Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Modern warfare 3


Anbefalte innlegg

Bare jeg som har jævelig problemer med å starte spillet noen ganger? Snakker da om pc for steam klarer ikke å koble opp cod mot segselv hele jævla tiden. Eneste løsningen er å skru av steam og vente til neste dag men det er ikke særlig gøy da det skjer annen hver dag.

Sliter myyye med det samme. Føler Steam-begeret har rent over for lenge siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner det er én ting jeg begynner å bli temmelig lei av i dette spillet. Og det er at dersom man ikke har en ålreit kjapp nettlinje, er det så og si dømt til å gå galt. Jeg er en relativt god spiller som ikke har et veldig bra nett (4mb ned, 0.5 opp), og jeg legger merke til at jeg gjør det mye dårligere på MW3 enn de tidligere cod-spillene. Hvorfor? Fordi jeg opplever (flere ganger per match) at jeg kan såvidt rekke å se en spiller komme rundt hjørnet før jeg et halvt sekund senere er død, hvorpå jeg ser på killcammen at han så meg i 2-3 sekunder før jeg døde - bare fordi jeg har tregere nett.

 

Klart, det bør svi litt å ikke ha en rask linje, men dette blir som å hoppe i lava. Så ille har det aldri vært før...

Eg sitt sjølv på ei 120 Mbits fiberlinje frå Lyse og har akkurat same problema. Riktignok kun når folk med dårlege tilkoplingar kjem inn i lobbyen.

 

Eg blir ofte vald ut til å væra host, sikkert fordi eg har ei god linje og temmeleg låg latency mot det meste på nettet.

 

Eg opplev at eg har 1 nanosekund å reagere på når eg møter folk, og blir konstant skoten rundt hjørner på hus, som om dei eg spelar mot har vært i treningsleir med folka frå filmen "Wanted". På kill-cam ser eg at 'figuren min' er longt bak der eg faktisk befant meg. Eg opplev også det motsatte, at eg blir skoten 0,1 nanosekund etter at eg har runda eit hjørne. Men på kill-cam er eg metervis rundt hjørnet.

 

Måten eg har løyst dette på, er at eg har satt opp ein linux boks med to nettverkskort, og ymse programvare. Denne styrar eg via eit webgui, der eg kan angi kor mykje latency, jitter, collisions, packet loss og correlation pakkane frå XBOXen min skal ha.

 

Dette kan potensielt nyttast til å jukse, og eg ser massevis av folk som brukar liknande metodar (so-kalla 'lag switch') - men eg har ingen intensjonar om dette. Eg må riktignok vedgå at eg skrudde opp pingen min til 25 sekund(!) ein gong for å irritere kompisane mine i eit game - men dette var berre for moro skuld.

 

Mitt eineste ynskje er å ikkje bli straffa av lagg-kompensasjonen frå MW3 fordi eg har god båndbreidde.

Denne løysninga mi fungerar til no veldig bra, og eg har endeleg tid til å reagere.

 

Kan for øvrig nemnast at lag-compensation var noko Treyarch innførte i Blops, og som IW har teke med seg i MW3. Det er ein fin tanke, men det var riktignok Kommunisme òg.

 

Det fungerar berre ikkje i praksis.

 

Ein patch som skal addressere mellom anna lag kompensasjonen er under arbeid ifølgje FourZeroTwo, og bør væra ute om nokre veker. Eg aktar å bruke denne linux boksen min fram til dette er ordna opp i.

Endret av Optimus Trasti
Lenke til kommentar

...

Nettverk er vel det innenfor data jeg kan minst om. Men dersom det ikke dukker opp noen patch som hjelper på problemet, blir jeg nok nødt å prøve det du bruker.

 

Jeg er kanskje kynisk, men K/D-en min har sunket drastisk de siste dagene, og jeg tror utelukkende at det er på grunn av ping-problemene/magic bullets eller hva det nå er. Opplever hver eneste match å bli drept på de mest absurde måter.

 

Det er vanskelig nok fra før av å få høye streaks på PC fordi alle rusher, og det er cheatere i annenhver lobby...

Lenke til kommentar

Lag Compensation kort forklart:

 

1. Det regnes ut en gjennomsnittlig ping for serveren. I et scenario med 2 spillere, en med 50 og en med 250 i ping, vil snittet bli 150ms.

2. For at dette da skal bli jevnet ut, vil spilleren med 250 i ping "få" 0.1s lenger tid, og spilleren med 50ms vil miste 0.1s når det er snakk om at disse spillerne møter hverandre rundt et hjørne.

 

Kanskje dårlig forklart, men det er tanken bak i alle fall. At folk begynner å legge på ping med vilje gjør problemet MYE værre ettersom vi vil se fler og fler i hver match med dette, en økende snittping og større avstand mellom spillere som gjør dette, og ikke.

 

Hvis du syns det er så grusomt, vent til det kommer en patch, ikke vær en del av problemet. Du kan aldri vurdere hva som er riktig antall ms å legge på linjen din da det varierer kraftig fra match til match. Det vil aldri bli fair. Mens hvis du ikke bruker dette, blir det i noen matcher fair, andre ikke.

Lenke til kommentar
...

Problemet er at det ser ut til å virke helt tilfeldig. Noen spillere har rundt et halvt sekunds lag til tross for at alle har 4 bars, og ikke skjønner jeg hvordan det henger sammen. Noen av de med dårlig ping er ekstreme, men det er sannelig de med god ping av og til også. Noen med dårlig ping eier jeg også, fordi de i likhet med meg kun får ulemper av dårlig ping (slik det normalt sett skulle vært). Med min spillestil er det veldig lett å legge merke ting når ting ikke er som det skal, da jeg lydhorer det jeg kan (dead silence OG sitrep). På baner av typen Seatown veit jeg eksakt hvor og når fienden vil komme rundt et hjørne. Enkelte spillere tar meg likevel 10/10 ganger, og killcam viser at de faktisk brukte omtrent et halvt sekund på å reagere, sikte inn og skyte. Da var jeg altså klar fra før, hadde siktet inne og trykka idet jeg så første hårstrå rundt hjørnet...

Lenke til kommentar

Du må ikke finne på å stole på barsene til noe godt.

 

Og ja, det er noe skikkelig dritt. Men som sagt er det kun deg og din ratio som tjener på at man legger på ping, mens ALLE spillerne på serveren vil kommer dårligere ut, selv eget lag pga gjennomsnittspingen.

 

Jeg vet godt hva du snakker om, det er sykelig frustrerende. Spesielt de gangene da jeg får ut 2-3 skudd i brystet på fienden (spiller HC, så 1 er normalt nok), men ingen av kulene "kommer frem" fordi hans kuler er et halvt sekund foran mine..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Syntes dette spillet kan være ufattelig lett å overkjøre folk. Min ps3 har nå 4,5 i kdr og 7 i win ratio. Enten er det kommet ufattelig mange dårlige spillere, eller så har dette spillet blitt ufattelig lett.

Lenke til kommentar

En kompis av meg sier at når du prestiger så får du med deg et våpen (feks acr).

Men når jeg gikk inn på Prestige stod det ingenting om det.

Jeg antar jo da at man ikke får med et våpen og at han bare har fucka med meg? :p

 

Når du prestiger får du et prestige token, som kan brukes i prestige shop. Her kan du kjøpe forskjellige ting som f.eks:

 

1. Unlocke ekstra custom classes

2. Unlocke våpen, blir også ulocket automatisk for neste prestige

3. Dobbel våpen XP

4. Dobbel XP.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Når du prestiger får du et prestige token, som kan brukes i prestige shop. Her kan du kjøpe forskjellige ting som f.eks:

 

1. Unlocke ekstra custom classes

2. Unlocke våpen, blir også ulocket automatisk for neste prestige

3. Dobbel våpen XP

4. Dobbel XP.

 

Takk for svar :)

 

Gikk i Prestige nå og unlocka ACRen :D

Men, hvis jeg velger dobbel våpen XP, vil jeg ha dette hele tiden?

Lenke til kommentar

...

Nettverk er vel det innenfor data jeg kan minst om. Men dersom det ikke dukker opp noen patch som hjelper på problemet, blir jeg nok nødt å prøve det du bruker.

 

Jeg er kanskje kynisk, men K/D-en min har sunket drastisk de siste dagene, og jeg tror utelukkende at det er på grunn av ping-problemene/magic bullets eller hva det nå er. Opplever hver eneste match å bli drept på de mest absurde måter.

 

Det er vanskelig nok fra før av å få høye streaks på PC fordi alle rusher, og det er cheatere i annenhver lobby...

Dersom nettverk er det du kan, som du seier sjølv, desidert minst om, trur eg ikkje ei slik linux løysning er noko for deg. Det krever innsikt i korleis nettverk heng saman, og krev forståing for andre system enn windows.

 

 

Lag Compensation kort forklart:

 

Kanskje dårlig forklart, men det er tanken bak i alle fall. At folk begynner å legge på ping med vilje gjør problemet MYE værre ettersom vi vil se fler og fler i hver match med dette, en økende snittping og større avstand mellom spillere som gjør dette, og ikke.

 

Hvis du syns det er så grusomt, vent til det kommer en patch, ikke vær en del av problemet. Du kan aldri vurdere hva som er riktig antall ms å legge på linjen din da det varierer kraftig fra match til match. Det vil aldri bli fair. Mens hvis du ikke bruker dette, blir det i noen matcher fair, andre ikke.

Eg vel å sjå på det eg gjer, som ein del av løysninga. IW valde å implementere ein idiotisk idè, som straffar meg, og mange med meg. At eg vel å leggje på latency på linken min, forårsakar ikkje problem for andre spelarar. Sjølvsagt, dersom eg legg på 400ms, vil heile lobbyen lagge dersom eg er host. Det eg gjer, er at eg legg på 400-500ms i lobbyen, slik at når spelet vel ut host, finn den ein betre kandidat enn meg. Når spelet startar har eg mellom 15ms og 25ms i tillegg.

 

Det fungerar glimrande.

 

Og, legg merke til at IW har sagt dei "skal sjå på det" - når det gjeld lag compensation. Eg ville ikkje holdt pusten. Hadde dei klart å ordne dette, hadde nok ikkje Blops vært plaga med det frå dag 1.

 

Eg tvilar på at dei kan gjere så mykje, eg reknar med at denne koden ligg longt inne i kjernen til spelet, og kjem til å bli værande.

Lenke til kommentar

Det er jo rimelig lett å finne ut på egen hånd? Er jo tross alt bare til å lese hva som står der. Herregud.

 

 

Jesus Christ så sinna vi var da :D

Tipper jeg har støtt på deg 3/4 ganger i spillet!

 

Takk TerjeP :)

 

Beklager. ble litt oppgitt. Som sagt gjelder det bare i to timer.

Og har møtt på meg? Hvordan kan du si det? Har du blitt skikkelig overkjørt noen gang? :ermm:

Lenke til kommentar

Eg vel å sjå på det eg gjer, som ein del av løysninga. IW valde å implementere ein idiotisk idè, som straffar meg, og mange med meg. At eg vel å leggje på latency på linken min, forårsakar ikkje problem for andre spelarar. Sjølvsagt, dersom eg legg på 400ms, vil heile lobbyen lagge dersom eg er host. Det eg gjer, er at eg legg på 400-500ms i lobbyen, slik at når spelet vel ut host, finn den ein betre kandidat enn meg. Når spelet startar har eg mellom 15ms og 25ms i tillegg.

 

Det er du som har kjøpt spillet. Og dette er et onlinespill med andre spillere, derfor er det feil at noen skal gi seg selv fordeler.

 

Det forårsaker problem for andre spiller i form av at du får fordeler. Handler ikke om at de andre lagger, handler om at du ligger "foran" de. 15-25ms høres uskyldig nok ut det, men om halvparten gjør det, vil forskjellen bli MINIMUM 30-50ms. Hvis flere gjør det, vil noen skru opp til 50ms, og sånn kan vi fortsette til spillet er uspillbart.

 

Du gir deg selv et handicap, men mener at du er en del av løsningen? Du skriver at det ikke er et problem for andre spillere, men samtlige spillere får større forskjell fra snittpingen til sin egen ping, og dermed vil det bli ugunstig.

 

Vi får håpe det blir gjort noe med, raskt. Jeg har liten tiltro til store spillfirmaer som dette (mye bedre med indie-devs), men at det er en stor jobb tror jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...