Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matematikk 1T eksamen 25. mai 2011


Anbefalte innlegg

Jeg fikk rundt 4m selv, tror det var riktig. Jeg rakk ikke alt på del1, men tror jeg greide det meste på del 2. Har ikke forberedt meg til prøven heller da :p, tenkte jeg skulle ta den som en test og ta igjen til høsten og gå for toppen :)

 

Da jeg løste den fant jeg først vinkel mellom toppen av grana, og solstrålen (som må være lik den for treet i forrige oppgave

, så fant jeg vinkelen mellom bunnen av grana og oppover i skråningen ved å ta 180-vinkel mellom grana og solstrålen-u,

, så fant jeg mellom grana og skyggen, 180-(180-vinkel mellom grana og solstrålen-u),

Så fant jeg vinkelen mellom solstrålen og hellingen 180-(180-(180-vinkel mellom grana og solstrålen-u))-vinkel topp gran og solstråle

så brukte jeg a/Sin A=c/Sin C

 

litt rotete, men tror svaret var duganes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Treet i skråningen var vel 5.4m, så vidt jeg kan huske.

 

x/sin11,9=17/sin143,1 var vel det vi måtte bruke for å finne det ut.

 

Forøvrig synes jeg eksamensavvikling fra HFK sin side var latterlig. Skriveren virket ikke, så jeg brukte 1,5 timer på å skrive ut den ene jævla oppgaven. Måtte legge dokumentene inn på en minnepenn, men funket fremdeles ikke. Til slutt skrev eksamensvakten ut feil dokument, slik at jeg ikke fikk med navn og verdi på punktene... Om jeg får trekk for det klager jeg.

 

Jeg fikk til alt, men jeg er litt usikker på om jeg har forklart meg godt nok på de siste oppgavene i del 1. AEF = kvadratroten av 5 delt på 2 eller noe. Kom frem til at kvadratroten til 1,25 = kvadratroten av 5 delt på 2, men jeg viste vel ikke på den måten de ønsket.

 

EDIT: Nei, faen, det kan da ikke ha vært x/sin11,9=17/sin143,1.. æsjh..

Endret av Jostein K.
Lenke til kommentar

Vel vel, da var den over ^^

Slet med den oppgaven der vi skulle bestemme hvor på linjen de tallene skulle være, og den med pytagoras der vi skulle finne hypotenus også gjøre om til rot5 /2... slet med treet som sto på skrå selv, ja jeg fikk høyere enn den andre xD

ellers... enig med det med tiden as...

Lenke til kommentar

Tja, får vel komme med mine inntrykk da.

 

Del 1 likte jeg. Del 2 har jeg derimot ikke så mye til overs for. Generelt sett var det ganske enkelt, men det var derimot ganske mye å gjøre. Oppgavene var kjedelig, og slikt jeg har sett mange ganger før. Ga meg lite. Den eneste som var litt kjekk, var oppgave 8, men jeg syntes det er en oppgave som hadde passet utmerket på del 1.

 

I tillegg var som jeg nevnte eksamensaviklingen til HFK katastrofe. Man skulle nesten tro at det ikke gikk enda å ha over 20 vakter og annet personell tilstede, der ingen kan noe om data, men det går fint an. Endte med at jeg måtte skrive ut grafene som en .png-fil (!) og dermed måtte skrive mye for hånd.

 

Sensurveiledning er forresten her.

Lenke til kommentar

Ja, fikk samme som deg. Tror jeg fikk 10/27 på e).

 

Det er snakk om oppgave 7, sannsynlighetsoppgaven.

 

Jaaaa, tuller du? Sykt glad jeg ble nå. Fikk 10/27 jeg også. Når flere har det samme, så stemmer det;) Kanskje vi nailet sekseren nå? R1-neste??:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...