MoMaster Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Tror kanskje det kan være lurt å skrive ut Heftet å ta det med på eksamensdagen. Eller hva tror dere? Det tror jeg kan være MEGET lurt. Jeg har i hvertfall printet ut hele heftet, og skal ta det med meg på eksamensdagen Anbefaler også alle å oppdatere seg litt om Grete Waitz og hennes nylige tragiske bortgang. Det står noe om maraton i en eller flere av tekstene, og dersom man da klarer å flette inn henne kan det være imponerende for en ekstern sensor. Håper forøvrig at alle har hatt en FLOTT 17. mai! Lenke til kommentar
Jonas987654321 Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Lurer på hva slags oppgaver vi får når det gjelder part B..... Noen som har peiling??? Lenke til kommentar
Gjest Sletet+6576543 Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Et godt tips er å skrive ned alle engelske fremmedord du kommer over... Da får man et mye større engelsk vokabular som sensorene sikkert setter pris på Lenke til kommentar
DarrenShan Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Vet noen om hvilke tekster vi får oppgave fra? Her mener jeg langsvaroppgaven, vil vi få oppgaver fra A eller B? Lenke til kommentar
Jonas987654321 Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Vet noen om hvilke tekster vi får oppgave fra? Her mener jeg langsvaroppgaven, vil vi få oppgaver fra A eller B? Jeg lurer også på det samme som deg. Hva part B dreier seg om... Lenke til kommentar
IDAsofi Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Vel, hvis du analyserer heftet litt ser du at part A henger godt sammen med part B. Omtrent alle tekstene handler om noen som prøver å oppnå noe via løping og/eller gåing (kanskje med et unntak av part A3)Derfor vil det nok komme en oppgave om noen som prøver å oppnå noe. Og de fleste tekstene vil mest sannsynlig kunne brukes til å besvare oppgaven. Hvis du klarer å flette inn løping/gåing; enten som en handling, metafor eller symbolsk hendelse, blir sensor sikkert veldig stolt Ellers kommer det sikkert en saktekst om kanskje en person som inspirerer deg fra heftet eller en annen løper/gåer, f.eks Grete Waitz. Men det er veldig vanskelig å gjette de eksakte oppgavene siden de prøver å "spisse" oppgavene så mye som mulig :/ Selv om det ofte fører itl helt elendige oppgaver ... Lenke til kommentar
Skillsmoisture Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 tenker kanskje at langsvarsoppgaven til part B kan være noe om å kjempe for noe, Nelson Mandela kjemper for frihet til de svarte og mot apartheid, mens i The Hunger Games kjemper deltagerene mot hverandre osv. Kan også tenkes at det handler om å ofre seg for andre Lenke til kommentar
nsp Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Har noen tatt notater/stikkord til A1,A2,A3 og/eller B? Hvis noen har gjort det, noen som har lyst til å legge de ut her? Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Har noen tatt notater/stikkord til A1,A2,A3 og/eller B? Hvis noen har gjort det, noen som har lyst til å legge de ut her? Det ville jeg ha satt ekstrem stor pris på Lenke til kommentar
bananskall Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 I heftet står det jo om dyr på alle sider i A-delen om jeg ikke husker feil. Kan dette bety at vi får en oppgave om disse dyrene? Jeg tenker hvertfall at det må vere en grunn til at de har disse med. Langsvarsoppgaven er laget med utgangspunkt i B-delen. Kan portett av Nelson Mandela være en mulig oppgave? Jeg tror også det samme som Skillsmoisture - at vi får en oppgave som handler om å ofre seg for andre, og gjøre noe som kan glede andre. Lenke til kommentar
bananskall Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Jeg kan tipse de som sliter med å lese og forstå engelsk med at du kan høre på at noen leser tekstene vist du trykker på høytalerknappen oppe til høyre Dette gjør at det blir enklere å forstå og følge med. Lenke til kommentar
Skillsmoisture Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 skal alle på skolen igjen i morra?? Lenke til kommentar
bananskall Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Vi fikk beskjed om at det var en obligatorisk forberedelsesdag, så vi måtte på skolen, men at vi kan få gå tidligere, dersom vi avtalte dette med lærer. Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Om jeg får tid i dag så skal jeg skrive notater til del A / F2 og en del fra del B som jeg gjerne laste opp her Lenke til kommentar
Bens Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Ja, det er det forbrednings dag! Noen som har noen meninger om hva del b, den om Mandela skal være om? Har litt problemer med å tyde hva oppgaven KAN bli? Noen som har tydet den?? Lenke til kommentar
izme Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Det er ganske klart at vi må hjelpe dem å forberede heftet, dette er tatt fra heftet: After our Europe editor, Jacky Papandreou, completed the London Marathon last month, she has worked on us to put in a team for next year, so we will be back at a later date asking for support from Focus readers. In the meantime, run along with our selection of runners for this month - old and young, real and fictional, two-legged and four-legged. Enjoy! dette er jo et hint!! Endret 18. mai 2011 av izme Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Jeg har bestemt meg for A2, så har noen noen tips til den delen? Kan hende jeg tar meg A1, jeg vet ikke enda, hva er det som er lettest å finne ting om? Lenke til kommentar
A E S T H E T I C Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Noen som har noen notater, sammendrag elns som dere kan legge ut her? Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Noen som veit om et "ordbok program"? Læreren min sa at jeg kunne ha med det på en minnepenn. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Lurer på det samme lundern2k 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå