Holmestrand Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Noen av mine notater: Aktuelt til eksamen: • Holde meg oppdatert på Grete Waitz. • Alice in Wonderland; Passe inn i samfunnet, yte mer bare for å passe inn i samfunnet. Vær deg selv! • Flette inn løping/gåing; enten som en handling, metafor eller symbolsk hendelse. • Noen som f.eks inspirerer deg som Grete Waitz. • Ofre seg for andre eller glede andre (nelson mandela). • Noe med dyr. • After our Europe editor, Jacky Papandreou, completed the London Marathon last month, she has worked on us to put in a team for next year, so we will be back at a later date asking for support from Focus readers. In the meantime, run along with our selection of runners for this month - old and young, real and fictional, two-legged and four-legged. Hint her. Jeg tenker at på de to kortsvarsoppgavene kan det komme oppgaver som: - Hvordan jobbet du på forberedelsesdagen? - Hva var bra med hefte, hva var dårlig? - Hva var bra/dårlig med en av tekstene i magasinet? - "Letter to the Editor" - Der kan du svare på en av artiklene i hefte. Langsvarsoppgaven - Skriv en tekst som kan passe inn i en av heftene. (A1, A2, A3 eller B) - Skriv en tekst som en som kjemper for å nå et mål. Slik forbereder jeg meg: - Skriver mange av de tekstene jeg har nevnt over, og får læreren min til å lese over. - Finner regler, bindeord etc. On topic: ta med info om Apartheid, og Nelson Mandela. • Relate your text to the topic • Refer to at least one other text already in the magazine • Introduce a different opinion/point of view Mulige temaer: Discrimination of black people. Weird beauty ideals in other countries. F.eks I India vil man se “hvitest” ut som mulig, derfor bleker mange kvinner seg der. Kanskje noe som Dangerous sports and teenagers. Muligens noe om en som f.eks er funksjonshemmet, men har passert hinder for å oppnå noe, muligens det er en oppgave: Goals and achievements eller at det å være annerledes er bra, man trenger ikke bestandig å tilpasse seg dette merkelige samfunnet. Skrive om en person som har gjort noe great liksom, men er ikke like anerkjent som andre great personer. Var ikke så gode notater ennå, men tenkte jeg skulle dele dem for det. 4 Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Endelig. Har fått de lagret i PDF nå Linking words.pdf Passive voice.pdf Topic sentences.pdf Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Jeg vil tro oppgavene i år kommer til å være ganske like som i fjor, antakeligvis 6 oppgaver. Forslag til oppgaver: -Write a new text to fit in with one of the Magazine sections. -Continue the story of one of the people in Focus Magazine -En oppgave relatert til frihet eller rasisme Lenke til kommentar
stine1210 Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Mange fine sitater her, men de er på norsk: http://www.webland.no/sitater/view.asp?searchType=Category&CategoryID=50 Lenke til kommentar
Holmestrand Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Jeg vil tro oppgavene i år kommer til å være ganske like som i fjor, antakeligvis 6 oppgaver. Forslag til oppgaver: -Write a new text to fit in with one of the Magazine sections. -Continue the story of one of the people in Focus Magazine -En oppgave relatert til frihet eller rasisme Det blir nok muligens det. Takk for tips da! Lenke til kommentar
MKL Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Endelig. Har fått de lagret i PDF nå Supert! Tusen takk Lenke til kommentar
RuthAndrea Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) . Endret 18. mai 2011 av RuthAndrea Lenke til kommentar
Julie_Umulige Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Sånn, nå har jeg skrevet notatene mine for A1 på PC. Legger dem ved Skriftlig eksamen.docx Lenke til kommentar
RuthAndrea Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Og er det noen som har oppgave 1 fra forrige focus magazine eksamen, der vi skal fortelle hva vi liker/ ikke liker med magasinet? Nesten sikker på at vi vil få en slik oppgave! Lenke til kommentar
InaKilljoy Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Noen som har A2? Focus on walking? Hvis JA, legge ut notater/tips osv hvis du har? Jeg har! Men, ettersom jeg håper på, og satser på, en litt åpen oppgave sånn at jeg kan skrive om fotbinding, er det kun det jeg har notater om selv. Resten skal jeg printe ut for å ha med meg, foretrekker at jeg kan skumlese det der og da også, selvom jeg har lest gjennom flere ganger allerede. Lenke til kommentar
MoMaster Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Hvis det er noen her som har "Searching 10 Learner´s book! som lærebok i Engelsk, bør de ta med den i morgen. På side 84-87 står det nemlig ganske kort om både Mandela og Apartheid. Lenke til kommentar
Holmestrand Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Ingen som velge A3? Ser ikke sånn ut... Lenke til kommentar
laur1tz Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Ingen som velge A3? Ser ikke sånn ut... Virka jo faktisk som den lettaste oppgåva Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Oida, 125 lesere.. (dog 95 gjester.. ) Anyway, kan trådstarter ta å legge til alle linker eller sitere de å legge det i førstepost? Da blir det lettere å finne fram istedet for å bla i 18 sider.. Og noen som har noen gode studieteknikker for å sette seg inn i stoff? Jeg er dårlig på å lære slike ting, tenkte jeg skulle fordype meg litt i A1. Lenke til kommentar
laur1tz Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Oida, 125 lesere.. (dog 95 gjester.. ) Anyway, kan trådstarter ta å legge til alle linker eller sitere de å legge det i førstepost? Da blir det lettere å finne fram istedet for å bla i 18 sider.. Og noen som har noen gode studieteknikker for å sette seg inn i stoff? Jeg er dårlig på å lære slike ting, tenkte jeg skulle fordype meg litt i A1. Først, les gjennom delen. Så les du gjennom menst du notera ned det du synst er viktig, og refleksjonar og eigne tolkningar. Så prøvar du å slappe av litt, å huske mest mulig i haudet : ) Lenke til kommentar
RuthAndrea Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Oida, 125 lesere.. (dog 95 gjester.. ) Anyway, kan trådstarter ta å legge til alle linker eller sitere de å legge det i førstepost? Da blir det lettere å finne fram istedet for å bla i 18 sider.. Og noen som har noen gode studieteknikker for å sette seg inn i stoff? Jeg er dårlig på å lære slike ting, tenkte jeg skulle fordype meg litt i A1. her er en kjapp oversikt over innholdet i a1, samt to avsnitt med relevant stoff A1 Focus on running.doc Lenke til kommentar
strawberrylover Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Holder på å skrive et dokument med masse gloser fra A1 - Focus on Running. Kan legge det ut når jeg er ferdig, er på min 3.side nå Lenke til kommentar
ElenaSolvang Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Holder på å skrive et dokument med masse gloser fra A1 - Focus on Running. Kan legge det ut når jeg er ferdig, er på min 3.side nå å, så bra Lenke til kommentar
Inaktivbruker_110531 Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 noen som har stikkord/ notater fra a ( 1) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå