dagim Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Jeg ser i tilbudsavisen til monter at de selger hengerpakke med verktøy til en fin pris av 9900. Merket på verktøyene er Q-tools - et merke jeg ikke har hatt noe befatning med. Er dette er greit merke, eller bør jeg holde meg unna det? Det er verktøyene jeg ønsker tilbakemelding på, ikke type henger. Verktøyene har en utsalgspris på drøye 7.300, og hengeren en pris på 6.500. dvs avslag på nesten 4000. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Det er vel Monter sitt eget merke, og markedsføres med billig og god kvalitet for "gjør-det-selv" markedet. Har brukt noe av det under oppussing nå i det siste og det har fungert helt fint for min bruk, men kan ikke påstå at jeg er noen proffbruker akkurat. Det har en god kvalitetsfølelse synes jeg. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Det jeg har vært borti har etter min mening vært bånn av bøtta. Men jeg jobber som elektriker, og er kansje litt bortskjemt med kvalitet på verktøyet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Som alltid bør man kjøpe verktøy som er tilpasset bruk. En hobbymekaniker trenger ikke samme (dyre) kvalitet som en fagperson, men det bør likevel være såpass kvalitet at det holder en stund. Noe av det jeg har kjøpt fra for eks netthandelen.no har vært så dårlig at det har gått rett i søpla etter utpakking. Lenke til kommentar
bas Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Det fungerer ofte OK for hobbybruk, men har man holdt på en del med godt (og dyrt) verktøy merker man fort forskjell. Disse billig verktøyene er som oftest tyngre og mer klumpete, har dårligere batterier og levetid, lengre ladetid, har svakere motorer/gir, bråker mer, og er rett og slett mindre "raffinert". Q-tools er et typisk verktøy som blir produsert med utallig forskjellige navn og brukes som forskjellige kjeders "eget" merke. Jeg holder på med oppussing (gammelt hus krever sitt) på hobby basis stort sett året rundt, men sverger alikevel til kvalitetsmerker, det er så mye bedre å jobbe med. Ta eksempelvis en Makita batteridrill, superkort ladetid og lang brukstid, det er rett og slett en annen verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå