Gå til innhold

Epost tjenester - Styr unna epost.no


CWD

Anbefalte innlegg

I flere år har jeg vært trofast bruker av epost.no

Jeg likte godt domenet som ble [email protected]

 

Jeg hadde full kontroll med adressebok, mapper som jeg kategoriserte til eget bruk.

Mappe med login informasjon til mine mange brukersteder på nett.

Mappe hvor jeg arkiverte viktig korrespondanse

Mappe hvor jeg lagret forretnings mailer med kjøp og salg over nett etc.

 

Etter flere års bruk ble det etter hvert lagret en god del viktig informasjon inne på kontoen min.

 

Stor ble derfor overraskelsen da jeg en dag skal logge meg inn blir nektet tilgang til min konto.

Epost.no er under oppdatering får jeg beskjed om. Klikk oppdater konto.

Jeg får ikke tilgang før dette er gjort, så jeg følger lydig henvisning fra epost.no.

 

Etter at konto er oppdatert får jeg følgende beskjed:

Om jeg skal fortsette å bruke tjenestene til epost.no, må jeg betale ett bestemt beløp.

Jeg ønsker slett ikke betale det epost.no forlanger. Ved oppretting av denne konto var avtalen gratis

epost tjeneste med konto under så og så mange MB. Nå hadde de omsider ombestemt seg og ingen fikk lengre logge på uten å først betale deres minstebeløp.

 

Jeg fikk aldri logget meg på og hentet ut viktig informasjon, adresser og korrespondanse over flere års arbeid. Jeg forsøkte ved flere anledninger å ta kontakt med epost.no men fikk aldri svar tilbake.

Etter en stund ga jeg etter og forsøkte på ny og logge meg inn for så å bøye meg og betale det epost.no forlangte. Overraskelsen ble enda større da det viste seg at brukernavn og konto lengre ikke eksisterte.

 

Mitt råd. Styr unna epost.no

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hyggelig! Men hvorfor lagret du ikke epostene på datamaskin?

 

Godt spørsmål. Burde absolutt gjort det.

Reiser en del. Ofte bruker jeg andre Pc`er. Internet Cafe er ofte brukt.

Iallefall når jeg er i utlandet.

Da var det veldig grei løsning å logge seg inn på epost.no.

Der hadde jeg jo alle opplynsniger. Passord til div tjenester på nett,

Adresser etc

Lenke til kommentar

Ris til egen rompe. Man lagrer ikke viktig e-post/korrespondanse kun en plass, hvor den ene plassen er en gratistjeneste. Nå vet du det.

 

Som en betalende kunde kan man stille krav. Som en ikke-betalende bruker skal man være glad hver gang tjenesten fungerer.

 

Men greit å vite om praksisen til epost.no :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kan skrive under på den!

 

Har akkurat samme erfaring med Epost.no. Først som bruker av gratistjenesten de første årene fra ca 2005, til i juni i år da jeg hadde vært betalende kunde i ett år. Ved fornyelse av abonnementet i år var først årsavgiften øket drastisk fra ca 350 kr*) til 600 for samme lagringsplass og spam-/viruskontroll jeg bestilte i fjor. Dernest var regningen på mystisk vis tilføyd en kostnad på 1200 kroner, for visstnok to ekstra kontoer. Denne utgiften ble fjernet da jeg gjorde supporten oppmerksom på feilfaktureringen. Men det kom ingen forklaring, unnskyldning eller kompensasjon av noe slag.

 

Har fortalt om min brøler med denne utro webmail-tjeneren i denne tråden her på forumet. Skrev også et innlegg på Norsk Freakforum om erfaringene med Epost.no men adm. der mente innlegget pekte for mye til andre nettfora og -steder og slettet innlegget. Kanskje var det bare ikke freakete nok.

 

Så, ja: Styr unna Epost.no!

 

 

*) Er litt usikker på summen.

 

Edit: Feita opp skrifta i lenketekstene.

Endret av sorgmunter
Lenke til kommentar

Nå hadde de omsider ombestemt seg og ingen fikk lengre logge på uten å først betale deres minstebeløp.

 

Jeg fikk aldri logget meg på og hentet ut viktig informasjon, adresser og korrespondanse over flere års arbeid. Jeg forsøkte ved flere anledninger å ta kontakt med epost.no men fikk aldri svar tilbake.

Etter en stund ga jeg etter og forsøkte på ny og logge meg inn for så å bøye meg og betale det epost.no forlangte. Overraskelsen ble enda større da det viste seg at brukernavn og konto lengre ikke eksisterte.

 

Klag dem inn. Dette er et klart brudd på bl.a. markedsføringsloven.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Nå hadde de omsider ombestemt seg og ingen fikk lengre logge på uten å først betale deres minstebeløp.

 

Jeg fikk aldri logget meg på og hentet ut viktig informasjon, adresser og korrespondanse over flere års arbeid. Jeg forsøkte ved flere anledninger å ta kontakt med epost.no men fikk aldri svar tilbake.

Etter en stund ga jeg etter og forsøkte på ny og logge meg inn for så å bøye meg og betale det epost.no forlangte. Overraskelsen ble enda større da det viste seg at brukernavn og konto lengre ikke eksisterte.

 

Klag dem inn. Dette er et klart brudd på bl.a. markedsføringsloven.

Nå er det i det hele tatt ikke lett å skjønne regelverket til Epost.no. Brukerbetingelsene fra desember i 2004 har gjennom flere revideringer fram til dagens versjon gjennomgått store forandringer. I tillegg er supporten hos Epost.no den desidert verste jeg har vært borti.

 

Men hva i skauen er det Forbrukerrådet driver med da, siden de besvarer min grundige og vel dokumenterte henvendelse med:

 

"Forbrukerrådet kan bare klagesaksbehandle saker som faller inn under

Forbrukertvistutvalgets lovområde. Det vil si saker som hører inn under kjøpsloven (der partene er privatpersoner), forbrukerkjøpsloven, håndverkertjenesteloven og lov om angrerett. Din sak gjelder et rent avtalerettslig forhold og er således en sak vi ikke kan behandle."

 

?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...