Gå til innhold

Kjøpte en gaming-PC jeg ikke trengte, er den verdt prisen?

Anbefalte innlegg

Måtte være rask så bestilte denne pcn på komplett.no på halv pris. pris 7k

trenger ikke pcn akkurat nå, men siden det var så sykt tilbud måtte jeg bare. er 1366 HK så ut at jeg burde ha droppet det? var det et dumt, middels eller bra kjøp? PCn er for gaming.

Endret av pederh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh. Det var jo en grei pris. Men 2011 HK kommer vel mot slutten av året i år så noen oppgradering av prosessor blir vanskelig. Du går jo også glipp av sandy bridge.

Men jeg ville vært godt fornøyd med den hardwaren til den prisen.

Lenke til kommentar

Eh. Det var jo en grei pris. Men 2011 HK kommer vel mot slutten av året i år så noen oppgradering av prosessor blir vanskelig. Du går jo også glipp av sandy bridge.

Men jeg ville vært godt fornøyd med den hardwaren til den prisen.

begynte å tenke litt på det du sa og kom fram til at det kanskje er dumt bruke 1366 HK, så satte opp en pc som kanskje kunne matche? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=926760&su=A95B244B-E7D1-491A-9E4E-762DC3F475D0

for det er en stor fordel å kunne oppgradere senere så alt i alt tjener jeg på det :)

(jeg har noen vifter jeg kan bruke i kabinettet, og valkte 950W fordi det er halv pris på den)

Lenke til kommentar

Joda. Fint oppsett det der. Men jeg ville heller kjøpt 4GB ram og lagt pengene til overs i en cpu kjøler. Hvis jeg har forstått rett så skal den brukes til spilling. På min forrige pc nådde jeg aldri mer enn 3.5 GB mens jeg spillte, og det var med en del andre programmer oppe i tillegg. Hvis du fortsatt er usikker kan jeg anbefale å lese igjennom de 10 siste sidene i Agentspoon sin tråd øverst på denne delen av forumet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Joda. Fint oppsett det der. Men jeg ville heller kjøpt 4GB ram og lagt pengene til overs i en cpu kjøler. Hvis jeg har forstått rett så skal den brukes til spilling. På min forrige pc nådde jeg aldri mer enn 3.5 GB mens jeg spillte, og det var med en del andre programmer oppe i tillegg. Hvis du fortsatt er usikker kan jeg anbefale å lese igjennom de 10 siste sidene i Agentspoon sin tråd øverst på denne delen av forumet. :thumbup:

er det skuffende hvis jeg sier at jeg tror i7 PCn vill holde for meg 3-4 år fram i tiden og vi da får se hva jeg gjør? :p

er strømforsyningen litt liten? isåfall får jeg vell tilbake pangene av komplett :)(de kan jo ikke regne med at alle henger på forum hele tiden og sjekker om alle delene passer)

Endret av pederh
Lenke til kommentar

Jeg vil tro i7-950 har 2 år til med liv, kanskje 3 om du virkelig presser den. Det kommer helt an på hva du forventer av ytelse.

Strømforsyningen er jeg rimelig skeptisk til, men den holder sikkert helt fint for en GTX 570 og i7-950.

Kabinettet er mest å være skeptisk til på Demo-PCen. Storm Scout er ikke toppen av verken kjøling eller støy for å si det pent.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro i7-950 har 2 år til med liv, kanskje 3 om du virkelig presser den. Det kommer helt an på hva du forventer av ytelse.

Strømforsyningen er jeg rimelig skeptisk til, men den holder sikkert helt fint for en GTX 570 og i7-950.

Kabinettet er mest å være skeptisk til på Demo-PCen. Storm Scout er ikke toppen av verken kjøling eller støy for å si det pent.

det er jo ikke storm scout som er kabinettet på demo-pcn, det er Fractal Design Define R3 Black Pearl (jeg har noen fler 120mm vifter som jeg skal sette i den :) )og hele kabinettet er støy isolert.

Endret av pederh
Lenke til kommentar

er strømforsyningen litt liten? isåfall får jeg vell tilbake pangene av komplett :)(de kan jo ikke regne med at alle henger på forum hele tiden og sjekker om alle delene passer)

Det er ditt eget ansvar at de komponentene du kjøper passer sammen. Dersom du ikke vil ha det ansvaret, kjøper du en ferdig oppsatt maskin.

Lenke til kommentar

Det er ditt eget ansvar at de komponentene du kjøper passer sammen. Dersom du ikke vil ha det ansvaret, kjøper du en ferdig oppsatt maskin.

Generelt om Demo PC:

Dette er PC-er som har blitt bygget for kunder hvor de ikke har hentet den hos

speditør eller når privatkunder har benyttet sin angrerett.

Vil tro de passer på å bruke komponenter som er kompatible når de setter den sammen.

Lenke til kommentar

Slik jeg forsto det, har han satt opp en handleliste hos Komplett, jf. linken han kom med tidligere. Se quote under(mine uthevinger).

Dersom det skulle være en maskin bygget av Komplett, er det en «ferdig oppsatt maskin» som jeg kalte det.

begynte å tenke litt på det du sa og kom fram til at det kanskje er dumt bruke 1366 HK, så satte opp en pc som kanskje kunne matche? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=926760&su=A95B244B-E7D1-491A-9E4E-762DC3F475D0

for det er en stor fordel å kunne oppgradere senere så alt i alt tjener jeg på det :)

(jeg har noen vifter jeg kan bruke i kabinettet, og valkte 950W fordi det er halv pris på den)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...