Gjest Slettet-TWeNNiv Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Jeg var innom her for en stund tilbake og fikk råd om kjøp av ny bil. Den nye bilen får jeg i juni/juli, og frem til da må jeg klare meg med den gamle... Det er bare det at den gamle, en 2001 modell Peugeot 206, har fått nyss i at den er på vei ut og har bestemt seg for å gjøre livet surt for meg i innspurten. Problemet er som følger: Etter oppstart, og innimellom ellers så lager den mye unormale lyder, litt som en elektromotor som prøver å dreie om uten å få det til (beste beskrivelsen jeg klarer). Samtidig er den veldig tung på rattet, men det virker som om servoen "løsner litt" etterhvert som vi begynner å kjøre. Et par ganger har det hendt at den plutselig blir veldig tung på rattet mens vi kjører for så å løsne igjen et halvt minutt senere, men for det meste så er det bare i lave hastigheter eller når vi står stille at servoen ikke hjelper til (virker det som). Jeg har ingen ferdigheter når det gjelder bil, så jeg må nok til et verksted for å få det fikset, med mindre det er noe super-enkelt. Er det noen som har tips til hva problemet kan være, og aller viktigst: Hvor mye vil det koste å få reparert det? Vil jeg få det igjen når jeg selger bilen etter sommeren, eller er det like greit å bare vrake den? Lenke til kommentar
okasin Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Servopumpe til 206 på ebay servopumpe ca 1000,- men du kan sikkert få dem like billig her hjemme? sjekk litt rundt.. Det er nok sikkert at det er den som er problemet.. enten defekt eller luft i servoolje (?) ... det at det er lettere å svinge i fart er helt naturlig, det er like enkelt å svinge med en bil uten servo om bilen er i fart.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 El-systemet til servoen på en del Peugeot har en tendens til å fordufte litt inni isolasjonen sin, så det kan jo være verdt å sjekke ut på denne også kanskje? Hvor holder du til? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Har du i det heletatt peila servo-olja? De pleier å bli sånne gnurelyder om det blir oljetørt der. Kan være et tegn på defekt tannstang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-TWeNNiv Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Takk for innspill så langt. Jeg tror ikke jeg kommer til å bytte servopumpe selv (som sagt, bor ingen "mekker" i meg), men det virker som om det ikke burde være altfor ille pris på å bytte den, hvis det er problemet. Skal sjekke servo-oljen også, kanskje det er alt som skal til (i hvertfall for et par måneders drift). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå