Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matematikk 1T eksamen 25. mai 2011


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frykter den kommer til å gå vesentlig dårligere enn det her, dessverre. Håper den blir vanskelig, men kort. Blir lei meg om den er lang, slik som denne her.

 

Ingen krise, fordi vaktene er ekstremt slappe når det gjelder å levere inn til riktig tid. Jeg satt 50 minutter over tiden i dag:) De samme vaktene får jeg på tirsdag;) Men litt seriøst: den blir nok vanskeligere, men ingen umulighet. Løser man mange eksamensoppgaver, og har en positiv innstilling under eksamenen, så burde det gå bra. Jeg gjør det i alle fall bedre når jeg på forhånd har bestemt meg for at ingen oppgaver er så vanskelige at jeg ikke klarer dem.

Endret av hoyre
Lenke til kommentar

Hahah, heldige dere som har slappe vakter! Hvordan er det å gjøre eksamen opp igjen btw? Kunne vært greit å tatt 1T-eksamen igjen når jeg holder på med R2 tenkte jeg, blir vel nesten slik jeg ser på ungdomsskole-matte nå :p

 

Greit å ta det opp for å få bedre karakter. Jeg liker matte godt, noe som du sikkert også gjør siden du har r2, og da er det ikke så stress. Litt kjedelig å repetere stoff man halvveis har glemt, men tar man det lett trenger man kanskje et par dager(2-3 dager med et par timer repetisjon). Slik var i alle fall mine forberedelser.

Lenke til kommentar

Sånn nå er jeg ferdig med del 2 òg , måtte spise middag ^^ Bare å sjekke for eventuelle feil. Gjort i hui og hast.

 

På høyskole og universiteter og omtrent 95% av alle steder i utlandet så betyr log(x) den naturlige logaritmen. Skal man bruke den briggske skriver man log_10(x)

 

Syntes ikke egentlig man burde få trekk for det ^^ Sånn alt fikset (Håper jeg)

Endret av Nebuchadnezzar
Lenke til kommentar

Hoyre: Jada, positiv innstilling blabla. Er ikke alltid så lett!

Sånn nå er jeg ferdig med del 2 òg , måtte spise middag ^^ Bare å sjekke for eventuelle feil. Gjort i hui og hast.

 

På høyskole og universiteter og omtrent 95% av alle steder i utlandet så betyr log(x) den naturlige logaritmen. Skal man bruke den briggske skriver man log_10(x)

 

Syntes ikke egentlig man burde få trekk for det ^^ Sånn alt fikset (Håper jeg)

 

Jeg digger deg!

 

Men, oppgave 6c, vil ikke y=15x+15 være et mer passende funksjonsuttrykk? Temperaturen fra springen er jo 15 grader celcius. Og, oppgave 7e), sikker på at du ikke har gjort noe feil der? Det må være en større sannsynlighet enn 1/9.

 

Ser ut som jeg har det meste riktig, men jeg skriver jo som en gris så vet aldri.

Endret av nypis
Lenke til kommentar

Seff skal det være y=15x+15, klarte å skrive å bomme på et tallet i geogebra og skrev inn (0,5) som bare blir dumt. Tror fortsatt at det blir 1/9, men litt usikker. Om noen har en bedre løsning, eller påpeke hvorfor min er feil, så bare gjør det. Jeg er åpen for forslag ^^

 

Resten ser dog greit ut, litt mye å gjøre ellers greie oppgaver.

Lenke til kommentar

Haha! Sant nok, nypis. Men 1/9??? Den skjønte jeg ikke:(

 

Se fasiten til Nebu, 7e).

 

Jo, men jeg så på fasiten. Men forstod ikke utregningen hans:(

 

Edit: skjønte den nå. Men likevel litt rart synes jeg.

Endret av hoyre
Lenke til kommentar

Nebu, 7c, det kan da ikke være så mange som 729 muligheter? Jeg skrev 27 (3^3).

 

Slik tenker jeg på 7e). Det er tre mulige utfall. Bård vinner, Lars vinner eller det blir uavgjort. Fra 7d) vet vi at Bård vinner med to eller flere i 7 av 27 tilfeller. I tillegg kan kan vinne på uavgjort på tre forskjellige måter. BUU UBU UUB.

 

Sammenlagt blir dette 10/29. Det er samme sannsynlighet for Lars. Altså er det 7 andre utfall. Vi har UUU, og ytterlige 6 andre utfall.

UBL ULB BLU BUL LUB LBU.

 

Enig?

Lenke til kommentar

Sånn nå er jeg ferdig med del 2 òg , måtte spise middag ^^ Bare å sjekke for eventuelle feil. Gjort i hui og hast.

 

På høyskole og universiteter og omtrent 95% av alle steder i utlandet så betyr log(x) den naturlige logaritmen. Skal man bruke den briggske skriver man log_10(x)

 

Syntes ikke egentlig man burde få trekk for det ^^ Sånn alt fikset (Håper jeg)

Det er faktisk forskjellige måter å definere den naturlige på da; både ln(x) og log(x) eller loge(x) er akseptert. Men det er riktig å skrive log10(x) for den briggske for å ikke skape forvirring.

Endret av stifa
Lenke til kommentar

Fikser svarene mine jeg, leste faktisk ikke teksten bare så på oppgaven.

 

Antall mulige utfall er 9^3. Men antall måter man kan vinne på er helt riktig som dere sier 3^3. Dum som jeg var trodde jeg de spurte om hvor mange mulige utfall det er.

 

Videre glemte jeg å ta med i beregningen uavgjort kampene, og fikk dermed et for lavt tall. Fikser opp i dette nå jeg =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...