AnonymDiskusjon Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Ser jo at det mange her som har mye mer alvorligere problem enn meg, men uansett så plager det meg. Jeg merker det, familien merker det, samboeren merker det. Altså 10min etter at jeg gått ut med nye sokker og sko, så merker jeg at føttene mine svetter og at det begynner å lukte. Og det har plaget meg i lengre tid, så til mine forumvenner, er det noen som har råd om hva jeg kan gjøre for å minske problemet. For det er nesten ekstremt hvor fort jeg kjenner lukten av mitt eget tåfis når jeg er ute. Når jeg kommer hjem, så er det første jeg gjør er å ta av meg sokker (selv om vinteren) og bruke tøfler/sandaler inne for å "tørke" bort tåfislukten. Ett positivt jeg kan si om problemet mitt er at jeg har baby føtter, silkemyke men akk ja. Lukt mindre ihvertfall da :S Postet av anonym: 4b2f091c7d27a54809bc086c55fd9c3d Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Har du prøvd med noen litt mer luftige sko, eventuelt sokker av forskjellige tekstiler/materialer? Jeg mener jeg svetter betydelig mer i boxershorts laget av tactel (og 10-12 % lycra) enn bomull (og 6-8 % lycra). Føttene mine er på ingen måte den tørreste kroppsdelen jeg har, men lukten er lik null. Kanskje du kan kjøre på med litt antiperspirant? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 http://www.ehow.com/how_2383751_deal-sweaty-feet.html Ellers mener jeg å ha sett noe lignende på ''pinlige sykdommer'', hvor svetten var så ille at føttene hadde begynt å råtne. Der brukte de blant annet sånn elektrometode, hvor du har føttene dine i ett apperat med litt vann som skal sende elektriske sjokk til føttene dine, hvis jeg husker rett. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Høres ut som fotsopp, kjøp en tube Terbinafin/Lamisil på appoteket. Samme symptomene jeg hadde en tid tilbake. Sko kan lett desinfiseres for fotsopp ved å putte de i frysern. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Om det derimot ikke er sopp, så finnes det egen antiperspirant til føtter på apoteket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå