Gå til innhold

AMD vs. Intel

Anbefalte innlegg

Jeg må bytte HK og CPU da HKet ikke har mer enn 2x AGP.

Det er en god stund siden jeg handlet komponenter sist, og har heller ikke fulgt noe med på ny teknolegi.

Hva burde jeg kjøpe? AMD eller Intel?

HK: ??

CPU: ??

Skjerkort: ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har penger til det så kjøper du intel:

HK: Hovedkort basert på i875P eller i865PE brikkesettet.

CPU: Så kraftig prosessor med 800FSB du har råd til.

Skjermkort: ATI Radeon 9800 PRO eller nVIDIA Geforce FX5900 Ultra hvis du skal ha det beste. Hvis du ikke trenger så kraftig skjermkort er det bare å velge et ATI Radeon 9700/9600/9500 eller nVIDIA Geforce TIxxxx.

Hvis intel blir for dyrt så kjøper du AMD:

HK: Hovedkort basert på nforce2 brikkesettet.

CPU: Så kraftig prosessor med barton kjerne du har råd til.

Skjermkort: Samme som over.

Lenke til kommentar

et meget viktig moment er;

"hvor mye penger har du tenkt å bruke??" ("invenstere")

slik jeg ser det er det bare en oppgradering du vil ha (cpu,hk,3d) ettersom det er så mangt flere komponenter som koster,

men om den skal koste deg mer eller mindre er ditt valg, hvor fremtidsrettet skal den nye maskina være? (hl2 er rundt hjørne)

edit:

jeg så ikke de andres inlegg imens jeg skrev ;)

Lenke til kommentar

Jeg digger min nye P4 2.4GHz med 800mhz bus.. kjører den på 900MHz nå da, noe alle burde klare med denne prosessoren og PC3500minne:)

HyperThreading er jo bare genialt da!

Sammen med en WD raptor som systemdisk knuser dette oppsette alt amd har å stille opp med atm.. tror jeg da;)

Lenke til kommentar

Som Noxious skriver, har du råd til en P4 med 800MHz bus, så kjøp det, men hvis du har et litt stramt budsjett så gå for AMD, får veldig mye for pengene med f.eks en Barton 2500.

Ang. skjermkortet er det ikke tvil i min sjel om at det blir et ATI, men dette er såpass omdiskutert at du må nesten bare lese deg frem til resultatet og ta et eget standpunkt.

Lykke til! :woot:

Lenke til kommentar
Som Noxious skriver, har du råd til en P4 med 800MHz bus, så kjøp det, men hvis du har et litt stramt budsjett så gå for AMD, får veldig mye for pengene med f.eks en Barton 2500.

Ang. skjermkortet er det ikke tvil i min sjel om at det blir et ATI, men dette er såpass omdiskutert at du må nesten bare lese deg frem til resultatet og ta et eget standpunkt.

Lykke til! :woot:

Enig...... Skjermkort:

Radeon 9500 Pro eller 9700 :)

Lenke til kommentar
AMD XP2500+ tror jeg gir mest for pengeme den dag i dag

Men vil man ha det beste går man for intel..

ja,sikkert..la oss si at pentium er 5% bedre enn amd. men er den vært ca 1000kr mere(tror ikke det)

for ca 1000kr får man jo lett 400-500 mhz mere hvis man kjøper amd.

så hvorfor legge i mye mere penger bare for man tror den er best !

er ikke andre enn intel som tjener på det.

holder meg til amd til det motsatte er bevist.. 8)

Lenke til kommentar

ja,sikkert..la oss si at pentium er 5% bedre enn amd. men er den vært ca 1000kr mere(tror ikke det)

5% raskere, 10% mer funksjoner på hovedkortene, 20% mindre varmeutvilking, 100% fornøyde kunder..

hva har amd å skilte med da?

Lenke til kommentar

Alle Intel guruer , vet dere hva som skjer viss dere vender alle oss AMD fans om til Intel mennesker ?

AMD går konkurs , INTEL kan igjenn få monopol og selge CPU`er til , la oss si 7.500 per GHZ

Helt ærlig , så syns jeg AMD er supert , men synes at det er sundt med konkuranse som vi forbrukere tjener på , kan ikke fordra FJORTISSER som skriver slik : INTEL :woot:

Og det samme med AMD egentli.

Vi er alle tjent med at det er kunder hos dem begge...

Lenke til kommentar

Hadde bare vært å søkt litt rundt her, men uansett (som alle de andre har sagt);

- Har du $$$ kan du gå for Intel (jeg foretrekker personlig Intel).

- Har du lite med $$$ er AMD en veldig god konkurrent, og konkurranse er jo veldig gunstig for oss forbrukere.

Rent ytelsesmessig er det ikke så veldig mange som klarer å merke forskjell på Intel og AMD (eneste som er crappy med AMD er systemet deres for å måle ytelse...)

Jeg mener: Gå for Intel :woot:

Lenke til kommentar

5% raskere, 10% mer funksjoner på hovedkortene, 20% mindre varmeutvilking, 100% fornøyde kunder..

hva har amd å skilte med da?

1: Mere funksjoner på hovedkortet?? trodde det var prosessor iseg selv vi snakket om.

2: Varmeutvikling har ikke no å si at prosessoren er "dårlig" mht ytelse.

3: 100% fornøyde kunder!!!!! Har du tatt en spørreundersøkelse? Jeg er en av de som ikke var helt fornøyd med min Intel maskin...synest AMD maskinen er MYE mere stabil så 100% er det nok ikke :wink:

Synest dette begynner å gli mere og mere inn under AMD vs INTEL fighten som jeg er så utrolig lei av.

Begge produsentene er veldig gode....jeg har en finger på AMD pga at jeg har gode erfaringer fra dem, men om AMD skulle gå konk ville det være et STORT TAP for uten et monopol på cpu markede vil prisene stige garantert. Takket være AMD er prisene på prosessorer sikkert langt billigere enn de hadde vært om Intel var de eneste som eksisterte :grumpy:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...