Datafrelst Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Jeg sitter her med et kabelmodem modem fra GET http://www.arrisi.com/product_catalog/_docs/_specsheet/060510_Touchstone_Telephony_Modem_TM502B.pdf ... og et Speedtouch trådløst Multimodem: Thomson st780WLT fra telenor Problemet er at jeg skjønner enda mindre, eller konkluderer riktig... etter å ha prøvd å finne ut... Går det an å bruke førstnevnte modem som levereandør til det andre gjennom en "seriekobling"? At jeg i stedenfor å putte enden inn i PC'n putter den inn i det trådløse? Siden jeg er helt grønn må jeg nok ha dette med teskje, etter å ha fått litt motstridene svar av forskjellige Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 780 er vel et routermodem med ADSL. Det du behøver er en vanlig router uten modem innebygget. Du behøver routerfunksjonen fordi du ønsker flere ipadresser på lokalnettet ditt. Modemet deler kun ut 1. Oppsett av ny router med GET som ISP: Slå av modemet fra GET noen minutter. Koble til internettporten i den nye routeren. Slå på modem og du skal være på nett. Sett opp evt kryptering i routeren. Lenke til kommentar
Datafrelst Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Tusen takk Et sjeldent klart svar Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Wow, dette hjalp meg også! Takk Lenke til kommentar
Datafrelst Skrevet 14. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2011 ... og *vips* var routeren i hus og i full drift. Hurra hurra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå