Gå til innhold

Audi og produktplassering (skjult reklame) i filmer


Nik0

Anbefalte innlegg

Lagt merke til dette i flere filmer nå. Audi har toppmodellene sine i filmer som "Transporter", "Taken", "Goal II", "Iron Man", "I, robot" og "The Joneses".

 

Audi må jo være verstingen på produktplassering nå. Greit nok at det er flotte biler, men går det ikke litt langt? Jeg tenker over det hver gang; "audi igjen". Hvordan reagerer dere andre, får dere lyst til å skaffe dere en lik, eller kan det ha motsatt effekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er nok ikke de eneste. Se bare på Ford; de fikk James Bond til å kjøre Mondeo i Casino Royale ... Toyota ser for øvrig ut til å ha ordnet seg en fin deal med de som lager Varg Veum-filmene, særlig i den siste er det en del modeller. Men i den filmen har de jo fått plass til Oskar Sylte-brus også, uten at jeg vet om det var gjennomtenkt eller ikke.

Lenke til kommentar

Hvordan reagerer dere andre, får dere lyst til å skaffe dere en lik, eller kan det ha motsatt effekt?

Nå har jo Audi gått åpent ut og sagt at de er den offisielle leverandøren i de filmene du nevner, de prøver ikke å skjule noe. Og ja, jeg får mer lyst på en Audi. S8en i Taken f. eks. er jo det beste med hele den overhypede filmen. Er nesten verre å se på NRK og Petter Northug som drikker Red Bull for det som virker som hver kilometer. Så lenge produktplassering er godt og naturlig integrert er det helt greit. Har også en mistanke om at folk overanalyserer det en del.

 

Får ikke mindre lyst på en Audi etter slike klipp heller:

 

http://www.youtube.com/watch?v=CE1gjUAXtzo

Lenke til kommentar

produktplassering har fått for mye fokus i det siste synes jeg, er ikke en ekstremsports video uten at en eller annen energidrikk sponser noen, det er ikke en popmusikkvideo uten en iPod eller beats by dr. dre, fins ikke en actionfilm uten masse fokus på bilmerker, og så er det jo alle musikkvideoene (spesielt med lady gaga) hvor det reklameres for en eller annen type vodka e.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...