Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Modern warfare 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spiller mest Kill Confirmed fordi jeg møter lettere motstand der. Om jeg f.eks går inn i en Domination lobby kommer jeg som oftest mot en clan, der alle medlemmene har en K/D på 2 eller høyere :hrm:

Har egentlig aldri tenkt på at det er dårligere folk i KC enn i Dom. Men TDM føler jeg hvertfall er enda lettere igjen. Eneste som er dumt er at man ikke kan gå for double MOAB.

Lenke til kommentar
Eneste minuset er at man kan bli bannet fra servere. Har selv blitt bannet fra sikkert 10 stk. fordi de "tror" jeg hacker. Mao. det finnes mange dårlige admins på serverne. Dette gjelder dog ikke alle.

Det er nettopp det. Slik verden er for øyeblikket er jeg glad for at COD har matchmakingsystemet sitt til tross for alle problemene. Selv jeg blir kalt juksemaker hver eneste dag (noe som er et stort kompliment så lite feigt jeg spiller), og hadde blitt banna titt og ofte hadde jeg spilt på vanlige servere. Jeg fatter ikke at andre folk ikke forstår meninga med lyden i spillet, jeg bruker den langt mer enn det visuelle. Grunnen til at jeg blir kalt for juksepave er jo rett og slett fordi lyden er nesten like effektiv som en wallhack. Etter en killstreak på 3 (som ikke akkurat er noen kunst) har jeg både dead silence og sitrep pro, og da veit jeg hvor mange som er i hvilket bygg innenfor 30-40 meter. Det er latterlig effektivt så lenge man bruker hodetelefoner.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar
Eneste minuset er at man kan bli bannet fra servere. Har selv blitt bannet fra sikkert 10 stk. fordi de "tror" jeg hacker. Mao. det finnes mange dårlige admins på serverne. Dette gjelder dog ikke alle.

Det er nettopp det. Slik verden er for øyeblikket er jeg glad for at COD har matchmakingsystemet sitt til tross for alle problemene. Selv jeg blir kalt juksemaker hver eneste dag (noe som er et stort kompliment så lite feigt jeg spiller), og hadde blitt banna titt og ofte hadde jeg spilt på vanlige servere. Jeg fatter ikke at andre folk ikke forstår meninga med lyden i spillet, jeg bruker den langt mer enn det visuelle. Grunnen til at jeg blir kalt for juksepave er jo rett og slett fordi lyden er nesten like effektiv som en wallhack. Etter en killstreak på 3 (som ikke akkurat er noen kunst) har jeg både dead silence og sitrep pro, og da veit jeg hvor mange som er i hvilket bygg innenfor 30-40 meter. Det er latterlig effektivt så lenge man bruker hodetelefoner.

Også en av grunnene til at FFA blir for lett. Siste FFA jeg spilte fikk jeg flawless MOAB, nettopp fordi det høres ut som elefanter som springer rundt meg.

For å bli bannet er man nødt til å bli bannet av en admin vil jeg tro. Blir kalt hacker så og si hver match, men det betyr ikke at jeg blir bannet av den grunn. Og du er glad over matchmaking systemet, sier du? Lagcompensation, host migration, lost connection to host, server disconnected, ingen mulighet til å kicke hackere, host advantage. Tror du må tenke over en gang til før du velger matchmaking over dedicated servers.

Ja, jeg har blitt bannet fra en del servere, men er forsatt veldig mange andre jeg kan spille på. Ble faktisk bannet da jeg hadde fikk MOAB i SnD haha. Skal være ærlig å si at det var litt kjipt ja. Men er vel verre det enn å bli disconnecta når du har streak på 23.

Lenke til kommentar

Det som er det morsomme med FFA er som jeg nevnte tidligere spawns. Før eller siden blir det til at noen spawner bak meg. Typisk skyter jeg en kar for 8. gang, og så spawner han rett bak meg før jeg har rukket å reloade engang. Hender også at de spawner PÅ meg og motsatt. Fikk en kar som spawna direkte på meg (dvs. en halv fots lengde bak - altså halvveis gjennom figuren min). I got knifed.

Likte ikke FFA før, men ettersom Black Ops er det eneste med fornuftige laginndelinger er det det eneste som er verdt å spille nå (de andre modusene har også mer lag pga. større spredning). Hadde noen kompiser med MW2, som gjorde at flere moduser var moro, men i MW3 blir det solo, og da funker ikke de andre modusene.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Det som er det morsomme med FFA er som jeg nevnte tidligere spawns. Før eller siden blir det til at noen spawner bak meg. Typisk skyter jeg en kar for 8. gang, og så spawner han rett bak meg før jeg har rukket å reloade engang. Hender også at de spawner PÅ meg og motsatt. Fikk en kar som spawna direkte på meg (dvs. en halv fots lengde bak - altså halvveis gjennom figuren min). I got knifed.

Likte ikke FFA før, men ettersom Black Ops er det eneste med fornuftige laginndelinger er det det eneste som er verdt å spille nå (de andre modusene har også mer lag pga. større spredning). Hadde noen kompiseer med MW2, som gjorde at flere moduser var moro, men i MW3 blir det solo, og da funker ikke de andre modusene.

Hva med matchmaking vs dedicated servers?

Lenke til kommentar

Forresten er det noen som har tips til hvordan jeg kan få mer FPS. Som sagt så sliter jeg med å spille matchmaking (og bare matchmaking da jeg ikke lagger noe som helst i både i FourDeltaOne og MW3 sine egne ikke-rankede servere).

