MKL Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Sliter litt med engelsk grammatikken min, så kan jo være lurt å ta med seg litt regler.. Derfor; er det noen som har en regelbok/en link til en god nettside? Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Tror det allerede er nevnt i tråden Og det kan nok være lurt å trekke linjer mellom tekstene i Part A til det moderne, og det livet vi lever i dag. Og det som skjer rundt oss. For eksempel Copperfied, kan man jo trekke opp mot flyktinger. Eller sammenligne med åssen det er i dag. Noen som rømmer hjemmefra nå om dagen? Hvertfal noen som "truer" foreldrene med det. Bare ikke ta tekstene helt bokstavelig, trekk inn ting fra dagliglivet og andre tekster. Analyser litt her og der. Lenke til kommentar
glennm95 Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 (endret) noen som har en link til udir som sier at det er tilat med minnepenn? de vil ha det direkte skrevet... Edit: vi må bare gi opp... lærerene begynner å bli bra sure På første siden så står dette: Tillatte hjelpemidler: Alle hjelpemidler er tillatt på eksamen med unntak av Internett og andre verktøy som tillater kommunikasjon. For norsk og fremmedspråkene er heller ikke oversettelsesprogrammer tillatt. Dvs. minnepenn er LOV samme faen hva lærerene sier Endret 16. mai 2011 av glennm95 Lenke til kommentar
glennm95 Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 men det er en ting jeg lurer på.. er det lov til og skrive ut Focus on going the extra mile side 1,2,3 og 4? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Alle hjelpemidler er jo tillat utenom internet og komunikasjon, så du kan ta med hva faen du vil.. Lenke til kommentar
IDAsofi Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 men det er en ting jeg lurer på.. er det lov til og skrive ut Focus on going the extra mile side 1,2,3 og 4? Jada, det er helt sikkert lov. Lærerne være har til og med kopiert hele heftet til oss. Lenke til kommentar
AllyNidhogg Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Okei, engelsk! Tenker selv å fordype meg i alternativ 1 Lenke til kommentar
pikkhuggu Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Åssen er det folket her forbereder seg da? HAr ingen anelse på åssen man forbereder seg på sånt drit Lenke til kommentar
AllyNidhogg Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 (endret) Åssen er det folket her forbereder seg da? HAr ingen anelse på åssen man forbereder seg på sånt drit Man kan lese forberedelsesheftet, og ta notater ifra det om man vil. Hvis det er noe du er usikker på når det gjelder grammatikk, kan du pugge på det. Kan også se engelske TV-serier eller lese engelske bøker/artikler om man vil det. Endret 16. mai 2011 av AllyNidhogg Lenke til kommentar
Josea Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 I tillegg til alt det andre, så leser jeg boken "The Hunger Games". Har lest den før, og tenkte jeg skulle lese den igjen nå på engelsk siden det var et utdrag fra part B. Men det er kanskje for sent for andre å gjøre nå. Lenke til kommentar
kristinessecret Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Jeg har selv lest alle bøkene i The Hunger Games trilogien fra før, men er usikker på om det er en fordel da... sikkert ikke. Vi får vel oppgaver som har litt med det samme å gjøre, tenker jeg Lenke til kommentar
pikkhuggu Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Man kan lese forberedelsesheftet, og ta notater ifra det om man vil. Hvis det er noe du er usikker på når det gjelder grammatikk, kan du pugge på det. Kan også se engelske TV-serier eller lese engelske bøker/artikler om man vil det. Gramatikken skal være ok, men er bare usikker på om jeg lærer meg nok om heftet Men det du sier er at det f.eks er lurt å se på en engelsk tv-serie uten tekst? Lenke til kommentar
AllyNidhogg Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Gramatikken skal være ok, men er bare usikker på om jeg lærer meg nok om heftet Men det du sier er at det f.eks er lurt å se på en engelsk tv-serie uten tekst? Hvis man vil fordype engelsken, så kan det være en god ide. Det avhenger også av hvilken serie man ser på, om det er lurt eller ikke. Så hvis du finner noe med avanserte ord, kan du også notere deg ned ordene og finne ut hva det betyr for å få et rikere språk. Lenke til kommentar
hvkk Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 noen som har en link til udir som sier at det er tilat med minnepenn? de vil ha det direkte skrevet... Edit: vi må bare gi opp... lærerene begynner å bli bra sure På første siden så står dette: Tillatte hjelpemidler: Alle hjelpemidler er tillatt på eksamen med unntak av Internett og andre verktøy som tillater kommunikasjon. For norsk og fremmedspråkene er heller ikke oversettelsesprogrammer tillatt. Dvs. minnepenn er LOV samme faen hva lærerene sier den prøvde vi.. men de ville at det sku stå svart på hvit at det var lov med minnepenn... men siden de sier det så tar eg med meg alt og skriver det ut på skolen på onsdag... Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Nå har jeg hørt om lærere som er redd minnepenner også... Lenke til kommentar
hvkk Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 de er nok litt oldschool... heller 40sider papir enn en liten minnepenn... lenge leve planeten vår... 5 Lenke til kommentar
Skillsmoisture Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 gratulerer med dagen alle sammen Noen som vet om sensor samler inn forberedelsesmaterialet vi har med, eller bare tekstene vi skriver? Lenke til kommentar
skenern Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 gratulerer med dagen alle sammen Noen som vet om sensor samler inn forberedelsesmaterialet vi har med, eller bare tekstene vi skriver? Nei, alt av forberedelse materiell får du beholde. Bortsett fra hvis det skjer noe som gjør at du ikke for den tiden på eksamen du har rett til som fks hvis brannalarmen går. Da må du levere kladd og forberedelse materiell for å vise til sensor om hva du har tenkt og hvordan du har arbeidet deg fram. Lenke til kommentar
stine1210 Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Her er det mange grammatikkoppgaver: http://a4esl.org/ Lenke til kommentar
Jonas987654321 Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Tror kanskje det kan være lurt å skrive ut Heftet å ta det med på eksamensdagen. Eller hva tror dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå