artorp. Skolen min er tydeligvis lettere tilbakestående. Fikk beskjed om at eksamenskarakterene skulle legges ut på SkoleArena i går eller i dag, men har enda ikke fått dem. Har ikke fått karakteren for muntlig eksamen enda engang, og den ble jo satt for lenge siden. :D

Endret av Zodihax
Lenke til kommentar

Du vil neppe gå opp i karakter, men du vil i alle fall ikke gå ned. Det å forfatte en klage tar rundt fem gode minutter, så hvorfor ikke?

Fant en finfin side med råd og maler for klaging, Elev- og læringsombudet i Oslo: http://elevombud.no/elev/klageveileder/#toc-klage-p-karakterer-eller-eksamen

Har sendt krav om en kopi av besvarelsen min per e-post til rektor, regner med at det ikke er så firkantet at slikt må underskrives og sendes per post, så nå er det bare å se det an. Noen flere som har fått karakteren?

Lenke til kommentar

Stod riktignok på siden at man ikke kan be om begrunnelse, men har man rett på en kopi av sin egen besvarelse slik den hevder?

Du kan ikke kreve begrunnelse for karakter til skriftlig eksamen, men du har rett til å gjøre deg kjent med ditt eget svar, og få kopi av det hvis du vil. I tillegg kan du også kreve å få de retningslinjene som sensorene har fått for sin vurdering.

Red.: Ifølge opplæringsloven § 5-8 har jeg rett på å bli kjent med besvarelsen min:

§ 5-8. Rett til å gjere seg kjend med sitt eige svar og eventuelle retningslinjer for sensorar ved skriftleg eksamen

Eleven, privatisten og lærlingen har etter at karakteren ved skriftleg eksamen er fastsett, rett til å gjere seg kjend med sitt eige svar. På oppmoding skal han eller ho få kopi av svaret. Eleven, privatisten og lærlingen kan også krevje å få lagt fram eventuelle retningslinjer som sensorane har fått til hjelp ved sensureringa.

Endret av Artorp
Lenke til kommentar

Hm, ser det står lengre nede. Litt merkelig oppsett at de først babler om at eksamen er det viktigste enkeltvedtaket på skolen, for så å komme med retningslinjer som ikke har noe med eksamen overhodet.

Men det som står lengre ned på siden er riktig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...