Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Modern warfare 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med den taktikken er du rene drømmen for campere. På de små banene rusher jeg det andre lagets spawn så fort jeg kan, og dreper camperne før de rekker å reagere. Hvis jeg ikke gjør det, spiller jeg selv deffensivt (eller camper - kall det hva du vil), og lar fienden, spesielt sånne som deg, komme til meg.

Så du prøver å si at man skal sitte i et hjørne og campe i COD? Det er ihvertfall det jeg snakker om. Med det sagt har jeg god K/D-ratio, også på nevnte bane, da jeg som regel er såpass mye bedre enn fienden at jeg kan ta dem likevel, men det gjør ikke banen eller campere noe mer ok for det. Feighet er ikke morsommere selv om banen legger opp til det. Alle jeg kjenner spiller COD for å kjempe mann mot mann, ikke hjørnestatue mot hjørnestatue.

 

Ja jøss, bli skutt bakfra er jo særdeles givende ;)

Kom ut litt feil det der, jeg mente at det er givende med så lite camping det faktisk er på de fleste banene.

Lenke til kommentar
Med den taktikken er du rene drømmen for campere. På de små banene rusher jeg det andre lagets spawn så fort jeg kan, og dreper camperne før de rekker å reagere. Hvis jeg ikke gjør det, spiller jeg selv deffensivt (eller camper - kall det hva du vil), og lar fienden, spesielt sånne som deg, komme til meg.

Så du prøver å si at man skal sitte i et hjørne og campe i COD? Det er ihvertfall det jeg snakker om. Med det sagt har jeg god K/D-ratio, også på nevnte bane, da jeg som regel er såpass mye bedre enn fienden at jeg kan ta dem likevel, men det gjør ikke banen eller campere noe mer ok for det. Feighet er ikke morsommere selv om banen legger opp til det. Alle jeg kjenner spiller COD for å kjempe mann mot mann, ikke hjørnestatue mot hjørnestatue.

Det var ikke noen vei utenom å dra KD'en din inn i diskusjonen? For meg så er multiplayer-delen av COD først og fremst et lagspill og et strategisk spill, der jeg alltid prøver å forbedre de taktiske ferdighetene mine i spillet (i hvert fall når aim'en min er på topp). Strategien min varierer fra runde til runde, bl. a. avhengig av bane og det andre lagets spillestil. Å sitte innenfor et hus med våpenet rettet mot den ene døren og claymore på den andre døren er en veldig lite effektiv taktikk for min del. Dersom motstanderlaget bruker den taktikken, vil jeg spawntrappe dem med shotgun el. og fortsatt få like mye spillglede, kanskje enda mer, siden jeg ofte lykkes enda bedre når det andre laget camper. Som alle andre spillestiler ser jeg ingenting i veien med camping. Spillet er snarere lagt opp til at man kan ha forskjellige strategier, og det er også det som gjør litt av moroa med spillet synes jeg, at jeg må legge opp strategien min etter hvordan det andre laget spiller.

 

EDIT: Hvis du tenker over det, har ikke aim og reaksjon så mye å si når det kommer til stykket. Har alle spillerne relativt god aim er det først og fremst taktikken som vil gjøre forskjellen. Det kreves så liten skade for å drepe en person i MW3 sammenlignet med andre spill, at det i veldig mange situasjoner blir et spørsmål om hvem som har fordelen på den andre når det gjelder for eksempel å bruke elemtene i banen (høyde, cover, kamuflasje) eller å for eksempel ha overraskelsesmomentet på den andre spilleren. COD er lagt opp til strategisk spill, og aim'en vil jeg heller kalle en forutsetning for å gjøre det bra. Strategien avgjør derimot hvilket lag som kommer seirende ut.

Endret av Sanony
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Jeg kan si at jeg lever mer på Ingame IQ enn best reaksjon og aim i Cod. Jeg har god reaksjon og aim og, men ingame IQ vil jeg si hjelper mest på det stadiet jeg er på nå.

Lenke til kommentar

Prøvde MW2 igjen igår, og merka at banene virkelig er noe helt annet. Blir ikke så mye flaks og tilfeldigheter som i MW3.

 

Kan ikke være mer uenig, flaks og tilfeldigheter? Campere?

Mw3 er ett kjappere spill, det er laget for å gå kjappere, man kan dermed ikke sammenligne mw2 og mw3 på den måten.

Selvfølgelig går ting saktere i mw2, den er planen, så det er absolutt ikke noe argument.

 

Angående flaks, jeg vil påstå at de som dominerer hver runde kaller det skill og de som averager 1kd kaller ting flaks, eller bad luck eller tilfeldigheter.

Det er ikke flaks når jeg flanker spawnen dems og får 3 stykk i ryggen, fordi de ikke tror jeg vil komme bak dem..

 

Etter 2døgn spilletid føler jeg at jeg er relativt kvalifisert til å skille på om det går på skill eller flaks.

Jeg føler jeg veit hvor folk vil spawne når alle dør, da posisjonerer jeg meg, flanker dem, popper uav og plukker ned 2-3 stykker.

De som ligger på 1kd sliter med å få opp uavs, sliter med å finne ut hvor folk kommer fra, bruker ikke headset, hører ikke footsteps, klarer ikke å forutse ting.

Og det min venn, er ikke tilfeldigheter, jeg unytter ting bedre, og derfor gjør jeg det bedre.

Har ingen ting med tilfeldigheter eller flaks og gjøre.

 

Kanskje det høres ut som jeg "skryter" men prøver bare å gi mine eksempler og mine erfaringer.

Om du spiller med lyd på tven og ikke bruker headset så kommer jeg til å ta deg gang på gang, bare fordi jeg kan soundwhore deg og veit hvor du kommer fra. Det er kanskje 5% som har headset på når de spiller cod. Og bare der har jeg en sinnsyk fordel.

Nok engang, er ikke flaks og tilfeldigheter.

Lenke til kommentar

Prøvde MW2 igjen igår, og merka at banene virkelig er noe helt annet. Blir ikke så mye flaks og tilfeldigheter som i MW3.

 

Kan ikke være mer uenig, flaks og tilfeldigheter? Campere?

Mw3 er ett kjappere spill, det er laget for å gå kjappere, man kan dermed ikke sammenligne mw2 og mw3 på den måten.

Selvfølgelig går ting saktere i mw2, den er planen, så det er absolutt ikke noe argument

 

MW2 er tusen ganger raskere en MW3. MW3 er camper heaven, Favela, Highrise, Skidrow, Karachi, Trailer Park, I say no more...

Lenke til kommentar

@ Ajesto: Jeg mener det blir mer flaks og tilfeldigheter (snakker hovedsaklig om TDM nå) i MW3, pga. at folk kommer fra sida og bakfra hele tida. Banene er lagt opp slik at det er vanskelig å overleve lenge (minus når man har specialist med alle perks, da kommer ihvertfall jeg ganske langt uten å dø da fienden sliter med at det går så sinnsykt fort), og med litt uflaks ser man ingen da de kommer bakfra uansett. Andre runder er man selv den som kommer bakfra selvfølgelig, men fra runde til runde er det ganske tilfeldig. I MW2 går det an å ha mer kontroll pga. hvordan banene er skrudd sammen. At ting går saktere i MW2 er jeg ikke helt enig i, kanskje på de store banene (som er de beste), men langt ifra på de små.

 

Synes kun det funker å høre folk dersom jeg har sitrep (sammen med dead silence, som jeg også har), ellers hører jeg ikke om folk kommer opp i ryggen min engang. Det gjelder både med hodetelefoner og 5.1-anlegg. Klarer ikke bruke lyden slik som i MW2, hvor folk sikkert trodde jeg hadde wallhack, med mindre jeg har sitrep. Spiller forøvrig på PC, hvor mange har nettopp hodetelefoner eller surround.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Prøvde MW2 igjen igår, og merka at banene virkelig er noe helt annet. Blir ikke så mye flaks og tilfeldigheter som i MW3.

 

Kan ikke være mer uenig, flaks og tilfeldigheter? Campere?

Mw3 er ett kjappere spill, det er laget for å gå kjappere, man kan dermed ikke sammenligne mw2 og mw3 på den måten.

Selvfølgelig går ting saktere i mw2, den er planen, så det er absolutt ikke noe argument.

 

Angående flaks, jeg vil påstå at de som dominerer hver runde kaller det skill og de som averager 1kd kaller ting flaks, eller bad luck eller tilfeldigheter.

Det er ikke flaks når jeg flanker spawnen dems og får 3 stykk i ryggen, fordi de ikke tror jeg vil komme bak dem..

 

Etter 2døgn spilletid føler jeg at jeg er relativt kvalifisert til å skille på om det går på skill eller flaks.

Jeg føler jeg veit hvor folk vil spawne når alle dør, da posisjonerer jeg meg, flanker dem, popper uav og plukker ned 2-3 stykker.

De som ligger på 1kd sliter med å få opp uavs, sliter med å finne ut hvor folk kommer fra, bruker ikke headset, hører ikke footsteps, klarer ikke å forutse ting.

Og det min venn, er ikke tilfeldigheter, jeg unytter ting bedre, og derfor gjør jeg det bedre.

Har ingen ting med tilfeldigheter eller flaks og gjøre.

 

Kanskje det høres ut som jeg "skryter" men prøver bare å gi mine eksempler og mine erfaringer.

Om du spiller med lyd på tven og ikke bruker headset så kommer jeg til å ta deg gang på gang, bare fordi jeg kan soundwhore deg og veit hvor du kommer fra. Det er kanskje 5% som har headset på når de spiller cod. Og bare der har jeg en sinnsyk fordel.

Nok engang, er ikke flaks og tilfeldigheter.

Jeg har noe med 1 i kdr, er forsatt skilled. Sammenligningen på KDR og skill kan ikke måles, fordi de fleste er ikke helt i hundre med tryhard hver gang man spiller. For meg er det ikke ett problem å ha en kdr på rundt 10 vil jeg tro, derimot å gidde det er noe annet. Dere tar KD altfor seriøst, sånne folk ødelegger Cod.

Lenke til kommentar

Prøvde MW2 igjen igår, og merka at banene virkelig er noe helt annet. Blir ikke så mye flaks og tilfeldigheter som i MW3.

 

Kan ikke være mer uenig, flaks og tilfeldigheter? Campere?

Mw3 er ett kjappere spill, det er laget for å gå kjappere, man kan dermed ikke sammenligne mw2 og mw3 på den måten.

Selvfølgelig går ting saktere i mw2, den er planen, så det er absolutt ikke noe argument

 

MW2 er tusen ganger raskere en MW3. MW3 er camper heaven, Favela, Highrise, Skidrow, Karachi, Trailer Park, I say no more...

 

Vurderer å kjøpe mw2 nå:). Har ikke mw3. Syns ikke mw3 frister no særlig pga banene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...