Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Modern warfare 3


Anbefalte innlegg

Jeg spiller bare tdm.

Hele poenget mitt er at det IKKE er tilfeldig hvem som kommer fra siden, om det er meg eller dem. Jeg reposisjonerer meg hele tiden for å ha best mulig vinkel på de som kommer.

 

Det kommer ikke av seg selv, det går på hvor lenge du har spilt, hvordan du spiller, og hva slagsspille stil man bruker.

 

Det har veldig mye å si i tdm, jeg har snudd utallige games aleine med lvl 2's med 1-15 i stats på laget.

Folk må slutte og si at ting er tilfeldig, for det er det absolutt ikke. Og hvis du tror det, ja da må man åpne øya og kanskje skjønne at de som ligger på 2kd gjør noe du ikke gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo mer tid jeg får med spillet så begynner banene å sitte og det går å spille på en måte som fungerer best på hvert enkelt map. Har funnet ut at MW3 ikke er likt med BO med tanke på måten du kan spille på. Jeg har en aggressiv spillestill, men den fungerer rett og slett ikke i MW3 som den gjorde i BO. Derfor synes jeg det er best å ha en mer tilbakeholden spillestill hvor jeg ofte tar en del av kartet og holder meg innenfor den delen. Det å løpe rundt og lete er nytteløst og ender ofte i frustrasjon og elendig game.

Grunnen til dette tror jeg skyldes det sniper vennlige miljøet som finnes i MW3. Det sitter alltid 1-2 stykker og satser på å fange slike bajaser som beveger seg rundt om på kartene og spesielt i de åpene områdene (nå har ikke MW3 så veldig åpne baner, men områder finnes). Spillet man som et lag og bestemmer seg for å holde seg mest skjult (tenker da på å unngå å løpe ut på de åpne områdene), så ser man fort at sniperne og laget med snipere ofte sliter og kommer ut fra matchen negativt.

 

Håper de gjør sniperne litt dårligere, med det mener jeg at man burde ikke dø bare man blir truffet av sniper. Det er greit at man dør av en skudd i hodet, men i tåa? Ihvertfall hvis man sammenligner at AK47 (som irl er en meget kraftig assoult rifle) bruker gjerne opp mot 5 skudd for samme effekt. Black Ops hadde det temmelig greit da det ofte måtte 2 skudd til hvis skuddet traff på mine sårbare punkter (ben, armer, mage).

 

Ellers vil jeg si at for hver time jeg bruker på MW3 så faller spillet mer i smak. Man merker ihvertfall nå at det å flette sammen brukere fra samme område hjelper voldsomt på connection. Uansett, en patch er vel sikkert rundt hjørnet og den vil forhåpentligvis rette opp i mye av de feilen som IW har funnet til nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med deg over, på de aller fleste har jeg en tilbakeholden stil, zoner av ett område med de beste line of sightsene og power positions.

 

På noen, som Carbon, Dome, Mission, resistance osv, de minste mappene så er jeg mer rushete med SMP.

 

Jeg bruker uav aktivt, pre aimer rundt hjørner hvor jeg har stor tro det står noen, men som regel vil jeg at motstandern kommer rundt hjørnet og jeg har siktet locka ned allerede (Dette er ikke camping i den forstand da jeg kun gjør dette når jeg ser de løpe den veien på minimappet)

 

Jeg mislikte en god del av mapsa i starten jeg også, klarte ikke å spille bakara, outpost, men har finni ut gode zones på alle maps med mye traffic, og utnytter det til det fulleste.

Og de har gjort 2 patcher allerede, noe som lover bra, 2 patcher på 2 uker eller noe sånt?

De har hotfixet en god del og banna cheaters, det er konge! Har stor tro på MW3 kan være ett konge spill i ett helt år.

Lenke til kommentar

Jeg spiller bare tdm.

Hele poenget mitt er at det IKKE er tilfeldig hvem som kommer fra siden, om det er meg eller dem. Jeg reposisjonerer meg hele tiden for å ha best mulig vinkel på de som kommer.

 

Det kommer ikke av seg selv, det går på hvor lenge du har spilt, hvordan du spiller, og hva slagsspille stil man bruker.

 

Det har veldig mye å si i tdm, jeg har snudd utallige games aleine med lvl 2's med 1-15 i stats på laget.

Folk må slutte og si at ting er tilfeldig, for det er det absolutt ikke. Og hvis du tror det, ja da må man åpne øya og kanskje skjønne at de som ligger på 2kd gjør noe du ikke gjør.

Jeg er veldig enig med Ajesto. Bruk huet, lyd og kartet. Mye av grunnen til at folk klager på banene er for at de ikke har spilt spesielt mye cod før, da denne "randomnessen" kommer med alle cod spill hvis du bestemmer deg for å spille public - Er det ett problem for deg å spille pub pga lo2 folk, så få deg en clan, så spiller du private matcher, er ikke værre!

Lenke til kommentar

Vel, som jeg har sagt tidligere i denne tråden så syntes jeg fortsatt at cod 2 er det spillet som jeg har hatt mest glede av i konkuranser og kjappe PCWr, men det er vel bare å innse at det ikke blir noe likt det med det første.

 

Jeg leste også et sted at det var 5 map filer i MW3 mappen som var fra cod 4 og Mw2, jeg trur det var Crash, Strike, Highrise, Overgrown og et til, det blir morro! : )

Lenke til kommentar

 

Håper de gjør sniperne litt dårligere, med det mener jeg at man burde ikke dø bare man blir truffet av sniper. Det er greit at man dør av en skudd i hodet, men i tåa? Ihvertfall hvis man sammenligner at AK47 (som irl er en meget kraftig assoult rifle) bruker gjerne opp mot 5 skudd for samme effekt. Black Ops hadde det temmelig greit da det ofte måtte 2 skudd til hvis skuddet traff på mine sårbare punkter (ben, armer, mage).

 

Etter å ha spilt endel nå er jeg uenig. Jeg får forferdelig mange hitmarkers nå, så det er mulig de allerede har gjort noe med multiplayerne. Uansett er det andre våpen som må få nerfen før sniperne får det. Type 95, PP90 og FMG90 f.eks. Type 95 er bare helt latterlig OP slik det er nå.

Lenke til kommentar

^Enig, synest ikke snipere har vært noe problem til nå. Men de våpene du nevner er helt på villspor. Har egentlig lyst å gå tilbake til MW2, det spillet hadde jeg det utrolig gøy med. MW3 er for øyeblikket altfor rotete, tror ikke jeg kommer til å spille noe særlig før det kommer noen skikkelige maps - store maps - med litt plass å bevege seg i. Hvor det ikke er gjenstander over hele jævla banen, vanvittig irriterende. Mega skuffet over MW3 så langt.

Lenke til kommentar

Det er altfor lett å skyte med sniper. Jeg har prøvd det selv og jeg fikk det ikke stort til under MW2 eller Black Ops, men på MW3 er det jo latterlig lett. Jeg føler at jeg nærmest ikke trenger å treffe 100 % engang for å drepe og ihverstefall så er det ikke verre enn å treffe de man skyter så dør man av et skudd. Når du har quickdraw og sleigth of hand blir det jo lett å være sniper.

 

Men jeg er enig i de våpnene er OP, men sniper er fortsatt alt for enkelt å bruke.

Lenke til kommentar

Det er altfor lett å skyte med sniper. Jeg har prøvd det selv og jeg fikk det ikke stort til under MW2 eller Black Ops, men på MW3 er det jo latterlig lett. Jeg føler at jeg nærmest ikke trenger å treffe 100 % engang for å drepe og ihverstefall så er det ikke verre enn å treffe de man skyter så dør man av et skudd. Når du har quickdraw og sleigth of hand blir det jo lett å være sniper.

 

Men jeg er enig i de våpnene er OP, men sniper er fortsatt alt for enkelt å bruke.

Nå må du huske på størelsen på banene og da.

Lenke til kommentar

 

Håper de gjør sniperne litt dårligere, med det mener jeg at man burde ikke dø bare man blir truffet av sniper. Det er greit at man dør av en skudd i hodet, men i tåa? Ihvertfall hvis man sammenligner at AK47 (som irl er en meget kraftig assoult rifle) bruker gjerne opp mot 5 skudd for samme effekt. Black Ops hadde det temmelig greit da det ofte måtte 2 skudd til hvis skuddet traff på mine sårbare punkter (ben, armer, mage).

 

Etter å ha spilt endel nå er jeg uenig. Jeg får forferdelig mange hitmarkers nå, så det er mulig de allerede har gjort noe med multiplayerne. Uansett er det andre våpen som må få nerfen før sniperne får det. Type 95, PP90 og FMG90 f.eks. Type 95 er bare helt latterlig OP slik det er nå.

Hva synes du burde gjøres med disse da? Lett å rope på nerf, men hva er det spesifikt som gjør disse så mye bedre enn alle andre våpen? Har inntrykk av at våpen her er mye mer balansert enn det har vært i noen av de tidligere spillene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Det er altfor lett å skyte med sniper. Jeg har prøvd det selv og jeg fikk det ikke stort til under MW2 eller Black Ops, men på MW3 er det jo latterlig lett. Jeg føler at jeg nærmest ikke trenger å treffe 100 % engang for å drepe og ihverstefall så er det ikke verre enn å treffe de man skyter så dør man av et skudd. Når du har quickdraw og sleigth of hand blir det jo lett å være sniper.

 

Men jeg er enig i de våpnene er OP, men sniper er fortsatt alt for enkelt å bruke.

Er enig i at den er enkel å bruke, men de burde ikke patche dmg'en på den uansett. Om de kunne fjernet den auto aimen man får når man sikter inn, minimert den hvertfall. (konsoll da selvfølgelig)

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Jo mer tid jeg får med spillet så begynner banene å sitte og det går å spille på en måte som fungerer best på hvert enkelt map. Har funnet ut at MW3 ikke er likt med BO med tanke på måten du kan spille på. Jeg har en aggressiv spillestill, men den fungerer rett og slett ikke i MW3 som den gjorde i BO. Derfor synes jeg det er best å ha en mer tilbakeholden spillestill hvor jeg ofte tar en del av kartet og holder meg innenfor den delen. Det å løpe rundt og lete er nytteløst og ender ofte i frustrasjon og elendig game.

Enig, har den spillestilen jeg og.. Så det tok litt tid før jeg begynte å spille bra på andre spilltyper enn TDM og FFA. Hvor jeg klarte meg fint med den...

 

Men jeg sliter fryktelig på SnD... Irriterer meg..

Lenke til kommentar

Det er altfor lett å skyte med sniper. Jeg har prøvd det selv og jeg fikk det ikke stort til under MW2 eller Black Ops, men på MW3 er det jo latterlig lett. Jeg føler at jeg nærmest ikke trenger å treffe 100 % engang for å drepe og ihverstefall så er det ikke verre enn å treffe de man skyter så dør man av et skudd. Når du har quickdraw og sleigth of hand blir det jo lett å være sniper.

 

Men jeg er enig i de våpnene er OP, men sniper er fortsatt alt for enkelt å bruke.

Snipers i MW3 er vel bortimot ren kopi av det det var i MW2 spør du meg, og jeg brukte sniper ekstremt mye i MW2. Og for the record, så har jeg ofte truffet folk både i ben og armer uten at de har dødd i mw3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...