iktsf Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 En vanlig ansatt hos oss har fått i oppgave å rydde/organisere i adresselister og slikt på Exchange-serveren, og jeg lurer enkelt å greit på hvilke tilganger han faktisk da trenger, og hvordan det bør gjøres. Exchange-serveren vår er en Windows Server 2003 x64-server med Exchange 2007 SP3. Samtlige klienter er Outlook 2007. Ønsker selvfølgelig å gi han nok tilgang til å gjøre jobben sin, men samtidig ser jeg ikke helt behovet for å gi han full administrator tilgang heller? Innspill? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Da trenger han sannsynligvis full tilgang til alle mailbokser, altså rettigheter på alle mailboksene han skal fikse, ikke på Exchange serveren selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Han trenger bare å være medlem av account manager gruppen. Skal sjekke i morgen på jobben hva han trenger. Administrator er i allefall overkill... Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Jeg mener Exchange Administrator rettighet, ikke domain admin. Mulig du klarer deg med bare Exchange Recipient Administrators rettighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå