Gå til innhold

AMD vs. Intel

Anbefalte innlegg

først og fremst så kan den personen som skal kjøpe nytt utstyr se bort i fra hver enkelt kommentar som strupstad har kommet med, det er like seriøst som en cpu test hos tomshardware...

Fint at du tar meg seriøst iallefall:)

ASUS P4C800 Deluxe - 1900

2000 for boxed 2,4ghz

ca 1800 for skikkelig minne

og hvis du hadde fulgt med i tiden, hadde du vist at oppsettet hadde blitt slik:

ASUS P4C800 Deluxe - 1600

1600 for boxed 2,4ghz

1400 for skikkelig minne (1GB twinmos PC3200)

4600,- mot 3500 på amd systemet (la til samme minne).

Helt subjektivt hadde jeg valg intel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle Intel guruer , vet dere hva som skjer viss dere vender alle oss AMD fans om til Intel mennesker ?

AMD går konkurs , INTEL kan igjenn få monopol og selge CPU`er til , la oss si 7.500 per GHZ

Helt ærlig , så syns jeg AMD er supert , men synes at det er sundt med konkuranse som vi forbrukere tjener på , kan ikke fordra FJORTISSER som skriver slik : INTEL :woot:

Og det samme med AMD egentli.

Vi er alle tjent med at det er kunder hos dem begge...

da går intel og konk...

Lenke til kommentar
Men la oss si at du "omender" alle oss AMD brukere , hipp hura for oss alle , AMD går konkurs , og du kan nå glede deg over at INTEL kan gi blanke kjøss i dine meninger , og styrte prisene til himmels.

Det har jeg ALDRI sagt. amd er godt for én ting, og det er konkuranse..

Du har sikkert råd til det så lenge "pappas" penger strekker til...

Fint at jeg har jobba hele sommerferien da.. for å få nok penger til den maskinen jeg har nå..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Asus P4C800/DELUXE Hovedkort S478/800mhz

I875P, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, LYD, Raid

NOK 1,956.00 inkl. mva.

(NOK 1,577.00 ekskl. mva.)

Frakt kommer i tillegg.

Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC800

Socket PGA478, 512kB "Northwood"

NOK 1,937.00 inkl. mva.

(NOK 1,562.00 ekskl. mva.)

Frakt kommer i tillegg.

strupstad, for å ta en ting om gangen...

leser du nøye gjennom det som står ovenfor så innser du kanskje ( tar litt hardt i med å si kanskje, tror jeg omformer den litt )

så håper jeg du innser at de prisene du opererer med neppe tilsvarer de reelle prisene som ola norman handler etter, får du uten mva pga enmannsforetak o.l og du handler inn til din personlige "bedrift" eller at du har glemt å huke av for mva så er det din sak..

men jeg opererer etter prisene på komplett og mpx.no fordi de er etter all erfaring mest seriøs på markedet (kan forsåvidt legge til psdata for sitt gode rykte, men har aldri handlet hos dem)

og nei, jeg tar deg så absolutt ikke seriøst..

jeg kan bare håpe din uttalelse hvor du skriver "fint du tar meg seriøst iallefall" var ironisk ment..

helt subjektivt så hadde jeg heller hørt på bondevik sine argumenter for hvorfor det er i våres felles interesser å øke alt av skatter foran å høre dine argumenter om pc kjøp..

Lenke til kommentar

Hold nå til h*lvete kjeft og hold dere til saken. Skal man hjelpe skal man hjelpe.

BTW ThomasM: Hvis det HL2-peise på med bra maskinvare tingen var ment til meg, så sa jeg at AMD holder for dagens og morgendagens spill. Det samme gjør Intel, men de har såpass bra minnebåndbredde at spil som blir gitt ut på dene tida neste år ikke vil være noe problem å spille hvis bare skjermkortet henger med. <--- Litt mer grundig forklart. Men nå må vi tenke på at K7-Kjerna til AMD er flere år gammel og at den sikkert får en etterfølger snart. Da kommer AMD helt sikkert til å kicke intel i ræva, så det er sagt. Men hvis det er _nå_ du skal ha pc, er intel det beste valget hvis man har penger trykt laangt oppe i ræva.

Konstruktivt.. nja... Men blir forbanna når jeg ser sånt som Strupstad holder på med. :shrug:

Lenke til kommentar

Selv om det egentlig er utrolig teit å skrive masse kommentarer om dette temaet, så må jeg nesten gjøre det.

Jeg ser for mange påstander i det forumet her som gjør at jeg får lyst til å knase hele skjermen i mange tusen biter!

Personlig liker jeg Intel, skal ikke si noen grunn for da kommer det garantert en eller annen og skriver noe som er helt utenfor det jeg har t erfart med AMD, men, jeg skal prøve å være objektiv.

Uansett,

Det at hvis alle har planer om å snu AMD fans til Intel fans så vær så vennlig å gjør det, og dere som maser om det kan bare være stille, det at det virker som om noen ikke klarer å tenke såpass langt at med det at dere AMD fans har tenkt å snu Intel fans om til AMD fans så vil faktisk AMD få monopol, og med deres egne komentarer om Intel at da vil prisene stige som bare f, dere må skjønne at da vil, tro det eller ei, AMD utnytte dette og med andre ord sette prisene opp, de ligger nesten på den røde sia av null allerede og de vil sikkert være der.

Men, som jeg prøvde å si i en tidligere post, valget av hele maskin din kommer ann på hva du skal bruke den til, skal du f.eks bruke den til word og annet ubrukelig søppel, så kan du sitte med en urgammel Pentium 3 på 500mhz, eller en AMD k6-2 500mhz, skal du spille kabal og kanskje et flipperspill som btw følger med windows, kan den maskin også brukes.

Men, skal du spille store tunge spill og vil ha det beste, kan man godt bryne seg på en Intel P4 2,6 pc800, eller AMD Athlon XP 2800+ (stfu! du kan klokke 2800+ og! :o )

Det var et par eksempler, det kan rables ned mye mer, men såpass mye gidder ikke jeg å skrive.

Det at CPU er varmere har ingenting med saken å gjøre, sett på en diger vifte med kobber kjøleribbe, og de er like kalde begge to.

Det er sant at de utvikler forskjellig med varme men det er da kjøleløsningen som har noe å si, er det ikke?

Men det som også plager meg er ThomasM sitt inlegg, man får et meget bra hk til tusenlappen til Intel også, og den rammen din må da ikke være Corsair TwinX eller hva? Skal du ha det beste så må du betale, enten det er Intel eller AMD, skal du derimot ha en moderat pc så ville valget av cpu kun gått etter pris, dere som sier ytelse/mhz er best i verden kan gå å legge seg. Det har ingenting med ytelsen å gjøre, best ytelse, det har noe med ytelse å gjøre, lommeboka skriker sikkert etter kjøp av ny pc uansett!

Personlig så var min overgang fra AMD Athlon XP 2100+ til Intel P4 2,53ghz noe av det beste som kunne skjedd meg, XP 2100+ var ustabil og treig, hk var også et rent hel**te, overklokking var totalt umulig. FSB stilte seg selv automatisk til standard. Muligens fordi den var låst men f heller.

On-Spørsmål fra topic starter:

Intel basert:

CPU: P4 2,4C PC800

HK : Abit IC7

Skjermkort : ATI radeon 9700np

Minne : 512MB Geil value pc 3200

Du trenger kanskje nytt minne med tanke på at du har 2x agp som er ganske gammelt det og.

AMD basert:

CPU : Athlon XP 2500+

HK : Abit NF7-S rev 2.0

Skjermkort : ATI radeon 9700np

Minne : 512MB Geil value pc 3200

Alle har sine egne meninger, med grunnløse grunnlag, det er ditt valg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Fint at du ikke kjenner til prisguiden her på hw.no da thomassM...

jeg håper INDERLIG at du innser hva jeg har skrevet, og at det står at jeg opererer etter prisene til komplett.no og mpx.no

når du enda en gang velger å ignorere dette, samt gjøre et (sannsynligvis etter din standard) tappert forsøk på å harselerere meg via navnet mitt så skal det ikke mye til for å sette en merkelapp for hvor seriøs du faktisk er...

hadde du hatt et fnugg av seriøsitet så hadde du samtidig visst at f.eks databutikken.com som opererer med lavest pris er den mest useriøse webshopen du kan finne...

som sagt, skal du bestille utstyr så gjør du det via komplett.no ,mpx.no eller psdata.no

alle 3 opererer med tilnærmet lik pris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Men det som også plager meg er ThomasM sitt inlegg, man får et meget bra hk til tusenlappen til Intel også, og den rammen din må da ikke være Corsair TwinX eller hva? Skal du ha det beste så må du betale, enten det er Intel eller AMD, skal du derimot ha en moderat pc så ville valget av cpu kun gått etter pris, dere som sier ytelse/mhz er best i verden kan gå å legge seg. Det har ingenting med ytelsen å gjøre, best ytelse, det har noe med ytelse å gjøre, lommeboka skriker sikkert etter kjøp av ny pc uansett!

Alle har sine egne meninger, med grunnløse grunnlag, det er ditt valg!

skal man først ha intel så kan man likegodt kjøre løpet "fullt ut"

er vel litt dumt å kjøpe et hk strippet for funksjonaliteter bare fordi prisen ikke skal bli så drøy i forhold til amd..

er alltid greit med litt ekstra på hovedkortet..

jeg for min del hadde ikke kjøpt en bmw 520d strippet for utstyr bare for å få nye 5 serien..men selvsagt kan man få intel hk til tusenlappen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest hvert eneste innlegg på denne "tingen", og må si at dere nesten ikke har kommet frem til mer enn at:

intel er som det var før dere startet "tingen".

AMD er som det var før dere startet "tingen".

selv om intel vipper akkurat over på vinner siden, så er AMD bra med lav pris.

husk: jeg kan ingen ting om cpu-er utenom at jo bedre mhz, jo bedre er de :o

så jeg er veldig nøytral

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Fint at du ikke kjenner til prisguiden her på hw.no da thomassM...

og en ting til, kjenner du til prisguiden så vet du at av og til blir ikke ting helt rett..

slik som når databutikken som står oppført med dette hovedkortet til 1600kr samtidig står lenger nede på listen med samme hovedkort til 1980 kroner, samme gjelder itbutikken som ifølge prisguiden er nest billigst med dette hovedkortet..

prisguiden er aldri helt nøyaktig,hvertfall ikke i dette tilfellet..

Lenke til kommentar
Men la oss si at du "omender" alle oss AMD brukere , hipp hura for oss alle , AMD går konkurs , og du kan nå glede deg over at INTEL kan gi blanke kjøss i dine meninger , og styrte prisene til himmels.

Det har jeg ALDRI sagt. amd er godt for én ting, og det er konkuranse..

Du har sikkert råd til det så lenge "pappas" penger strekker til...

Fint at jeg har jobba hele sommerferien da.. for å få nok penger til den maskinen jeg har nå..

h0lder det 1447 med barton cpun min jeg da o_O

Lenke til kommentar
Jeg digger min nye P4 2.4GHz med 800mhz bus.. kjører den på 900MHz nå da, noe alle burde klare med denne prosessoren og PC3500minne:)

HyperThreading er jo bare genialt da!

Sammen med en WD raptor som systemdisk knuser dette oppsette alt amd har å stille opp med atm.. tror jeg da;)

Jeg synes du skal passe deg litt for hva du sier.

Det er ganske mange som klokker 2500+er til 2,6-2,7ghz....og det er rimelig heftig cpu det da. tror den kommer minst like bra ut som dit 2,4 p4 som er blod overklokka..til dobbel pris+

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...