HesteHoven Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Hei. Jeg våknet i rundt 9 tiden for ä gjøre meg klar til skolen. Jeg merket en liten smerte nede i ryggen til høyre. Jeg klarte å snu meg i sengen på ca. 5 min og har siden prøvd å komme meg ut av sengen, men til ingen nytte. Smerten er konstant og blir MYE verre i noen sekunder hvis jeg tar en brå vending eller noe slikt. Hva gjør jeg? Familien kommer ikke hem før 4 og jeg ligger nä her. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Du kunne jo forsøke legevakten på telefonen din. I noen områder har de hjemkjøring av lege, evt ambulanse. Lenke til kommentar
HesteHoven Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Du kunne jo forsøke legevakten på telefonen din. I noen områder har de hjemkjøring av lege, evt ambulanse. Det kunne jeg gjort. Må vel ringe mamma og si ifra da. Er bare 17. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 ryggen er ikke noe å spøke med. Kom deg til legevakten Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Hvorfor det? du har da lov til å gå så mye du vil til legen... etter at du ble 16 så trenger faktisk ikke foreldrene dine å få vite om det engang... Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Du får lov og ta kontakt med lege uten og si i fra til moren din altså, selv om du er 17. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Er uansett lettere å ringe foreldre enn legevakten, jeg hadde iallefall satt pris på hvis min unge hadde ringt meg først. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Og hva skal foreldrene gjøre? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Lettere og ringe foreldrene? dem kan ikke hjelpe hvis ryggen er klikk. Foresten, skiveutglidning eller prolaps kansje? Lenke til kommentar
HesteHoven Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Lettere og ringe foreldrene? dem kan ikke hjelpe hvis ryggen er klikk. Foresten, skiveutglidning eller prolaps kansje? Koster ikke legevakta en liten skog med penger? Og er det gale å si ifra til noen man kjenner at man har vondt? Klarer ikke å sitte engang. Klarte så vidt å stå ved å kravle meg ut av senga, men det ble bare vondt med en gang. Min mor sa jeg skulle ta det gradvis og vente til hun kommer hem. Men jeg må pisse. Tror ikke det er håvent eller noe slikt. Litt varmt. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Legevakten koster en hundrelapp eller to, vanligvis. Så ingen skog. Og nei, det er ikke noe galt i å si fra til noen du kjenner, men det er like greit å ringe rett til legevakten, særlig hvis du har det så vondt som du har det. Da skal man som regel ha noe smertestillende som minimum og i mine øyne burde man undersøke om det faktisk er noe galt. Lenke til kommentar
HesteHoven Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Klarte og dra meg ut av sengen, ned på dass, inn på kjøkkene og lage mat, opp igjen og foran pcen. Framskritt. Tror jeg roer litt med å søke hjelp. Hadde noe liknende i 7 klasse da jeg sklei på isen men det var midt i ryggen og ikke like sterke smerter. Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Ryggen er et skikkelig drittsted å ha vondt i ryggen, ja! Vondt uansett hva du gjør. Om du står, sitter eller ligger Lenke til kommentar
DrDoogee Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Nå skal du ta løse råd fra internett med en klype salt. For meg høres det ut som et lite løst ribbein. Man preiker ikke så mye om det, men de to siste nederst svever litt sitt eget liv, og kan bli ustadige om det blir litt knuff og ball. Uansett, jeg har en sånn laus ribbein, og jeg skal konfrontere fastlegen med det og insistere på bare å fjerne saken. Det går faktisk ann, og er ikke teit eller farlig. Lenke til kommentar
HesteHoven Skrevet 14. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2011 Det var Lumbago. Ikke farlig, men smertefult. Går vekk av seg selv like fort som det kom sa legen. Mye tur i fjellet ble anbefalt men syns dette er litt rart når jeg ikke engang klarer å komme meg opp av sengen eller opp trappen. Fikk også noe piller som jeg kunne ta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå