sebastgs Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Hei Jeg laget netopp en ny partisjon til spill (hadde bare en fra før) og sletta tre DVD-Images. Jeg fikk beskjed om at de ikke fikk plass i papirkurven, så de måtte slettes permanent. Problemet er at jeg ikke har fått noe mer plass på disken, i hvert fall ikke mye. Så nå står det at det er brukt 29 GB på C:, men det er bare 16 GB der inkludert OS/skjulte filer. Dette sier både PartitionMagic og windows. hvor har det blitt av all plassen min? Må jeg kopiere alle filer untatt OS til den andre partisjonen og re installere Windows? Men da vil vel ikke windows se den andre partisjonen? Det må vel være en letter måte å gjøre det på :-? takker for svar Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 [*]tøm søplebøtta [*]sjekk at det ikke er systemgjennoppretting som står på ekstreme instillinger. (Sjekkes ved å gjøre dette: Min datamaskin --> egenskaper --> systemgjennoppretting --> [Partisjonen] --> stil den til det du vil ha) [*]har filene du snakker om virkelig blir slettet? [*]kjør en grundig runde scandisk/chkdsk og sjekk at det ikke er "ødelagte" sektorer. [*]kjør diskopprydning. ved å gjøre det sletter man blant annet gamle scandisk/chkdsk-filer som IKKE trengs. (Fikk nyelig fjernet 500mb bare ved å gjøre dette) Det er det jeg kan komme på akkurat nå Edit: et 4. og 5. punkt er lagt til Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 27. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2003 [*]tøm søplebøtta [*]sjekk at det ikke er systemgjennoppretting som står på ekstreme instillinger. (Sjekkes ved å gjøre dette: Min datamaskin --> egenskaper --> systemgjennoppretting --> [Partisjonen] --> stil den til det du vil ha) [*]har filene du snakker om virkelig blir slettet? Det er det jeg kan komme på akkurat nå jeg gikk inn på properties til my computer og sjekka system restore. det sto at den var på max (12%) som var 10 GB, så jeg regner med at det var problemet. Hvor mye bør jeg sette den på? Tusen takk for svaret BTW :smile: Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 [*]tøm søplebøtta [*]sjekk at det ikke er systemgjennoppretting som står på ekstreme instillinger. (Sjekkes ved å gjøre dette: Min datamaskin --> egenskaper --> systemgjennoppretting --> [Partisjonen] --> stil den til det du vil ha) [*]har filene du snakker om virkelig blir slettet? Det er det jeg kan komme på akkurat nå jeg gikk inn på properties til my computer og sjekka system restore. det sto at den var på max (12%) som var 10 GB, så jeg regner med at det var problemet. Hvor mye bør jeg sette den på? Tusen takk for svaret BTW :smile: jeg pleier å slå den av, men 1-2gb bør holde. Du skal jo ikke ha sikkerhetspunkter fra et helt år bakover... Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 27. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2003 hm, det hjalp jo litt nå er det brukt 'kun' 28,4 GB. Jeg skal bruke de der disk greiene som du sa og sjekke om det funker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå