Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Modern warfare 3


Anbefalte innlegg

BF 3 er et så annerledes spill at det overhodet ikke er et alternativ til COD og motsatt. De har ingenting til felles annet enn at de har skytevåpen. Selv er jeg dog mest fan av MW2, pga. større baner, våpen og mindre lagproblematikk.

Opplever ikke så veldig mye juks i form av wallhackere og autoaim, men mange spillere har en bevisst eller ubevisst fordel av at de lagger, samt svært mange hacker seg oppover på listene. Så en kar som hadde litt under dobbelt så mange kills som meg i FFA, og mens jeg har litt over 100000 poeng i modusen hadde han 143 millioner...Og da var det fortsatt over 4500 spillere som hadde flere poeng enn det, så det er rimelig å anta at flere titusen på toppen av hver playlist har juksa, og dertil må man kanskje ned til 10-50000. plass for å finne den som faktisk leder. Utrolig at utviklere eller Steam ikke klarer å få med seg dette. Selv om det ikke ødelegger gameplayet er det patetisk at titusenvis av spillere kan jukse med scoren sin uten konsekvenser.

 

Edit: Tar tilbake at jeg ikke ser hackere. MINST to i runden jeg nettopp spilte. Hvordan kan de ha spilt i opp mot 200 timer og fortsatt ikke være banna? Noen mennesker bør sparkes fra jobben sin, for dette er uholdbart.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk inn på en Random TD runde nå. På motsatt lag med over 40 kills var en cheater gitt. Står stille og skyter alle over mappet. Tror jeg omtrent ikke har spillt en runde uten en eller annen som jukser.

 

Det er de som bruker aimbot, så har man de som bruker en wh variant som fører til at fienden får røde firkanter rundt seg.

 

Dellers: De banner nok folk, bare ikke så ofte. Egentlig tror jeg ikke de bryr seg. Så lenge de tjener penger på salg av spill, så er det viktigst.

 

Disse hackerne fantes jo i mw2 også, så skulle tro de hadde klart å gjøre noe med det i mw3.

Ingen tvil om at COD serien har gått ut på dato.

 

Har heller aldri vært borti et spill hvor man dør så fort. Spiller ikke HC engang, men dør fortere en fyfaen. I cod4 HC så tålte man jo mere en det man gjør i en normal game i mw3.

Får inntrykk av at helsa o.s.v er lagt for joypad spilling hvor man ikke skyter like nøyaktig.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Hvis du dør fort er det nok pga. lagkompensasjonen (om man ser bort ifra akimbo og PP90). Jeg opplever som regel at jeg dør like fort som i HC, mens jeg jevnt over bruker minst dobbelt så mange kuler per drap som i MW2. Dersom det ikke er lag dør man omtrent som i MW2 etter min erfaring.

 

Har nok dessverre gått ut på dato ja. Elsker MW2, og MW3 er morsomt nok til tider, men kommer ikke til å kjøpe noe mer på en stund. Årsak: Etter MW2 har ingen baner vært store og fine, de klarer ikke å takle juksepaver, det er fortsatt OP våpen (akimbo, pp90, sniper), man får loss dersom host detter ut eller man kommer inn når det er 3 kills igjen, lagkompensasjon, nedadgående kurve generelt. Jeg har ingen tro på at neste spill plutselig vil være supert etter at de som designa banene i MW2 tok sin frakk og gikk.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Det var da alvor til sutring :p

Det er ikke sutring, bare fordi jeg ikke likte spillet. Leser du anmeldelser som ikke er påvirket av massen, så finner du fort ut av at jeg ikke er alene om å føle dette. Leser du kort i tråden her, så er det også mye klaging på cheating. Det hever ikke inntrykket mitt akkurat.

 

Virker for meg at Battlefield 3 er et mye bedre alternativ. De har nok melka CoD kua lenge nok nå, på tide å tilføye noe nytt.

 

Ironi over nettet blir ikke noe lettere om man slenger på en :p alstså.

 

Men som nevnt ser jeg sjelden og aldri åpenlyse juksere, kanskje jeg bare er for opptatt av min egen score og ikke legger merke til andres.

Lenke til kommentar

Tester spillet nå i helga siden det er gratis... Er samma greine som mw2 jo... Var man god der så er man like god her, selv uten å kunne mapsa for fem flate øre har jeg over 2 i kd og kommet meg opp på tank 26 på litt over to timer... Er for all del relativt artig, men er helt likt mw2 :/

Lenke til kommentar

Ironi over nettet blir ikke noe lettere om man slenger på en :p alstså.

 

Men som nevnt ser jeg sjelden og aldri åpenlyse juksere, kanskje jeg bare er for opptatt av min egen score og ikke legger merke til andres.

Brent meg selv noen ganger på den :p

 

Jeg la ikke merke til noen juksere. Jeg bare likte ikke den der, spawn, drep, dø på 30 sekunder. Da passer Battlefield 3 meg mere. Det virker som at det handler ikke om å ha best presisjon, og sikte best lengre, men mer og kunne karta, vite hvor folk står osv.

 

Savner dagene med Quake 1 og 3.

Lenke til kommentar

Å vite hvor folk står og dukker opp er nok alfa omega på skytespill med så rask fart og små baner, men hjelper ikke bestandig da alt egentlig måles i reaksjonstid og flaks.

Er du heldig å får flanka en gjeng og rekker å skyte de før de snur seg å komme deg bort igjen så er jo det det beste.

 

BF3 er jo en smule mer massivt og har flere faktorer som spiller inn (tanks, fly osv osv) samt at det kan være klin umulig å se en motstander selv om du nesten står oppå han/henne, men også her er det vel en større fordel om du vet hvordan banen ser ut fra flest mulige ståsted.

 

Jeg liker begge spillene, men detter som oftes ned på MW3 da _JEG_ føler det er lettere å droppe inn et par runder der enn på BF3.

Føler nesten det ikke er noen vits i å spille det om du ikke har tenkt å sitte ned i en time eller tre.

Lenke til kommentar

Har rapportert en 5-8 hackere i helgen, aimboot og altmuligrart, en som skaut gjennom 50meter med jord å fikk HS fra andre siden av mappet..

Regner med det er folk som lager seg ny steamkonto å spiller gratis...

 

Hvor vanskelig skal det egentlig være å lage et spill hvor juks ikke er mulig.?

Gir opp for helgen....

 

 

Stort sett lagg på serverne også...

Lenke til kommentar

Det er ikke vanskelig, men utviklerne gir F. De selger over 20 mill på Xbox og PS3 med minimalt med utvikling, selvfølgelig gir de beng. Istedenfor å dyrke spillseriens styrker dyrker de svakhetene, slik at lag, juksing o.l. blir verre for hvert spill. Mens hackerne blir bedre, blir bekjempelsen av dem dårligere. Utfallet blir selvfølgelig horribelt. Mange juksepaver har spilt i hundrevis(!) av timer uten å bli sparka ut. Det pleier å bli rydda opp litt de første to ukene etter en utgivelse, men så er det fritt fram. Som nevnt tidligere er det også gjerne 100k spillere med hacka stats, og det bare i FFA - som ikke er den største modusen.

 

Edit: Der fikk jeg min andre MOAB, så plutselig gikk spillhumøret bra opp :p Fanken meg flaks, for folk begynner gjerne å campe litt dersom jeg får veldig mange kills i ett område.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Tror nok du må spille av i spillet og ta opp i Fraps om du vil redigere. Har gjort det selv ihvertfall.

 

Forøvrig mange juksere nå i gratishelga, mange som har registrert seg kun for å være irriterende. Morsomt nok kommer de ikke opp i Steam engang, så man kan faktisk ikke rapportere de heller (ikke at det ville hjulpet uansett, men fortsatt irriterende med usynlige juksepaver).

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Ser den. Nå har jeg aldri sett så mye juks som nå i helga, det har vært helt ekstremt (like mange nå som fra november til januar). Nå er det minst like ille som MW2 var på slutten allerede, så jeg vil nok derfor ikke anbefale folk å kjøpe spillet om de ikke allerede har det. Anbefaler også å hoppe over de neste COD-spillene, da de ikke har vist noen interesse i å rette opp disse problemene til tross for flere år å gjøre det på. Ikke vits å spytte inn penger i noe som man veit er ødelagt. Kommer selv til å hoppe over alle inntil de tar tak i problemet :)

Lenke til kommentar

Ja, egentlig angrer jeg på at jeg kjøpte mw2 og, var jo helt ubrukelig etterhvert... Ble heldigvis reddet av alteriwnet!

 

Edit: neimen har du sett, altermw3 er oppe jo :D

 

Jeg likte alterIW for MW2 før de tok helt av.

I starten måtte folk ha videobevis osv osv for å få kastet ut en hacker, men mot slutten(spilte vel sist der like før blops ble lansert) ble enkelte banna for å spille bedre en admins og da ble det nesten en smule for drøyt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...