Gå til innhold

Problemer med dlink DIR-600 og canal digital kabel-modem

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde tidlgere en router fra Netgear som jeg brukte sammen med kabel-modemet fra canal digital, og dette fungerte utmerket. Denne routeren gikk til slutt i stykker (den ble svært ustabil, hang seg i menyer etc), og jeg gikk til anskaffelse av en dlink DIR-600.

Den nye routeren fungerer perfekt til alt untatt en ting; spilling. Jeg mister stadig vekk tilkoblingen til spill-servere og lignende. I call of duty black ops mister den kontakten hele tiden, og spillet henger seg på "connecting to server" ca 50% av gangene jeg prøver å joine en server.

I medal of honor blir jeg alltid disconnected fra servere etter et par minutter, med feilmeldingen :"connection interrupted - the ea servers are currently not available" eller noe lignende. Det samme problemet har jeg også i Battlefield Bad Company 2.

I age of conan fungerer ikke chatten (det virker som at den blir blokkert), vennelister eller lignende.

Problemet oppstår kun når jeg bruker dlink-routeren, ikke den fra netgear.

Jeg har åpnet alle porter jeg har funnet til alle de overnevnte spillene, uten at dette har fungert. Jeg har prøvd med UPnP både avslått og påslått, og dette har heller ikke gitt resultater.

En løsning jeg har funnet er å sette pcen i DMZ-mode, men da det er flere pcer på nettet samtidig og kun en pc kan settes i DMZ om gangen, er ikke dette noen god løsning heller.

En ting som fungerer er å koble pcen rett i modemet fra canal digital, men jeg vil bruke routeren for å få trådløst nett samt koblet til flere pcer samtidig. Jeg har prøvd å sette routeren i AP-mode, men dette har heller ikke løst problemet.

Jeg vil tro at det er et problem med NAT eller en brannmur eller en eller annen konflikt mellom modem og router, men jeg vet ikke hvordan jeg kan fikse dette. Hvis noen har en anelse om hva som kan være galt, hadde jeg satt stor pris på litt hjelp :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, takk for svar!

Jeg har forsøkt å resette routeren til fabrikksinnstillingene en rekke ganger, men dette har heller ikke hjulpet.

Helt annet firmware hørtes veldig interessant ut. Jeg har forsøkt å lese litt om det, og det virker som at folk generelt er fornøyde.

Dersom noen har noen erfaringer med DD-WRT firmware (gjerne til min router), så hadde jeg satt pris på om dere hadde delt dem. Er det stabilt? Er det lett å bytte tilbake til originalt firmware? Hvilke forskjeller er det i forhold til originalt firmware?

Lenke til kommentar

Høres ut som en bug i firmware, eller noe korrupt i router. Ville først ha resatt den til fabrikkinnstillinger og prøvd den på nytt.

Routeren støttes forøvrig av DD-WRT om du ønsker annen firmware: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/DIR-600

Nysgjerrig som jeg er, klarte jeg ikke å vente. Jeg innstallerte nytt firmware dra DD-WRT, og hittil har det fungert strålende.

Menyene er langt mer oversiktelige enn de til dlink, og man har mye bedre innstillings- og overvåkningsmuligheter.

Jeg har spilt et par runder også, og hittil har jeg ikke hatt noen av problemene jeg nevnte i den første posten.

Alt i alt er jeg kjempefornøyd! Tusen takk for hjelpen :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...