Det jeg har gjort til nå:

- Prøvd å endre diverse innstillinger i Nvidia sitt kontrollpanel. Dersom noen vet om noe som hjelper så tas det gjerne imot. Har Nvidia 320M.

- Lastet ned nyeste drivere til skjermkortet.

- Lastet ned GameBooster

- Endre desktop resolution til 800x600.

- Alt på det laveste in-game.

Noe mer dere kommer på? GameBooster avslutter program slik at det er mest mulig igjen til spillet.

Lenke til kommentar

Litt av en bane å klare FFA-MOAB på da! Vil anslå den til en topp 3 av de vanskeligste å få MOAB på i denne modusen. Den er jo såpass trang at folk kommer fra alle retninger hele tida og spawner faretruende nærme. Det er selvsagt mulig om man klarer å konsentrere seg 100% i de minuttene det tar. Synes den er vanskelig i FFA og unngår den helst da det blir så mye FMG9 akimbo og MP7/PP90 med steady aim der. Har klart irriterende 1 kill mindre enn MOAB der i TDM riktignok, men det var før folk hadde låst opp disse våpnene (mao. i 2011). I andre delen av skalaen har man selvsagt Seatown og Hardhat hvor jeg ikke kan huske sist jeg spilte dårlig (bortsett fra når det er juksepaver til stede eller ekstrem lag). De er ekstremt enkle i FFA, men ganske knotete i TDM pga. spawns.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Litt av en bane å klare FFA-MOAB på da! Vil anslå den til en topp 3 av de vanskeligste å få MOAB på i denne modusen. Den er jo såpass trang at folk kommer fra alle retninger hele tida og spawner faretruende nærme. Det er selvsagt mulig om man klarer å konsentrere seg 100% i de minuttene det tar. Synes den er vanskelig i FFA og unngår den helst da det blir så mye FMG9 akimbo of MP7/PP90 med steady aim der. Har klart irriterende 1 kill mindre enn MOAB der i TDM riktignok, men det var før folk hadde låst opp disse våpnene (mao. i 2011). I andre delen av skalaen har man selvsagt Seatown og Hardhat hvor jeg ikke kan huske sist jeg spilte dårlig (bortsett fra når det er juksepaver til stede eller ekstrem lag). De er ekstremt enkle i FFA, men ganske knotete i TDM pga. spawns.

Enig i at Hardhat er en veldig lett FFA map. Dog liker jeg den ikke spesielt godt i andre gamemodes siden alt handler om midten ( altså der med røret). Blir for mye camping.

Hadde forresten en virkelig kjapp moab på Mission. Tror den var rett under 2 min :)

Lenke til kommentar

Indeed. Holder meg alltid unna midten av Hardhat selv, med mindre en camper får for mange kills der. Da tar jeg turen og (i 9/10 tilfeller) gruser han på første forsøk. I andre gamemodes liker jeg den ikke. Misliker i grunn mange baner i alle andre moduser enn FFA nå, synes det har blitt vel mye camping i det siste. 1-2 campere er gratis kills, 5-6 er gratis deaths.

Har ikke Parish selv. Etter å ha kjøpt DLC i MW2 for så å måtte fjerne dem etter trre timer da jeg ikke fant games (og banene var horrible) har jeg funnet ut at jeg aldri mer kommer til å kjøpe multiplayer-DLCer. De ødelegger mer enn de legger til totalt sett. Synes bare én av de nye banene så ok ut uansett.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Litt av en bane å klare FFA-MOAB på da! Vil anslå den til en topp 3 av de vanskeligste å få MOAB på i denne modusen. Den er jo såpass trang at folk kommer fra alle retninger hele tida og spawner faretruende nærme. Det er selvsagt mulig om man klarer å konsentrere seg 100% i de minuttene det tar. Synes den er vanskelig i FFA og unngår den helst da det blir så mye FMG9 akimbo og MP7/PP90 med steady aim der. Har klart irriterende 1 kill mindre enn MOAB der i TDM riktignok, men det var før folk hadde låst opp disse våpnene (mao. i 2011). I andre delen av skalaen har man selvsagt Seatown og Hardhat hvor jeg ikke kan huske sist jeg spilte dårlig (bortsett fra når det er juksepaver til stede eller ekstrem lag). De er ekstremt enkle i FFA, men ganske knotete i TDM pga. spawns.

Klarer du å holde kontroll på et område er det ikke så verst, faktisk :) Holder du deg inne i rød trekant og kontrollerer gul, blå og grønn siktelinje kan du plukke en del enkle. Stort sett her jeg oppholder meg, beveger meg sjelden over til andre siden, er ofte campers som står i C-dom (Også et spawnpoint her i tillegg)

E: De fleste i FFA på Mission er svært interesserte i å løpe mot midten ved B-dom, så det er alltid rom for noen enkle mål når de kommer løpende opp bakken. :p

Endret av Zeromac
Lenke til kommentar

Pleier å holde meg borte fra det området om jeg ikke spawner der jeg. Opplever at det tar for lang tid å finne noen å skyte derifra, som gjør at jeg ikke vil ha sjans til å vinne runden. Blir som regel til at jeg leker bajass på midten for å slippe å få en loss. Funker som regel ikke for veldig høye streaks ettersom folk alltid kaster tilfeldige granater på små baner, men jeg kan vinne runden ganske greit.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...