Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 2011: Focus Magazine May


Anbefalte innlegg

Ferdig! Brukte alle 5 timene fikk 4 sider, tok oppgave 3F. :new_woot:

 

Selv syntes jeg oppgave 1 og 2 var rimelig fine(spesielt med tanke på at jeg har lest boka fra før av), mens 3 var mildt sagt, drit.

 

husket du at sensor bare har heftet og ikke boka?

 

Nå sto det i oppgaven at

Comment on Suzanne Collins’ use of two of these techniques in

The Hunger Games.

 

Og det tolker jeg som at man skulle beskrive to av teknikkene hun brukte i The Hunger Games, altså boka, og ikke i utdraget som var i heftet. Hvis det var noe annet ville de vel formulert det noe àla: Beskriv to av teknikkene som Suzanne Collins' brukte i utdraget i forberedelsesheftet fra boka The Hunger Games. Bare på engelsk tho.

 

 

Selvfølgelig er det ikke lagt opp til at en må ha lest en hel spesifikk bok for å kunne svare på en oppgave på engelskeksamen. Det kan man jo ikke forvente.

DEt er nok ment heftet. Men har du lest boka teller sikkert i det negativt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det krise om jeg kopierte inn 3-4 linjer fra wikipedia i teksten min? Det er vel ikke sånn at det blir stryk eller?

 

Synes eksamen var ganske dårlig laga, hvorfor må de lage så jævla kjipe oppgaver!?

 

"Dersom sensor mistenker at en besvarelse inneholder kopiert materiale uten kildehenvisning, kan besvarelsen sendes til plagiatkontroll."

 

Ikke det at jeg vat hva plagitakontroll er, men det er i alle fall ikke lov. Men hvis du bruker det som sitat derimot:

 

"Dersom eleven bruker utskrift eller sitat fra nettsider, skal han/hun oppgi nøyaktig nettadresse og nedlastingsdato."

 

Det er alltså lov.

:thumbup:

 

http://www.udir.no/upload/Eksamen/Grunnskolen/2011/Vurderingsveiledninger/ENG0012_Engelsk_BM.pdf

Lenke til kommentar

Kom på skolen og tenkte dette kom til å gå glatt, ettersom jeg føler at jeg er veldig god i engelsk (5+ på påsketentamen :w00t: )

 

Så er oppgavene helt jævlige :/ Eller, 1 og 2 var greie nok, men på 3 sto jeg fast i en time før jeg fikk valgt oppgave...

 

Akkurat det samme skjedde med meg! En time der jeg bare satt å prøvde å velge oppgave! Endte med å skrive litt om løping (3B) men tror ikke det ble så bra.. Jeg var ferdig med eksamen 5 min etter at tiden hadde gått ut. . (heeh, snill lærer) :thumbup:

Lenke til kommentar

Er det krise om jeg kopierte inn 3-4 linjer fra wikipedia i teksten min? Det er vel ikke sånn at det blir stryk eller?

 

Synes eksamen var ganske dårlig laga, hvorfor må de lage så jævla kjipe oppgaver!?

 

"Dersom sensor mistenker at en besvarelse inneholder kopiert materiale uten kildehenvisning, kan besvarelsen sendes til plagiatkontroll."

 

Ikke det at jeg vat hva plagitakontroll er, men det er i alle fall ikke lov. Men hvis du bruker det som sitat derimot:

 

"Dersom eleven bruker utskrift eller sitat fra nettsider, skal han/hun oppgi nøyaktig nettadresse og nedlastingsdato."

 

Det er alltså lov.

:thumbup:

 

http://www.udir.no/upload/Eksamen/Grunnskolen/2011/Vurderingsveiledninger/ENG0012_Engelsk_BM.pdf

 

Er det ikke lov med sitater?! Hva om du skriver hva personen heter da?

 

jeg skrev:

 

Nothing tastes as good as skinny feels.

- Kate Moss

 

Blir du trukket mye av det?

Endret av ineedacookie
Lenke til kommentar

Er det krise om jeg kopierte inn 3-4 linjer fra wikipedia i teksten min? Det er vel ikke sånn at det blir stryk eller?

 

Synes eksamen var ganske dårlig laga, hvorfor må de lage så jævla kjipe oppgaver!?

 

"Dersom sensor mistenker at en besvarelse inneholder kopiert materiale uten kildehenvisning, kan besvarelsen sendes til plagiatkontroll."

 

Ikke det at jeg vat hva plagitakontroll er, men det er i alle fall ikke lov. Men hvis du bruker det som sitat derimot:

 

"Dersom eleven bruker utskrift eller sitat fra nettsider, skal han/hun oppgi nøyaktig nettadresse og nedlastingsdato."

 

Det er alltså lov.

:thumbup:

 

http://www.udir.no/upload/Eksamen/Grunnskolen/2011/Vurderingsveiledninger/ENG0012_Engelsk_BM.pdf

 

Er det ikke lov med sitater?! Hva om du skriver hva personen heter da?

 

jeg skrev:

 

Nothing tastes as good as skinny feels.

- Kate Moss

 

Blir du trukket mye av det?

 

Det vi har fått vite er at vi må ha helt korrekt kildehenvisning, ellers er dert mulig at du blir trukket noe.

 

I teksten:

“There is no such thing as part freedom.”(Mandela)

 

For deretter å skrive på siste side:

Nelson Mandela, http://www.brainyquote.com/quotes/authors/n/nelson_mandela.html, 18.05.2011

Lenke til kommentar

Er det krise om jeg kopierte inn 3-4 linjer fra wikipedia i teksten min? Det er vel ikke sånn at det blir stryk eller?

 

Synes eksamen var ganske dårlig laga, hvorfor må de lage så jævla kjipe oppgaver!?

 

"Dersom sensor mistenker at en besvarelse inneholder kopiert materiale uten kildehenvisning, kan besvarelsen sendes til plagiatkontroll."

 

Ikke det at jeg vat hva plagitakontroll er, men det er i alle fall ikke lov. Men hvis du bruker det som sitat derimot:

 

"Dersom eleven bruker utskrift eller sitat fra nettsider, skal han/hun oppgi nøyaktig nettadresse og nedlastingsdato."

 

Det er alltså lov.

:thumbup:

 

http://www.udir.no/upload/Eksamen/Grunnskolen/2011/Vurderingsveiledninger/ENG0012_Engelsk_BM.pdf

 

Er det ikke lov med sitater?! Hva om du skriver hva personen heter da?

 

jeg skrev:

 

Nothing tastes as good as skinny feels.

- Kate Moss

 

Blir du trukket mye av det?

 

Det vi har fått vite er at vi må ha helt korrekt kildehenvisning, ellers er dert mulig at du blir trukket noe.

 

I teksten:

“There is no such thing as part freedom.”(Mandela)

 

For deretter å skrive på siste side:

Nelson Mandela, http://www.brainyquote.com/quotes/authors/n/nelson_mandela.html, 18.05.2011

 

FAEN! Arhhh, jeg ender opp med en svak 2+. Helvete.

Lenke til kommentar

 

FAEN! Arhhh, jeg ender opp med en svak 2+. Helvete.

 

 

Jeg tror ikke det blir så farlig det er jo bare en liten "visdoms sitat" du har jo ihvertfall skreven navn under, det kom sikkert litt an, hva slaks humør sensor har.

 

Hvis jeg skrive "‎only two things are infinite the universe and human stupidity and I'm no sure about the former" - Albert Einstein, så er det nesten vanskelig å skrive kilde, siden denne sitaten står overalt, du kan også har det fra en bok, eller hørt det en plass.

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar

 

FAEN! Arhhh, jeg ender opp med en svak 2+. Helvete.

 

 

Jeg tror ikke det blir så farlig det er jo bare en liten "visdoms sitat" du har jo ihvertfall skreven navn under, det kom sikkert litt an, hva slaks humør sensor har.

 

Hvis jeg skrive "‎only two things are infinite the universe and human stupidity and I'm no sure about the former" - Albert Einstein, så er det nesten vanskelig å skrive kilde, siden denne sitaten står overalt, du kan også har det fra en bok, eller hørt det en plass.

 

Viss forfatteren døde for over 60 år siden, trenger du ikke oppgi kilde. :thumbup:

Endret av izme
Lenke til kommentar

Er det krise om jeg kopierte inn 3-4 linjer fra wikipedia i teksten min? Det er vel ikke sånn at det blir stryk eller?

 

Synes eksamen var ganske dårlig laga, hvorfor må de lage så jævla kjipe oppgaver!?

 

"Dersom sensor mistenker at en besvarelse inneholder kopiert materiale uten kildehenvisning, kan besvarelsen sendes til plagiatkontroll."

 

Ikke det at jeg vat hva plagitakontroll er, men det er i alle fall ikke lov. Men hvis du bruker det som sitat derimot:

 

"Dersom eleven bruker utskrift eller sitat fra nettsider, skal han/hun oppgi nøyaktig nettadresse og nedlastingsdato."

 

Det er alltså lov.

:thumbup:

 

http://www.udir.no/upload/Eksamen/Grunnskolen/2011/Vurderingsveiledninger/ENG0012_Engelsk_BM.pdf

 

Er det ikke lov med sitater?! Hva om du skriver hva personen heter da?

 

jeg skrev:

 

Nothing tastes as good as skinny feels.

- Kate Moss

 

Blir du trukket mye av det?

 

Det vi har fått vite er at vi må ha helt korrekt kildehenvisning, ellers er dert mulig at du blir trukket noe.

 

I teksten:

“There is no such thing as part freedom.”(Mandela)

 

For deretter å skrive på siste side:

Nelson Mandela, http://www.brainyquote.com/quotes/authors/n/nelson_mandela.html, 18.05.2011

Jeg skrev sitatene mine slik:

"sitat"

(i kursiv skrift)

-Hvem som sa det, og eventuelt i hvilken bok.

 

Og så skre jeg nettadressen til det jeg tok det fra helt nederst sammen med alle de andre kildene.

Jeg er 99% sikker på at dette var rett måte å skrive kilder på. Håper det :roll:

Lenke til kommentar

Er det krise om jeg kopierte inn 3-4 linjer fra wikipedia i teksten min? Det er vel ikke sånn at det blir stryk eller?

 

Synes eksamen var ganske dårlig laga, hvorfor må de lage så jævla kjipe oppgaver!?

 

"Dersom sensor mistenker at en besvarelse inneholder kopiert materiale uten kildehenvisning, kan besvarelsen sendes til plagiatkontroll."

 

Ikke det at jeg vat hva plagitakontroll er, men det er i alle fall ikke lov. Men hvis du bruker det som sitat derimot:

 

"Dersom eleven bruker utskrift eller sitat fra nettsider, skal han/hun oppgi nøyaktig nettadresse og nedlastingsdato."

 

Det er alltså lov.

:thumbup:

 

http://www.udir.no/upload/Eksamen/Grunnskolen/2011/Vurderingsveiledninger/ENG0012_Engelsk_BM.pdf

 

PLagiat er at teksten min sjekket mot nettet og da finner den det hvis du har noen setninger! En i klassen min måtte ta forrige tentamen på nytt liksom

Lenke til kommentar

PLagiat er at teksten min sjekket mot nettet og da finner den det hvis du har noen setninger! En i klassen min måtte ta forrige tentamen på nytt liksom

Plagiat er vel regelrett at noe(i dette til tilfelle en tekst) har blitt kopiert/stjålet.

 

Plagiatkontrollen derimot er et program som tekstene blir kjørt i.

Selv vet ikke jeg om alle tekster blir det, eller bare de som blir mistenkt for plagiat blir kontrollert, men, avhengig av hva de bruker til å sjekke plagiat, så blir hele eller deler av teksten søkt opp på nett, i tillegg til tekster som tidligere har blitt kjørt i plagiatkontrollen.

Lenke til kommentar

Sitat start.

 

Viss forfatteren døde for over 60 år siden, trenger du ikke oppgi kilde. :thumbup

 

Sitat slutt.

 

Det er ikke riktig. Det gjelder opphavsretten det,ikke plagiat. Så ikke følg dette rådet mennesker.

 

Tenk selv: Tror dere det er greit å gjenta et stykke av Ibsen, bare fordi han døde i 1907? Plagiat er det like fullt.

 

Som en hovedregel, oppgi ALLTID kilde til noe. På den måten viser du også sensor at du kan dette med kilder. Håper alle har gjort det på denne eksamen også.

Hvis ikke har dere kanskje lært til neste gang...

Lenke til kommentar

Hvordan gjorde dere task 2?

 

Jeg kommenterte om hvordan hun hadde brukt lite detaljer og hadde konflikt stort sett heletiden. Hva jeg syntes var bra og dårlig med måten hun brukte de metodene på. For eksempel er det under fem farger i teksten, for min del blir det LITT kjedelig. Spesielt siden de gangene hun brukte farger var det for og beskrive ett våpen.

Lenke til kommentar

Valgte 3B det var at man skulle skrive en text som passa under de derre seksjonene. Men gikk bra da, håper bare ikke sensoren er et rasshøl. Har hørt om noen sånne før.

Aaah skjønnte du det siste punktet på den?

 

Hva var det igjen?

Var det ikke "introduce a different opinion or a new point of view"? :)

Aaha, Takk Cameasa, det var det ja, mennne jeg tror ikke jeg fulgte den helt. Uff assa.

Ikke jeg heller dessverre... uff glemte til og med en avsluttning :/

Lenke til kommentar

Valgte 3B det var at man skulle skrive en text som passa under de derre seksjonene. Men gikk bra da, håper bare ikke sensoren er et rasshøl. Har hørt om noen sånne før.

Aaah skjønnte du det siste punktet på den?

 

Hva var det igjen?

Var det ikke "introduce a different opinion or a new point of view"? :)

Aaha, Takk Cameasa, det var det ja, mennne jeg tror ikke jeg fulgte den helt. Uff assa.

Ikke jeg heller dessverre... uff glemte til og med en avsluttning :/

 

:/ Jeg fikk med meg alle punktene, TROR jeg. Men hele artikkelen min ble bare rotete...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...