AnonymDiskusjon Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Hei... Jeg og min kjæreste har nå vært sammen i 11 måneder (1 år på 22. Mai) og har det egentlig utrolig bra sammen. Kjæresten min har da en eks-kjæreste som i løpet av forholdet vårt begynte å ringe og sende SMS hvor han da var frekk og oppførte seg som idiot. Etterhvert så "skværet de opp", fordi de har da bestemt seg for å være venner. Noe jeg virkelig ikke liker, fordi her om dagen etter en krangel mellom oss to så tok hun kontakt med eksen. Her sa hun at hun savner han, drømmer om de to sammen og at hun har dratt hjem fra meg tidligere fordi det var kjedelig. Jeg er gutt på 18 og hun jente på 16 år (fyller 17 i år). Så det sier seg selv at jeg må stå for innkjøp av alkohol hvis det skulle være nødvendig, og jeg må være taxi om hun er ute å drikker. Men hun sier at hun ringer eksen hvis jeg ikke gjør dette for henne, virker for meg som han er et andrevalg dersom jeg ikke er der for henne. Oppdragelsen til dama går ut på slik at hun kjefter hvis hun ikke får viljen sin, og hun skal alltid ha det sånn som hun vil. Hun forventer at jeg skal leve etter hennes retningslinjer. Det er helt greit at hun gjør en ting, men om jeg gjør det samme blir det plutselig helt galt. Jeg har alltid vært der for henne, når hun var matforgiftet og lå hele dagen i senga, satt bak henne og strøk henne på ryggen mens hun spydde, satt 3 timer på sykehuset med henne fordi hun brakk hånda, kjørte 2 mil i regnvær på sykkel og hentet henne kl 5 på natta fordi foreldrene var litt beruset (hun liker det bare ikke) og kjørte henne til en kompis hvor jeg var på lan. og mer... I går ble jeg veldig kvalm etter en dårlig pizza, da forsvant hun fort døra fordi hun ikke liker spy. Hun var nesten sint fordi jeg var dårlig, og ikke kunne kjøre henne noen plass. Og I dag er jeg fortsatt dårlig (mild forkjølelse, og ikke kvalm), så jeg spurte henne om hun vær så snill kunne være hjemme med meg så jeg slipper å være helt alene. Men det kunne ikke gå, fordi hun skulle på en fest, og det kan godt hende at eksen kjører henne hjem fordi jeg er jo syk... Før hun dro i dag så sa hun at ingenting skulle stå i veien for henne i å leve livet. Høres ut som meg at hun ikke er klar for et forhold med forpliktelser, og villig til å offre seg litt for den andre. Alt dette høres vel ut som et idiotisk dilemma og valget er lett, men det er det ikke. Vi har vært sammen utrolig ofte i snart et år, vi har opplevd så mye sammen og vi har mye igjen å oppleve sammen. Enkelt og greit begynner jeg å bli lei av å få kjeft for ingenting, hun skal ha det til at alt er min skyld og at hun skal aldri få kjeft for noe, da gjør hun det slutt. Det er noen få mnd siden vi begynte å krangle, og forholdet begynte å skjelve. Jeg elsker jenta over hele mitt hjerte, og kan virkelig ikke se for meg uten henne. Føler at jeg kommer til å bli utrolig trist i en veldig lang periode, spesielt fordi jeg frykter å se henne med en annen gutt. Men samtidlig, så føler jeg at det er enkelt og slå opp, og at det ikke gjør meg noe... Hjelp meg å finn veien Postet av anonym: b25baeb570653417c8cd0406f32fa101 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mr. Lurk Skrevet 13. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 13. mai 2011 Slå opp. 25 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Begrunn svaret er du snill :/ Postet av anonym: b25baeb570653417c8cd0406f32fa101 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Ikke noe å samle på. Plenty of fish in the ocean. Osv. Du vet egentlig svaret selv, allerede. Postet av anonym: 17124b8f183c9e43bad5359fa9a62696 1 Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Begrunn svaret er du snill :/ Postet av anonym: b25baeb570653417c8cd0406f32fa101 Fordi hun behandler deg som en dritt, mens du er god som gull. 6 Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Her sa hun at hun savner han, drømmer om de to sammen og at hun har dratt hjem fra meg tidligere fordi det var kjedelig. God nok grunn alene til at du bør tenke på deg selv om hva du fortjener. Slik du legger det frem, så virker det som du gjør det meste for henne, mens det du får tilbake er småkjeft, null respekt og takknemlighet, og "trusler" om eksen for å gjøre deg sjalu. Det ser ut til at hun har deg rundt lillefingeren, akkurat der hun vil ha deg, og at hvis du ser for deg et langvarig forhold basert på kjærlighet og respekt så er ikke dette jenta, hvert fall ikke nå. Hun er ikke engang 17, hvordan vil det gå når hun får mer lyst til å "leve livet" før hun blir litt eldre? Det er kanskje hardt å lese, men du poster her fordi du selv vet at det er et problem, og slik du legger det frem ville hvert fall ikke jeg funnet meg i noe av dette i et godt forhold. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Dere har vel rett, problemet er å ha motet til å faktisk gjøre det slutt. Ting er utrolig fantastisk når det først fungerer, men jeg burde vel innse at det egentlig er en lost cause. Vi har også bestilt sydentur med hennes familie i fellesferien, depositum er betalt på den og hele turen skal betales om ikke så lenge. Vet ikke hvordan det blir med den, kjipt om de må bestille ny tur igjen :/ Postet av anonym: b25baeb570653417c8cd0406f32fa101 Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Ein kan ikkje alltid tenke på kva som er best for andre. Nokon gangar må ein rett og slett tenke på seg sjølv. Spesielt når du kun (i all all som vi veit) har vore snill med ho. Og ho oppføre seg respektlaus og lite caring tilbake. Som sagt tidlegare, det at ho sender melding til exen seier at ho savne han, og drømme om dei sammen er grunn nok i seg sjølv til å slå opp. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Dere har vel rett, problemet er å ha motet til å faktisk gjøre det slutt. Ting er utrolig fantastisk når det først fungerer, men jeg burde vel innse at det egentlig er en lost cause. Vi har også bestilt sydentur med hennes familie i fellesferien, depositum er betalt på den og hele turen skal betales om ikke så lenge. Vet ikke hvordan det blir med den, kjipt om de må bestille ny tur igjen :/ Postet av anonym: b25baeb570653417c8cd0406f32fa101 Det er vel grunnen til at damen din behandler deg slik hu gjør. Gjø det slutt før du betaler for den ferien, depositummet for være en lærepenge med å ikke bli sammen med slike jenter. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Hun sa at det ikke betydde noe og var dumt sagt, hun var egentlig bare lei seg : / Here I go again, jeg må slutte å forsvare henne... Hvordan skal jeg gå fram med å slå opp?:/ Postet av anonym: b25baeb570653417c8cd0406f32fa101 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Vel, veien ut av situasjonen til et bedre liv er det bare du som kan finne. Ditt liv, dine valg. Om du slår opp eller ikke, så får det nok konsekvenser, enten at du angrer eller at det blir værre. The choice is yours Lenke til kommentar
Schwarzkopf Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Før jeg henger meg på "slå opp"-bølgen, så er det viktig å understreke at jeg veit hvor vanskelig det er. I utgangspunktet er det innlysende hva du skal gjøre, noe du også vil innse når du har fått det hele på avstand. Videre er det hele mye vanskeligere når du har fått følelser for jenta. Denne jenta bruker deg, du ser det kanskje ikke nå, mest sannsynlig så vil du ikke se det, men hun veit presist hvilke knapper hun skal trykke på for å få deg der hun vil. Som de fleste andre her på forumet tipper jeg du spør for å høre det du vil høre, ikke for det du trenger å høre. Hun høres ut som en umoden egoistisk drittunge. Endret 13. mai 2011 av Mannetøs 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Jeg føler vel at jeg trenger litt støtte i det valget jeg tar, slik at jeg føler at dette var riktig valg av meg. En liten "pat on back" til meg selv Men jeg aner ikke hvordan jeg skal gå fram med dette, hva skal jeg si ? Heei, XXXX, jeg har tenkt og det fungerer ikke.. Jeg slår opp.. Tips? Postet av anonym: b25baeb570653417c8cd0406f32fa101 Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Helt enig med Mannetøs. Å slå opp med noen er derimot aldri enkelt. Men ikke gå og dvel ved det hvis du først har bestemt deg. Bare vær ærlig og si det som det er. Og som de andre sier, så må du ta hensyn til deg selv og ikke andre i en slik situasjon. At turen ryker får heller bare være en nødvendig konsekvens. Du velger dette helt selv. Men det er ofte en grunn til både hvorfor og hvordan man forteller noe. Som de andre her har påpekt, så vet du nok grunnen selv. Det du skriver gir meg inntrykk av at du innerst inne vet hva som foregår, men at følelsene dine for jenta er såpass sterke at du helst ikke vil vite det og at du heller bare vil glemme det som foregår. Og som Mannetøs nevner, så vil du se dette bedre selv når du får alt på avstand. Hvis du ikke ønsker å finne deg i det du beskriver her, noe ingen av oss her inne ville gjort, så bør du dessverre slå opp. Endret 13. mai 2011 av Goldshoten Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Hvordan skal jeg gå frem med dette da? Vet liksom ikke hva jeg skal si eller gjøre heller :/ Postet av anonym: b25baeb570653417c8cd0406f32fa101 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Si det som det er. Si at du ikke kan fordra å være hennes slave, og at du hun bare tenker på seg selv. Dere har vært sammen lenge, men så lenge hun skal holde på slik, vil det ende før eller siden uansett. Dere har vært sammen lenge, men det finnes mange andre jenter som kan være glad i deg og gi deg den respekten du fortjener. 1 Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Husk at jenta er 16 år da (snart 17?) er lov å være litt "ung og dum" da, ikke at tråstarter på 18(?) er så mye mer moden. Men harde prinsipper og "hu utnytter deg", "han er bare ute etter f**te" etc er veldig lett for oss på utsiden å si. Du skriver "vi har det egentlig utrolig fint sammen", om det stemmer vil jeg anbefale å vurdere å prøve å få ting tilbake på stell. Det er riktig at det er masse annen fisk i havet, men husk isåfall at det meste av den fisken er akkurat som den fisken du har nå. De har en ex eller 10, de spør om urimlige ting, de gjør ulogske valg og de gråter og angrer og lurer og juger alle sammen. Eneste forskjellen er at akkurat din fisk kjenner du litt bedre enn alle de andre, og bare du vet om det betyr at dette er hun du skal satse på eller en du skal bytte ut snarest. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Vanskelig skal det være... Antar at jeg får ta en alvorprat med henne i morgen, og si henne hvordan ting er og hvis hun ikke er villig til å endre mer på hvordan det er, så er det over og ut. Kommer vel til å angre og være lei meg lenge, men det er vel bedre enn at jeg går og blir såret flere ganger osv. Postet av anonym: b25baeb570653417c8cd0406f32fa101 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Det er lov å være ung og dum når man er 16, men man trenger ikke like det. Slå opp. Herregud, din tøffel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå