mrDave Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Hei! Da har jeg sammen med flere tusen andre tiendeklassinger kommet opp i matte. Personlig er jeg meget glad for dette! Jeg tenker at vi kan bruke denne tråden som en forberedelse til eksamenen. Hvis du har noen linker eller lignende ressurser til årets eksamen så vil jeg sette pris på om du poster det. Vurderingsveiledning: http://www.udir.no/upload/Eksamen/Grunnskolen/2011/Vurderingsveiledninger/MAT0010_Matematikk_Vurderingsveiledning_2011_bm.pdf Tidligere eksamensoppgaver i grunnskolen: http://eksempeloppgaver.udir.no/default.aspx (er en "Matematikk"-lenke på siden) Brukernavn: Eksempel Passord: Eksempel (husk store/små bokstaver) Lykke til med forberedelsene! Endret 13. mai 2011 av mrDave Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Kjøp deg en formelbok på bokhandleren! Lykke til, folkens Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Det skal jeg gjøre! Eller laste ned på pdf og skrive ut Lenke til kommentar
wirius Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Vurderingsveiledning: http://www.udir.no/upload/Eksamen/Grunnskolen/2011/Vurderingsveiledninger/MAT0010_Matematikk_Vurderingsveiledning_2011_bm.pdf Tidligere eksamensoppgaver i grunnskolen: http://eksempeloppgaver.udir.no/default.aspx (er en "Matematikk"-lenke på siden) Brukernavn: Eksempel Passord: Eksempel (husk store/små bokstaver) Endret 13. mai 2011 av wirius 1 Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Faen at jeg kom opp i matte da... Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Faen at jeg kom opp i matte da... Hehe, er bare å jobbe og stå på Noen som vet om noen dedikerte forberedelserhefter til eksamenenen? Lenke til kommentar
Albert Einstein Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 En uke igjen til eksamen. Stå på Lenke til kommentar
Albert Einstein Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Vet noen hvor eksempelsoppgaven for 2011 ligger? Takker for svar! Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Denne må jeg ha i Mine Innlegg, da jeg setter i gang med å øve for alvor i morgen, og tråden her kan bli flott å ha for hånd. Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Vet noen hvor eksempelsoppgaven for 2011 ligger? Takker for svar! Ja! Denne må vi få tak i Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Blir sikkert ikke lagt ut før neste uke en gang. Er det onsdag det er eksamen? Lenke til kommentar
Albert Einstein Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Blir sikkert ikke lagt ut før neste uke en gang. Er det onsdag det er eksamen? Eksamensdagen er fredag den 20. mai. Endret 14. mai 2011 av Albert Einstein Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Stemmer Vil bare gjøre alle oppmerksom på at dagene før eksamen er ekstremt viktig. Gå gjennom det du ikke kan, få hjelp av foreldre, venner og familie. Spør mattelæreren din om hjelp og stykker du ikke kan. Det vil skille deg fra en lavere og en høyere karakter. Garantert!! Endret 14. mai 2011 av kjeksET Lenke til kommentar
Albert Einstein Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Minner alle om at alle nyttige vedlegg, sider og oppgaver legges ut her. Har du noe du kan bidra med, så er det bare å få det ut i dette forumet. Dersom det er noe du lurer på angående matte, kan du sende en melding til meg eller legge ut oppgaven her. Da får alle bidratt med sitt i hvert fall! Hvordan øver dere til eksamen? Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 14. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Ja Nettop dette emnet dreier seg om. Personlig er jeg ikke heeelt sikker på faktorisering, noen oppgaver anyone? Endret 14. mai 2011 av mrDave Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Faktorisering av ligninger. Null peiling på. Lenke til kommentar
Julekake Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Tror det har blitt delt ut et eksempel hefte for eksamen 2011, jeg har hvertfall fått ett Lenke til kommentar
Albert Einstein Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Faktorisering av ligninger. Null peiling på. Ja, virker som dette er det fleste 10ende klassinger sliter med.. En ligning er jo noe som skal forkortes/faktoriseres mest mulig. - du skal ende opp med "en ukjent" på den ene siden av "=" og på den andre siden med uttrykket den ukjente er det samme som Skal prøve å finne noen oppgaver. (selv sliter jeg ikke med dette, bare å sende spørsmål på innboks ) Endret 14. mai 2011 av Albert Einstein Lenke til kommentar
Xaphor Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Kom selv opp i matte, og jeg råder alle til å sjekke tidligere eksamener på http://matte.no, samt. gå nøye igjennom vurderingsveiledningen. Et godt tips kan også å rette tentamenen vi hadde i vår, da det pleier å være lignende oppgaver på eksamen. Setter pris på det om folk kan legge ved eksempeloppgaven(e) for 2011 så snart de kommer ut! PS: Husk å sjekke at du har excel-kunnskapene på plass! Lenke til kommentar
Albert Einstein Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Kom selv opp i matte, og jeg råder alle til å sjekke tidligere eksamener på http://matte.no, samt. gå nøye igjennom vurderingsveiledningen. Et godt tips kan også å rette tentamenen vi hadde i vår, da det pleier å være lignende oppgaver på eksamen. Setter pris på det om folk kan legge ved eksempeloppgaven(e) for 2011 så snart de kommer ut! PS: Husk å sjekke at du har excel-kunnskapene på plass! Sant så sant. Det skal vi gjøre! (regner med at jeg/dere har tilgang på det på mandag som kommer) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå