Marianne85 Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Jeg sliter litt med å finne ut hvor mange kcal jeg skal innta hver dag for å gå ned i vekt. Har sett litt forskjellige metoder for å regne det ut og derfor også fått forskjellige svar. I følge vektklubben skal jeg ha 1600 kcal per dag, men dette tallet stod fra jeg registrerte meg og uten at jeg hadde ført inn både høyde og vekt. Jeg veier 63 kg, er 164 cm, 26 år, trener lite. Hvis noe kan hjelpe meg med å regne ut hvor høyt kcalinntak jeg skal ha daglig for å gå ned i vekt hadde jeg satt stor pris på det! Målet er å gå ned 6-7 kilo og så mange som mulig av dem før sommeren:) Har jeg forstått det rett at jeg må spise mer når jeg begynner å trene mer? Takk for svar! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Når du trener mer må du spise mer for å få i deg mer, slik jeg har forstått det bør du ikke ha et underskudd på mer enn 500 kalorier per dag om du ønsker å gå ned på en sunn måte. Om du ønsker å bli sterkere bør du ikke ha noe særlig underskudd... Her er en god kalkulator: http://www.iform.no/pub/art.php?id=444 Lenke til kommentar
Marianne85 Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Takk for tips! Et par spørsmål til: Beregnet energibehov ble 1792, betyr det at det er så mye jeg forbrenner på en dag. Altså må jeg ligge under det? Hva er PAL? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 PAL er en utregningsmåte for å finne ut hvor mange ekstra kalorier du antagelig forbrenner i løpet av dagen ut i fra noen standardverdier. Sånn for å beregne hva du bruker av kalorier ved å gjøre noe mer enn å bare være i live. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Takk for tips! Et par spørsmål til: Beregnet energibehov ble 1792, betyr det at det er så mye jeg forbrenner på en dag. Altså må jeg ligge under det? Hva er PAL? Nei, det stemmer faktisk ganske bra. Du kan ligge litt under det igjen også, men ihvertfall fra 1700-1800 kcal bør være det optimale grenseområdet ditt som du går ut i fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå