Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Modern warfare 3

Anbefalte innlegg

Du er klar over at Cod sin FPS er 60 sant? På black ops på ps3 er den nede i 56, men det er pga dårlig porting (treyarch.).

Banene er nøyaktig sånn som jeg vil ha de, kjøretøy har ikke noe med Cod og gjøre, så og nevne det blir bare tull.

Det er feil, FPSen i CoD er på 60 når det er lite å gjøre men under høy action dropper den drastisk.

"Som eg vil ha de" er ikke noen god beskrivelse. Ja, å nevne kjøretøy er jo bare tull! Det var vel derfor du nevnte de til å begynne med?

Jeg nevnte at Battlefield ikke skulle ha like mange på konsoll versjonen? Hvordan i svarte faen kan du dra dette over på CoD? Cod er fast paced action arcade game, Battlefield er krigsimulator. Ett hvert spill til en hver smak.

Og hvordan gjør mindre kjøretøy på Battlefield på PC kontra konsoll CoD til ett bedre spill på konsoll? Hvordan gjør det å ha forskjeller mellom de forskjellige plattformer ett spill bedre på en spesifikk plattform?

Eg kan si meg enig i at det er forskjellige måter å spille på i BF og CoD og at det er hver sin smak.

Det andre med banene er desverre bare din personlige mening.

Derimot, om du liker teamwork så kan jeg si deg at hvis du kommer høyt i competetive 4v4, så er det ufattelig gøyt og ALT kommer ann på teamwork. Aim og sånt er rimelig det samme, mens teamwork er sikker 80-90%.

Det du nevner er; at i competetive CoD så er det teamwork. Eg kan si deg at i public MP så er det drittkasting over mic og stort vokabular når det kommer til banning som knuser hvilket lille teamwork som finnes i public.

I BF er det slik at selv i public er det teamwork takket være en del features slik som at medics kan kaste medic bags ut til lagkamerater og heale de, samt revive de om de dør. Engineer kan fikse kjøretøy, og Assault kan resupply andre med ammo bokser. Det at disse handlingene gir poeng lager selve basisen for teamwork og sørger for at selv public uten mic skaper teamwork.

CoD mangler disse funksjonene (Ikke at det hadde blitt bedre med de, men NOEN features for å presse på folk til teamplay hadde ikke vert så dumt, dersom man ønsker teamwork i det hele tatt) og fjerner dermed en hel del teamwork potensiale. Dette blandet med små baner hvor fienden spawner midt i baken din gjør teamwork til noe som ingen gidder å bry seg med.

Konklusjonen min er CoD = casual, BF = hardcore.

går an å spille med det antall spillere banene er laget for da, slik de fleste gjør. store maps med få spillere er like ille som små maps med for mange spillere.

Større maps = Mer variasjon i gameplay.

trenger ikke være variert gameplay for å være bra gameplay.

Men det hjelper godt på med både gameplay og spillets levetid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mindre maps kan også ha bra gameplay :thumbup: og bra gameplay = god levetid

Kommer litt an på hvor små...I BLOPS er alle banene veldig trange, hvilket medfører at våpen utover mp5 e.l. er unødvendig. Veldig liten variasjon i banene i det spillet, da ingen er spesielt egna til mellomdistanse og langdistanse-våpen. Litt større baner bidrar også til levetida, dersom det finnes en del slike. Sammenligna med BO er f.eks. MW2 veldig mye bedre sånt sett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

at et spill krever litt mer lagarbeid gjør det jo ikke nødvendigvis mer hardcore (hva er definisjonen på "hardcore", btw?), er moro å være så god i cod at du kan "bære laget til seier" alene, også :p

CoD er run'n gun og lett å hoppe inn. Alle kan vere den som er på topp i score lista uten mye trening eller å ha gjort så mye i det hele tatt. Dermed er CoD casual.

Lenke til kommentar

Kommer litt an på hvor små...I BLOPS er alle banene veldig trange, hvilket medfører at våpen utover mp5 e.l. er unødvendig. Veldig liten variasjon i banene i det spillet, da ingen er spesielt egna til mellomdistanse og langdistanse-våpen. Litt større baner bidrar også til levetida, dersom det finnes en del slike. Sammenligna med BO er f.eks. MW2 veldig mye bedre sånt sett.

jess, våpendesign/balanse og map layout er også viktig, ikke bare størrelsen. kunne f.eks ha gitt smg'er mindre damage over range, så hadde det hjulpet masse. og så kunne de fjerne den enorme swayen som bare sniperene har.

at et spill krever litt mer lagarbeid gjør det jo ikke nødvendigvis mer hardcore (hva er definisjonen på "hardcore", btw?), er moro å være så god i cod at du kan "bære laget til seier" alene, også :p

CoD er run'n gun og lett å hoppe inn. Alle kan vere den som er på topp i score lista uten mye trening eller å ha gjort så mye i det hele tatt. Dermed er CoD casual.

ta å vis noen filmer av matcher hvor du spiller mot og eier andre gode spillere, da? ellers kan du ta en tur innom noen cod4 promod SnD servere, og se hvor lett det er.

Lenke til kommentar

Må være med litt i flamewaren her :D

Synes det er merkelig at folk kan være entustiastisk over enda et nytt cod spill, da det generelt bare har vært nye skins og nye maps fra modern warfare 1, er nesten så jeg vil si at Fifa har utviklet seg mer iforhold til gameplay :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

er ikke entusiastisk jeg, kommer neppe til å kjøpe mw3. er bare lei over at overalt hvor cod diskuteres på internett så er det masse folk som er sånn "battlefield 3 best game evar, mw3 suckss lol u mad cod kiddies haha bf is for real men!"

battlefield 3 best game evar, mw3 suckss lol u mad cod kiddies haha bf is for real men!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

@thitorkin

Kjøretøy er en positiv ting i battlefield, om de da fjerner noe kjøretøy for bare konsoll versjonen, vil det bli sett på som negativt. Samt er det store maps, men med mindre spillere på konsoll, som og blir sett på som negativt. 30fps for meg er det verste, og dette er det jeg vet og jeg syntes er negativt med BF3. Enten du vil tro det eller ei, så flyter Cod bedre enn battlefield, pga battlefield bare har 30fps.

Du kan ikke klandre spillet for at folk oppfører seg for idioter, det blir bare helt feil. Og om du har fulgt med på trailerene og det de sier så er det nettopp teamwork de promoterer i MW3, det blir lønnsomt og gjøre objective nå = fler folk gjør det.

Dette blandet med små baner hvor fienden spawner midt i baken din gjør teamwork til noe som ingen gidder å bry seg med. Er ikke så mange maps det går ann, og grunnen til at de lager de minste mapsene er fordi spillerne vil rett og slett ha de.

Uansett, on topic :

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Synes det er merkelig at folk kan være entustiastisk over enda et nytt cod spill, da det generelt bare har vært nye skins og nye maps fra modern warfare 1, er nesten så jeg vil si at Fifa har utviklet seg mer iforhold til gameplay :p

Hva er revolusjonerende med gameplayet til BF3? Det eneste som virkelig tar syvmilssteg der er grafikken. Jeg fatter ikke hvordan folk kan påstå at CoD har stagnert gameplaymessig da det helt klart er større endringer i MP gameplayet i CoD kontra BF.

MW3 introduserer flere nye gamemodes og endrer killstreak systemet radikalt fra det som har vært i tildigere CoD spill.

Hva gjør BF3 forskjellig fra tidligere BF spill sett fra et gameplaymessig ståsted? Introduserer last stand? Team deathmatch?

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar
Kjøretøy er en positiv ting i battlefield, om de da fjerner noe kjøretøy for bare konsoll versjonen, vil det bli sett på som negativt. Samt er det store maps, men med mindre spillere på konsoll, som og blir sett på som negativt. 30fps for meg er det verste, og dette er det jeg vet og jeg syntes er negativt med BF3. Enten du vil tro det eller ei, så flyter Cod bedre enn battlefield, pga battlefield bare har 30fps.

mao. Du spiller BARE CoD på konsoll. Mindre kjøretøy og mindre playercount kan ikke sees på som negativt for konsollene, fordi de ville uansett aldri klart å støtte mer. Det at det i det hele tatt er 24 spillere og kjøretøy er bra for konsollene.

Dersom MW3 får syk grafikk på PC, Enorme baner, 128 spillere og store mengder og utvalg av kjøretøy, mens på konsoll får de bare 18 spillere, små baner og ingen kjøretøy. Er da konsoll versjonen blitt dårligere? Nei selvsagt ikke, den klarer bare ikke støtte det PC versjonen klarer.

Du kan ikke klandre spillet for at folk oppfører seg for idioter, det blir bare helt feil. Og om du har fulgt med på trailerene og det de sier så er det nettopp teamwork de promoterer i MW3, det blir lønnsomt og gjøre objective nå = fler folk gjør det.

Ja eg har fulgt med på MW3 trailere og informasjon. CoD handler ikke om teamwork, det handler om din presisjon og reaksjonshastighet. Og eg må påpeke at det helt fint går ann å gjøre objektiver men samtidige lone og vere helt selvstendig.

Spennende Trailer, gleder meg til storyen på MW3.

Lenke til kommentar

Hva er revolusjonerende med gameplayet til BF3? Det eneste som virkelig tar syvmilssteg der er grafikken. Jeg fatter ikke hvordan folk kan påstå at CoD har stagnert gameplaymessig da det helt klart er større endringer i MP gameplayet i CoD kontra BF.

MW3 introduserer flere nye gamemodes og endrer killstreak systemet radikalt fra det som har vært i tildigere CoD spill.

Hva gjør BF3 forskjellig fra tidligere BF spill sett fra et gameplaymessig ståsted? Introduserer last stand? Team deathmatch?

Er du virkelig så Naiv og klarer ikke og se at COD virkelig har stoppet opp? bare fordi at de adder et par nye våpen og OP killstreaks betyr ikke det at det er en revolusjon.

BF3 har tatt customization til et helt nytt nivå, og bare det lille der er mye mere enn COD har klart og gjort på 3-4 år.

Lenke til kommentar

Ja eg har fulgt med på MW3 trailere og informasjon. CoD handler ikke om teamwork, det handler om din presisjon og reaksjonshastighet. Og eg må påpeke at det helt fint går ann å gjøre objektiver men samtidige lone og vere helt selvstendig.

:!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

mao. Du spiller BARE CoD på konsoll. Mindre kjøretøy og mindre playercount kan ikke sees på som negativt for konsollene, fordi de ville uansett aldri klart å støtte mer. Det at det i det hele tatt er 24 spillere og kjøretøy er bra for konsollene.

Dersom MW3 får syk grafikk på PC, Enorme baner, 128 spillere og store mengder og utvalg av kjøretøy, mens på konsoll får de bare 18 spillere, små baner og ingen kjøretøy. Er da konsoll versjonen blitt dårligere? Nei selvsagt ikke, den klarer bare ikke støtte det PC versjonen klarer.

Dersom MW3 får enorme baner, 128 spillere og store mengder kjøretøy, så er det ikke CoD.

Så du mener du kan vinne en match mot over gjennomsnittet spillere med gode reaksjoner og presisjon? lykke til.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Er du virkelig så Naiv og klarer ikke og se at COD virkelig har stoppet opp? bare fordi at de adder et par nye våpen og OP killstreaks betyr ikke det at det er en revolusjon.

BF3 har tatt customization til et helt nytt nivå, og bare det lille der er mye mere enn COD har klart og gjort på 3-4 år.

Jeg skrev ingen plass at CoD revolusjonerer noe.

Det jeg skrev er at BF3 heller ikke revolusjonerer noe, bortsett fra grafikken. Gameplaymessig er det stort sett det samme som de tidligere spillene.

Lenke til kommentar

Jeg skrev ingen plass at CoD revolusjonerer noe.

Det jeg skrev er at BF3 heller ikke revolusjonerer noe, bortsett fra grafikken. Gameplaymessig er det stort sett det samme som de tidligere spillene.

etter min mening setter DICE en ny standard når det gjelder FPS, med tanke på alt man faktisk kan gjøre med våpene sitt. jeg er ingen våpen ekspert. men etter det jeg har hørt skal man faktisk kunne endre Løpet/røret til våpen til for eks Long range, Mid range, Short range osv.

og det at man faktisk kan endre på hele Classen in-game er bare fantastisk.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Dersom MW3 får enorme baner, 128 spillere og store mengder kjøretøy, så er det ikke CoD.

Så du mener du kan vinne en match mot over gjennomsnittet spillere med gode reaksjoner og presisjon? lykke til.

De tidlige CoD spill hadde kjøretøy, det var gøy. Eg gruser alt og alle i CoD som har dårlige presisjon og reaksjonshastighet enn meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

De tidlige CoD spill hadde kjøretøy, det var gøy. Eg gruser alt og alle i CoD som har dårlige presisjon og reaksjonshastighet enn meg.

Cod 5 var vel det eneste? og det hadde en tanks. Tviler sterkt på det siste, om du møter ett team så har du ikke sjangs med kun det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...