Gå til innhold

Rettigheter (mister en jobbhelg)..

Anbefalte innlegg

Min situasjon:

Jeg jobber i en avlastningsbolig, og har kontrakt hvor det står jeg skal jobbe hver 6. helg. Kontrakten går ut i Juni, men har for lengst blitt satt opp en jobbhelg i Juli.

Så jeg pleier å fornye kontrakten min hvert 6 mnd. Så jeg skal skrive ny kontrakt i Juni.

Det som har skjedd nå, er at min jobbhelg er blitt tatt i fra meg, å gitt til to andre som skal på tur med brukeren. Så nå står jeg uten lønning i August.

Har jeg rett til å få lønn for denne helgen?

Da min arbeidskontrakt sier jeg skal jobbe hver 6 helg? Det er ingen mulighet til å bytte/flytte helgen, siden bruker ikke har en helg det passer i Juli.

Jeg har tatt kontakt med jobben, og måtte vente leeenge på svar, og fikk svaret at "min kontrakt går ut i Juni og at foreldrene til brukeren bestemmer hvilke helger som passer, og at det hadde blitt byttet helg med bakgrunn av avlasterne, dere. Utifra dette får ikke jeg godtgjort for helga i Juli". Brukeren er en gutt og vil ha med seg bare gutter på en ukestur pga personlige grunner.

Jeg er kjempe frustrert, fordi jeg mener jeg har rett på lønn på en eller annen måte!

Evnt. ta ut ferie den helga jeg egentlig skal jobbe, slik at jeg får betalt for denne.

?????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I steden for å skrive mye, med mange forbehold, har jeg et godt råd.

Kontakt Arbeidstillsynet, i ditt distrikt! De er en Tilsynsmyndighet, som skal ivareta Arbeidsloven. Og uannset kontrakt, er de rette instans å søke råd.

Endret av geco5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...