Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Modern warfare 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samtidig opplever eg litt det same som i Black Ops der ein plutselig dør av det som tilsynelatande berre er eit skot (utan at det er headshot), mens ein sjølv føler at det må eit fullt magasin til for å drepe nokon. Eit koseleg déjà vu med nettkoden frå Black Ops, der altså. IW og Sledgehammer Games har tydeligvis lånt meir enn Theater Mode frå Treyarch...

 

Dette er det eneste som MÅ fikses i spillet asap. Jeg kan leve med alt annet i spillet slik det er p.d.d.

Jeg hadde virkelig håpet IW fikset nettkoden fra starten av, men den gang ei. Om det er theater mode som skaper dette kan de rive dritten rett ut av spillet.

Spillet er dog ikke lansert enda, og om julenissen finnes ligger det klar en patch som retter dette imorgen når jeg logger på imorgen.

 

Det slo meg at eg kunne prøvd utan Theater Mode aktivert, men ser frå ein seinare post at du allereie har prøvd det dontgetit.gif Då er det berre å sette all lit til julenissen ser det ut til!

 

 

Det er ikke bare det at du spiller mot russere eller noe? På PC-versjonen av MW2 opplever jeg alltid dette når det kommer til russere. Ping kan tilsynelatende være lik for meg og dem, men likevel er de helt off, og det virker som om jeg mottar signalet deres med alt fra 0,5 til flere(!) sekunder forsinkelse, mens de ifølge killcam opplever alt som normalt. Mtp. at det stort sett kun gjelder enkeltspillere fra enkelte land kan jeg ikke skjønne annet enn at det ikke er selve spillet som er problemet, ihvertfall ikke det jeg har opplevd. Med mindre begge deler kan være tilfelle, slik at man får dobbelt opp. Har ikke hatt problemer i BLOPS dog.

 

Det er jo tydeligvis latency issues, men akkurat som i Black Ops må du tømme magasinet for å drepe folk om dei har dårlig connection. 2 eller 3 bars så er det nesten umulig å gjere noko, samtidig som ein tydeligvis dør frå ei kule sjølv. Eg berre håpar det er noko IW/SG kan ordne opp i med ein patch eller på server-sida. Men Treyarch klarte det ikkje med BO, så eg begynner å tvile.

 

MW2 var langt i frå perfekt, men der føler eg i alle fall at nettkode og hit detection var betraktelig betre. Og dette kjem frå ein med reaksjonsevner i FPS som ein 120-åring med grå stær og leddgikt...

Lenke til kommentar

Spilt litt MP med en kamerat på 360 i natt, var ganske gøy, den Denied kills mode gjorde team deathmatch helt klart gøyere. Men jeg er nok nødt til å si, på konsoll, så føles det som MW2, :o

Men det er vel kanskje poenget da?

 

Iallefall, jeg ser på han spille Campaign nå, ser veldig bra ut akkurat nå, i motsetning til BF3 sin start med quick time event (ikke prøvd mer enn 30 min av hver av campaign).

 

Jeg håper ikke så mange møtte opp på midnight launch for å spille på PC, dere måtte jo vente til 0800 om morgenen :o

 

Men dere får kose dere, kjøper dette kanskje til PC når det er steam sale eler noe.

Lenke til kommentar

Mistenkelig få folk online i MW2 nå :p Posten har ikke kommet enda (de kommer typisk 4-5-6), så tenkte jeg skulle ta et par runder før jeg drar på universitetet. Såvidt 5000 spillere som er i game, selv ikke 4 på morgenen har jeg sett så få tidligere. Aner at mange har kjøpt MW3...

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Console, RANKED dedicated, større maps, mer lys på maps.

 

IW, fix!

 

Dedicated er etter min mening det verste som har skjedd med Call of Duty, gjennom Black Ops. Håper det aldri kommer tilbake.

 

What, the, fuck? Explain please!!

 

Anyways har spilt i et par timer og kan si at dette dessverre er MW2 + litt ekstra jalla drit. Eneste MW3 gjør bedre enn BO er at spillet er svært lettkjørt mtp hardware.

Lenke til kommentar

What, the, fuck? Explain please!!

 

Anyways har spilt i et par timer og kan si at dette dessverre er MW2 + litt ekstra jalla drit. Eneste MW3 gjør bedre enn BO er at spillet er svært lettkjørt mtp hardware.

Hehe :tease:

 

Jeg har så og si ikke spilt noen FPS-spill før cod4 og MW2, og begge de hadde bruker listen servers, noe jeg har blitt helt vant med og syns har fungert helt fint. Da Black Ops kom ut var det for meg fryktelig uvant at enkeltpersoner (/de som sitter bak serverne) har såpass mye makt, når det kommer til valg av bane og kicking. I mitt hode er det helt feil at individer skal få sitte med såpass mye makt over resten. Det er sikkert ikke så forferdelig, men bare ganske uvant.

 

I tillegg er det ca 5-7000 servere i listen på PC-versjonen av BO, noe som tok et par minutter å laste. Så derfor har jeg aldri brukt den noe mye, men heller valgt "Ranked Match", noe som har ført til at man er blitt ultradrittlei alt som heter Nuketown og Hardcore, noe som er 95% av samtlige servere. Jeg har aldri likt hardcore noe særlig, og det er også frustrerende at det ikke står i serverlisten om matchen er hardcore eller ikke, så jeg må alltid håpe på å ikke havne på en hardcore-bane.

 

Dedicated er så mye unødvendig tullball som man unngår på Modern Warfare. Der får man den gametypen man vil, og så er banene random. Rettferdighet for alle!

 

I de siste månedene jeg har spilt Black Ops, har jeg irritert meg mye mer over lobbyene jeg har havnet i, enn over hosting migration i MW og MW2.

Lenke til kommentar

What, the, fuck? Explain please!!

 

Anyways har spilt i et par timer og kan si at dette dessverre er MW2 + litt ekstra jalla drit. Eneste MW3 gjør bedre enn BO er at spillet er svært lettkjørt mtp hardware.

Hehe :tease:

 

Jeg har så og si ikke spilt noen FPS-spill før cod4 og MW2, og begge de hadde bruker listen servers, noe jeg har blitt helt vant med og syns har fungert helt fint. Da Black Ops kom ut var det for meg fryktelig uvant at enkeltpersoner (/de som sitter bak serverne) har såpass mye makt, når det kommer til valg av bane og kicking. I mitt hode er det helt feil at individer skal få sitte med såpass mye makt over resten. Det er sikkert ikke så forferdelig, men bare ganske uvant.

 

I tillegg er det ca 5-7000 servere i listen på PC-versjonen av BO, noe som tok et par minutter å laste. Så derfor har jeg aldri brukt den noe mye, men heller valgt "Ranked Match", noe som har ført til at man er blitt ultradrittlei alt som heter Nuketown og Hardcore, noe som er 95% av samtlige servere. Jeg har aldri likt hardcore noe særlig, og det er også frustrerende at det ikke står i serverlisten om matchen er hardcore eller ikke, så jeg må alltid håpe på å ikke havne på en hardcore-bane.

 

Dedicated er så mye unødvendig tullball som man unngår på Modern Warfare. Der får man den gametypen man vil, og så er banene random. Rettferdighet for alle!

 

I de siste månedene jeg har spilt Black Ops, har jeg irritert meg mye mer over lobbyene jeg har havnet i, enn over hosting migration i MW og MW2.

 

1. Servere med admins er nok mere vant for oss som har spillt FPS (spesielt cs o.l.). Reglene er stort sett ganske enkle og er der for at alle skal ha det like gøy. Er vel synd for deg hvis du har vært på servere med rasshøl av admins for de fins også, men stort sett er det en fordel.

 

2. Du kan sette filter på serverlisten i BO til å ikke vise hardcore servere. Du kan velge gametype og du kan velge bane, hvis banene er fixed står det stort sett i navnet f.eks [Nuke 24/7].

 

3. Jeg har hatt like gode opplevelser med MW2 med BO, men BO vinner knepent siden du kan ha favorittservere. Da vet du stort sett hva du kommer til, og risikerer ikke en tubefest med hylende 14-årige shitkids.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gametrailers gir det en høy score også.

 

 

 

Leser her og endel andre plasser at en er skuffet over at det ser ut som MW2.5 Men hva hadde en egentlig forventet? En forandrer ikke drastisk på en formel som millioner av fans verden over liker, men en fin justerer og gjør opplevelsen et par hakk bedre.

Lenke til kommentar

--snip--

--snip--

 

Ugh jeg skrev en lang post men når jeg var ca halvveis så gadd jeg ikke mer så jeg skal prøve ta det kort(ere?):

 

MW2 og COD4 hadde forskjellige systemer på pc, hhv Matchmaking og Dedicated servers så jeg skjønner ikke hva du mener.

 

Basically det du liker er enkelheten i matchmaking, noe som selvfølgelig er fint for mange. Men det du mister er frihet til å gjøre egne valg i større grad (ikke bare noen få playlists), mye bedre stabilitet, nesten fritt for lagg, admins som kan fjerne cheatere (med matchmaking så må man leave serveren, og kan til og med risikere å bli matchmaket til samme cheater server flere ganger på rad...), et samlingspunkt på servere der man møter samme folk ofte etc etc. Flere av disse er et must for skikkelig competetivt spill (noe jeg er svært opptatt av).

 

Abusive admins er kjipt (har blitt bannet for "cheating" på 10+ BO servere selv) men da slipper man de store cheating problemene til matchmaking. At nuketown overtar 95% av serverne er kjipt ja men man finner som regel et par servere til det man vil spille uansett (derfor man har favorites så man slipper å finne nye fra de crappy serverlistene hele tiden). Hvis ikke så har man friheten ihvertfall til å kjøpe en server selv.

 

Men det optimale hadde jo vært å ha begge deler, og når MW3 kommer med Matchmaking OG dedicated servers men IKKE RANKED dedicated servers så blir jeg bare oppgitt, men det hadde nok ikke reddet dette spillet uansett... (pga du gav dine "credentials" :p (som ikke betyr noe) så fyi jeg har spilt multiplayer FPS på pc siden Delta Force 1)

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...