Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 2011: Focus Magazine May

Anbefalte innlegg

Tror kanskje det kan være lurt å skrive ut Heftet å ta det med på eksamensdagen. Eller hva tror dere?

Det tror jeg kan være MEGET lurt. Jeg har i hvertfall printet ut hele heftet, og skal ta det med meg på eksamensdagen :new_woot:

Anbefaler også alle å oppdatere seg litt om Grete Waitz og hennes nylige tragiske bortgang. Det står noe om maraton i en eller flere av tekstene, og dersom man da klarer å flette inn henne kan det være imponerende for en ekstern sensor.

Håper forøvrig at alle har hatt en FLOTT 17. mai! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Sletet+6576543

Et godt tips er å skrive ned alle engelske fremmedord du kommer over... Da får man et mye større engelsk vokabular som sensorene sikkert setter pris på ;)

Lenke til kommentar

Vel, hvis du analyserer heftet litt ser du at part A henger godt sammen med part B. Omtrent alle tekstene handler om noen som prøver å oppnå noe via løping og/eller gåing (kanskje med et unntak av part A3)Derfor vil det nok komme en oppgave om noen som prøver å oppnå noe. Og de fleste tekstene vil mest sannsynlig kunne brukes til å besvare oppgaven. Hvis du klarer å flette inn løping/gåing; enten som en handling, metafor eller symbolsk hendelse, blir sensor sikkert veldig stolt ;) Ellers kommer det sikkert en saktekst om kanskje en person som inspirerer deg fra heftet eller en annen løper/gåer, f.eks Grete Waitz. Men det er veldig vanskelig å gjette de eksakte oppgavene siden de prøver å "spisse" oppgavene så mye som mulig :/ Selv om det ofte fører itl helt elendige oppgaver ...

Lenke til kommentar

I heftet står det jo om dyr på alle sider i A-delen om jeg ikke husker feil. Kan dette bety at vi får en oppgave om disse dyrene? Jeg tenker hvertfall at det må vere en grunn til at de har disse med.

Langsvarsoppgaven er laget med utgangspunkt i B-delen. Kan portett av Nelson Mandela være en mulig oppgave? Jeg tror også det samme som Skillsmoisture - at vi får en oppgave som handler om å ofre seg for andre, og gjøre noe som kan glede andre.

Lenke til kommentar

Det er ganske klart at vi må hjelpe dem å forberede heftet, dette er tatt fra heftet:

After our Europe editor, Jacky Papandreou, completed the London Marathon last month, she has worked on us to put in a team for next year, so we will be back at a later date asking for support from Focus readers. In the meantime, run along with our selection of runners for this month - old and young, real and fictional, two-legged and four-legged. Enjoy!

dette er jo et hint!!

Endret av izme
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...