Gå til innhold

Løsning for skjermbilde mot flere TVer

Anbefalte innlegg

Here's da deal, jeg har lyst til å lage en løsning hvor jeg har flere sett med PowerPoint-presentasjoner som viser grafer og som oppdaterer dette automatisk via programkode. Programkoden har jeg allerede lagd, så den er grei. Men hvordan skal jeg overføre skjermbildet over til flere TVer? Jeg synes det er teit å sette opp enkelt-pcer for hver skjerm. Så jeg tenkt i banene av terminalserver-løsning, da vi har dette fra før av. Men det vil jo innebære tynnklienter eventuelt. Hva vil være beste løsning? Jeg har jo hovedsaklig et par-tre muligheter. Enten sette opp flere pcer til hver TV, sette opp terminalserver-løsning med små tynnklienter. Eller sette pcene på serverrommet og deretter trekke kabel til TVene. Men det virker litt heavy og overkill kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Hva med noe sånn som Navori:

product_overview.jpg

Sett opp en maskin med Navori server, installer klienten/playeren på terminalserveren og sett opp tynnklienter knyttet til hver enkelt skjerm, woila!

Lenke til kommentar

Hmm, det står at den konverterer PowerPoint-filer til Flash-format "on the fly". Men det blir et problem, fordi jeg bruker VB-kode for å oppdatere grafene i presentasjonen. Så det er aldri en "lagret" kopi som spilles av. Så da kan jeg ikke se for meg at denne løsningen støtter akkurat det.

Lenke til kommentar

http://www.nec-display-solutions.com/p/no/no/products/choice.xhtml?cat=PublicDisplays&e=e2s1

Public Display solutions er det du ser overalt hvor du ser reklame-skjermer. flyplasser osv osv.

En liten simple mediaplayer boks i det konseptet her, støtter vel lett opp til 25 skjermer via vanlig cat5 kabling.

http://www.scala.com/no?set_language=no

Datametrix (i hvertfall) er forhandler av det produkter her. Har ikke personlig erfaring med det, men antar det gjør jobben siden nevnte leverandør har det i porteføljen sin :)

Slike systemer vil også ha flere "kanaler" slik at du kan sende forskjellig informasjon til fabrikken enn hva du sender til salg og administrasjon. om de støtter layers, mandatory channels, eller priority channels vet jeg ikke, men håper da det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...