Gå til innhold

[liste] Saker jeg irriterer meg over på Galaxy S2. Er det mulig å endre?

Anbefalte innlegg

Da har jeg hatt denne telefonen noen timer og har et par ting som irriterer meg. Er ikke noe gale med telefonen, men selve programvaren som brukes plager meg litt etter noen år med HTC sine Android telefoner.

1) Ikke mulig å endre hva snarveiene i "docken" skal gå til. Dette er spesielt dumt med hensyn til å bruke handcent da snarveien i docken viser nye meldinger selv om de er lest. Noen løsning her?

2) Nettleseren er ikke noe flink til å tilpasse innholdet til skjermen etter en har zoomet inn

3) Dialer og samtalelog. Dette var mye bedre på HTC sin løsning. Her kommer det automatisk opp de siste anrop + tastatur for å ringe til nye. På S2 må dette velges helt øverst en av delene. I tillegg ble samtaler fra en og samme person gruppert på HTC, mens her kommer det opp en lang liste om en har snakket med samme person flere ganger. Vil svært gjerne ha det slik som på HTC telefoner.

4) Det er ikke mulig å få telefonen på lydløs med volmtastene uten at den vibrerer. Det er enten vibrering eller lyd, ikke total stillhet. Er dette noe som kan endres?

5) Videosamtaler ser ikke ut til å virke. Uansett hvem jeg prøver å ringe til.

6) Kontaktene og redigering av disse var mye bedre på HTC. Er dette mulig å endre på et vis? Det så bedre ut, var mer oversiktlig og om en ønsket kunne en enkelt sende de kontaktene en ønsket direkte til mobilsvar.

Selve telefonen er helt fantastisk, men disse løsningene som er her i forhold til hva jeg er vant med synes jeg er mye dårligere, og håper derfor det finnes gode alternativer her på et vis:-)

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg hatt denne telefonen noen timer og har et par ting som irriterer meg. Er ikke noe gale med telefonen, men selve programvaren som brukes plager meg litt etter noen år med HTC sine Android telefoner.

1) Ikke mulig å endre hva snarveiene i "docken" skal gå til. Dette er spesielt dumt med hensyn til å bruke handcent da snarveien i docken viser nye meldinger selv om de er lest. Noen løsning her?

Jeg antar at det er som på Samsung Galaxy S.

Gå inn på Applications, trykk på meny, velg Edit. Du kan nå fjerne det du vil fra dock-linja nederst..

2) Nettleseren er ikke noe flink til å tilpasse innholdet til skjermen etter en har zoomet inn

Bruk Dolphin HD..

3) Dialer og samtalelog. Dette var mye bedre på HTC sin løsning. Her kommer det automatisk opp de siste anrop + tastatur for å ringe til nye. På S2 må dette velges helt øverst en av delene. I tillegg ble samtaler fra en og samme person gruppert på HTC, mens her kommer det opp en lang liste om en har snakket med samme person flere ganger. Vil svært gjerne ha det slik som på HTC telefoner.

Skaff en annen dialer da..

4) Det er ikke mulig å få telefonen på lydløs med volmtastene uten at den vibrerer. Det er enten vibrering eller lyd, ikke total stillhet. Er dette noe som kan endres?

Du kan slå av vibrasjon i menyen.

Lenke til kommentar

Takker, da kan jeg endre docken som jeg ønsker:-)

Dolphin HD skal testes, så får jeg se om den er bedre:-)

Blir nok til å teste en annen Dialer, men tenkte kanskje noen har en å anbefale som er lik den som jeg er vant med fra tidligere fremfor at jeg må prøve en hel drøss forskjellige.

Angående vibrasjon og stillemodus så kunne jeg på htc skru ned lyden med volumtastene. Når den var helt av gikk den på lydløs, ett trykk til ned på volum så gikk den over til kun vibrering. På Galaxy S2 så må en inn under settings og velge av og på med vibreringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...