MokkaKaffi Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 kjøp amd for da får du en ovn på kjøpe hahahahagogohohohohihih Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 kjøp amd for da får du en ovn på kjøpe hahahahagogohohohohihih ...og hvor mange watt utvikler prosessoren din? AMD lager IKKE mer varme enn Intel sine prosessorer lenger. Det er lenge siden. Lenke til kommentar
|okk^ay Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Ingen som har tenkt å forklare _hvorfor_ intel er bedre per i dag? (Selv er jeg amd-fan ) Intel sine 800-fsb prosessorer gir muligheter for full utnyttelse av DDR400-hastigheten i DualDDR-oppsett. (Altså 800mhz : 2 Hvor raskt minnet kan kjøre avhenger av hvor rask FSB'en på prosessoren er.) I et AMD-system har man derimot bare 333 mhz å gå på blant de nyeste Barton-prossesorne. Så hvis du ikke skal drive med overklokking er det ingen vits i å kjøre mer enn pc2100 i dual DDR og likevel få fullt utbytte av fsb-en på prossessoren. Slik situasjonen er nå så er det altså Intel (buhu) som ligger lengst opp på ytelsesfronten. Hvis du skal drive mye med spill og videoredigering, tung bildebehandling mm. (les: 15-20 filer i GIMP på en gang) eller mye 3D-design ala 3Dstudio max, så velg intel. Hvis ikke holder Barton leeeenge til spilling av dagens og morgedagens spill, men ikke til spillene som kommer om et år. Det kan kanskje Intel gjøre med den snobbete 800fsb-en sin. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 AMD XP2500+ tror jeg gir mest for pengeme den dag i dag Men vil man ha det beste går man for intel.. ja,sikkert..la oss si at pentium er 5% bedre enn amd. men er den vært ca 1000kr mere(tror ikke det) for ca 1000kr får man jo lett 400-500 mhz mere hvis man kjøper amd. ...10% mer funksjoner på hovedkortene... hva har amd å skilte med da? Hvilken galaxe har du vokst opp i? Hovedkort fra samme produsent har stort sett samme inhold bortsett fra CPUen de er byggd for. Jeg har selv Asus A7N8X Deluxe, og det har allt jeg trenger + en god del annet stasj. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 2: Varmeutvikling har ikke no å si at prosessoren er "dårlig" mht ytelse. Nei, men det har noe å si på hvor varmt det blir i rommet ditt!! god damn.. 3: 100% fornøyde kunder!!!!! Har du tatt en spørreundersøkelse? Jeg er en av de som ikke var helt fornøyd med min Intel maskin...synest AMD maskinen er MYE mere stabil så 100% er det nok ikke :wink: AMD har iallefall langt færre fornøyde kunder enn intel. Basta. Synest dette begynner å gli mere og mere inn under AMD vs INTEL fighten som jeg er så utrolig lei av. Og hvem er det som aldri kan innrømme at intel faktisk er BEST BEST når det kommer til ytelse? amd patriotene.. untatt wil da.. Jeg har ingen verdens ting imot å betale det lille ekstra for både ytelse, stabilitet, støtte og ikke få noe varme-ovn på kjøpet.. Begge produsentene er veldig gode....jeg har en finger på AMD pga at jeg har gode erfaringer fra dem, men om AMD skulle gå konk ville det være et STORT TAP for uten et monopol på cpu markede vil prisene stige garantert. Takket være AMD er prisene på prosessorer sikkert langt billigere enn de hadde vært om Intel var de eneste som eksisterte enig, amd er bare til for å skape konkuranse.. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Joda, et Intel basert system gir mest ytelse alt i alt. Det er det ingen tvil om dersom man leser div tester, f.eks. de som er her på hardware.no. Men et Amd system gir nå egentlig mest for pengene ennå mener nå jeg. Og et slikt kan godt være like stabilt som et Intel basert. Det kommer an på hvilke deler man putter sammen og hvor godt alt klaffer. Når det gjelder varmeutviklingen så er det vel ett fett hva man velger. De utvikler omtrent like mye begge, og har man et fett skjermkort så utvikler det like mye og litt til, så det argumentet er bare svada. Så når alt kommer til alt, kjøper man det man syns man har råd til. Er man villig til å ofre ekstra kroner på Intel og få litt bedre overall ytelse, så gjør man det. Poenget er at lommeboken som oftest bestemmer, og da er Amd et like godt, eller bedre, valg generellt sett. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 2: Varmeutvikling har ikke no å si at prosessoren er "dårlig" mht ytelse. Nei, men det har noe å si på hvor varmt det blir i rommet ditt!! god damn.. 3: 100% fornøyde kunder!!!!! Har du tatt en spørreundersøkelse? Jeg er en av de som ikke var helt fornøyd med min Intel maskin...synest AMD maskinen er MYE mere stabil så 100% er det nok ikke :wink: AMD har iallefall langt færre fornøyde kunder enn intel. Basta. Synest dette begynner å gli mere og mere inn under AMD vs INTEL fighten som jeg er så utrolig lei av. Og hvem er det som aldri kan innrømme at intel faktisk er BEST BEST når det kommer til ytelse? amd patriotene.. untatt wil da.. Jeg har ingen verdens ting imot å betale det lille ekstra for både ytelse, stabilitet, støtte og ikke få noe varme-ovn på kjøpet.. Begge produsentene er veldig gode....jeg har en finger på AMD pga at jeg har gode erfaringer fra dem, men om AMD skulle gå konk ville det være et STORT TAP for uten et monopol på cpu markede vil prisene stige garantert. Takket være AMD er prisene på prosessorer sikkert langt billigere enn de hadde vært om Intel var de eneste som eksisterte enig, amd er bare til for å skape konkuranse.. best når det kommer til ytelse..dette kan du ikke bevise,og det vet du(renger med du følger med i tester og slik). virker jo litt rart og nesten betale dobbelt pris for samme ytelse.men det er klart hvis man ikke vet bedre. dette med varme er bare en myte i dag.dagens amd cpu"er bruker jo ikke mere enn 50-70watt,mens pentium bruker opp mot 100watt. renger seff med du ligger med stabil 35-40 grader på cpu"en,og ingen pro(det gjør iallefall jeg) Lenke til kommentar
pskard Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 2: Varmeutvikling har ikke no å si at prosessoren er "dårlig" mht ytelse. Nei, men det har noe å si på hvor varmt det blir i rommet ditt!! god damn.. Da antar jeg at du også er enig i at Intel CPU-er lager vesentlig mer varme enn AMD CPU-er. Dersom du mot formodning ikke skulle være enig så les litt på sandpile.org.. Bare til info: P4 max power: ~101 W (3.06B GHz 0.13 µm µPGA478 @ 1.550 V) ~100 W (3.06B GHz 0.13 µm µPGA478 @ 1.525 V with HTT) ~80 W (2.4D GHz 0.13 µm µPGA478 @ 1.525 V with HTT) ~84 W (2.6D GHz 0.13 µm µPGA478 @ 1.525 V with HTT) ~85 W (2.8D GHz 0.13 µm µPGA478 @ 1.525 V with HTT) ~99 W (3.0D GHz 0.13 µm µPGA478 @ 1.525 V with HTT) ~103 W (3.2D GHz 0.13 µm µPGA478 @ 1.525 V with HTT) Merk at dette er estimerte tall da Intel har sluttet med å oppgi max power på sine CPU-er. AMD Athlon Barton: 1833C MHz BT: 68.3 W (1.65 V) 1917C MHz BT: 68.3 W (1.65 V) 2083C MHz BT: 68.3 W (1.65 V) 2167C MHz BT: 74.3 W (1.65 V) 2100D MHz BT: 68.3 W (1.65 V) 2200D MHz BT: 76.8 W (1.65 V) AMD har iallefall langt færre fornøyde kunder enn intel. Basta. En vel begrunnet påstand... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Dere er noen SNØSOKKER hele gjengen. Og dere vet hvem jeg sikter til. Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg er tilbøyelig til å være enig med Dr. Erling, er litt skuffet over at ingen plukket opp på mitt spede politiske utrop ... men ligger man og sikler over komponenter hele dagen er det gjerne ikke så greit å få med seg hva som skjer rundt om i verden. Men når det er sagt, dere som la inn konstruktive svar her skal ha ros for at dere deler av kunnskapen deres. (uff, var bra veik nå ... Sigurd Flammetunge I'm not...) Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Whine alt dere vil! alle amd folk er wanna-be-intel brukere uansett.. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 kjøp amd for da får du en ovn på kjøpe hahahahagogohohohohihih amen! Lenke til kommentar
bjoen2 Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Har de siste 4 år bygd og disponert tilsammen 5 Pcèr r på Intel platformen og 2 på AMD. For meg er det ikke lenger tvil, Intel er absolutt mest stabil. Og om det koster 1,2 eller 3.000,- mer hva spiller det for rolle, hvis man over 1-2 år slipper problemer med ustabil pc. Dette er ihvertfall min erfaring sålangt. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Du har vel ikke tilfeldigvis hatt VIA chipsett? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Enda en amd solskinnshistorie! Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 AMD XP2500+ tror jeg gir mest for pengeme den dag i dag Men vil man ha det beste går man for intel.. ja,sikkert..la oss si at pentium er 5% bedre enn amd. men er den vært ca 1000kr mere(tror ikke det) for ca 1000kr får man jo lett 400-500 mhz mere hvis man kjøper amd. 5% raskere, 10% mer funksjoner på hovedkortene, 20% mindre varmeutvilking, 100% fornøyde kunder.. hva har amd å skilte med da? 1: Mere funksjoner på hovedkortet?? trodde det var prosessor iseg selv vi snakket om. 2: Varmeutvikling har ikke no å si at prosessoren er "dårlig" mht ytelse. 3: 100% fornøyde kunder!!!!! Har du tatt en spørreundersøkelse? Jeg er en av de som ikke var helt fornøyd med min Intel maskin...synest AMD maskinen er MYE mere stabil så 100% er det nok ikke :wink: Synest dette begynner å gli mere og mere inn under AMD vs INTEL fighten som jeg er så utrolig lei av. Begge produsentene er veldig gode....jeg har en finger på AMD pga at jeg har gode erfaringer fra dem, men om AMD skulle gå konk ville det være et STORT TAP for uten et monopol på cpu markede vil prisene stige garantert. Takket være AMD er prisene på prosessorer sikkert langt billigere enn de hadde vært om Intel var de eneste som eksisterte At AMD maskinen er mer stabil enn Intel maskinen betyr ikke at AMD er mer stabilt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 personlig så er jeg drittlei div usaklige personer som fyrer løs påstander som er så patetiske at det man får en guffen følelse inni seg før man begynner å slå hardt på tastaturet, for å være ærlig, jeg er lei av å kjøpe nye tastaturer... er det så vanskelig å komme med saklige påstander når det er snakk om pengene til en annen person ? hva er du egentlig elkjøpexpert selger ? (sikter spesielt til strupstad) først og fremst, f.eks rendering av bilde gjør xp 3000+ det betydelig bedre enn nevnte p4 systemer.. først og fremst så kan den personen som skal kjøpe nytt utstyr se bort i fra hver enkelt kommentar som strupstad har kommet med, det er like seriøst som en cpu test hos tomshardware... la oss heller ta dette steg for steg, det er ingen som prøver å legge skjul på at intel med 800mhz yter bedre enn f.eks amd barton 3200+ (hey, 3000+ yter tilogmed bedre) men det som er verdt å legge merke til er prisforskjellen som følger med på kjøpet, er den ekstra ytelsen som faktisk ikke er så nevnverdig stor en god nok grunn til å bruke en tildels større sum på intel ? du har de som nevner at half life 2 er like rundt hjørnet, derfor burde man peise på med en p4 3,2ghz 800mhz pc 3500 ddr og 9800 pro, helst med ddr2 minne... vel, disse personene kan ta på seg elkjøpexpert uniformen og pelle seg på jobb...for de som i de hele tatt følger med vet hvor useriøs en slik påstand er, spesielt med tanke på de systemkravene som valve hinter til.. akkurat det samme som med doom3, ta å les noen av testene så er dere hvorfor det er skjermkortet det kommer mest an på... tror det var hardocp som hadde en tildels større test hvor de påpekte ytelsesforskjellen i doom3 med bruk av fx5900 ultra og 9800 pro på plattformer med litt større variasjon av cpuer... forskjellen var temmelig liten,og det er vel heller ikke til å legge skjul på at det er slik det vil fortsette å være ? point is, hva koster det ca for en 2500+ barton ? 8-900 kr ? smell på med et godt utstyrt nforce 2hk, da er du oppe i rundt 2100... så litt kvalitetsminne, ca 1000 til.. pluss et kraftig skjermkort, et godt kjøp vil være ati radeon 9700 non pro som du lett klokker opp til pro hastigheter..ligger på rundt 2000kr. cpuen kan du uten div problemer klokke til xp3000+.. her har du et ypperlig system som yter veldig bra i dagens sammenheng, samtidig som det klarer å takle dagens spill, samt som nevnt ovenfor half life 2 skal du kjøpe et intel basert system vil jeg anbefale 2,4ghz 800mhz som er en ypperlig overklokker som du burde klare å nå 3,1-3,2ghz med.. men til hvilken pris ? 1700 for cpu, 1900 for skikkelig hk, og skal du først ha intel så burde du skaffe minne slik at du utnytter systemet, hvis ikke er poenget med intel borte...ddr pc 3500 samt at det burde være kvalitetsminne, vil tippe rundt 1800 for minne.. ASUS P4C800 Deluxe - 1900 2000 for boxed 2,4ghz ca 1800 for skikkelig minne i tillegg til rundt 2000 for skjermkort som selvsagt vil variere angående hva du velger, skal du ha noe av det beste så vil 9800 pro koste deg 3400kr.. så kan du ta å lese testene til hw.no og selv finne ut om det er verdt å legge noen tusenlapper ekstra på bordet for et system som yter bedre, men ikke så mye bedre at det blir verdt det.. Lenke til kommentar
norway Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Enda en amd solskinnshistorie! Hekkan du provoserer , har ingenting imot INTEL eller AMD jeg , men er 100% fornøyd med AMD varene jeg har kjøpt til nå ( 2 CPU`er). Og som en lærer en gang sa til meg , kildekritikk!!!! Hvor er kildene dine din fjortiss? Ingen kilder , null troverdighet.! Tygg litt på den du! Men la oss si at du "omender" alle oss AMD brukere , hipp hura for oss alle , AMD går konkurs , og du kan nå glede deg over at INTEL kan gi blanke ****** i dine meninger , og styrte prisene til himmels. Du har sikkert råd til det så lenge "pappas" penger strekker til... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Har de siste 4 år bygd og disponert tilsammen 5 Pcèr r på Intel platformen og 2 på AMD.For meg er det ikke lenger tvil, Intel er absolutt mest stabil. Og om det koster 1,2 eller 3.000,- mer hva spiller det for rolle, hvis man over 1-2 år slipper problemer med ustabil pc. Dette er ihvertfall min erfaring sålangt. om du har bygd og disponert tilsammen 4 pcr så er jeg sjokkert over at du ikke har klart å satt sammen et skikkelig amd system, for jeg kan på hånden med hjerte (samt støtte av hver eneste hw side) garantere at amd ikke på noen som helst måte er ustabil.. (så lenge man gjør noe rett) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg