Gå til innhold

Hjelp til å begynne fysisk trening

Anbefalte innlegg

Heisann, folkens

Jeg tenkte at jeg skulle begynne å trene. Faktisk så har jeg aldri trent i det hele tatt, sett bortifra at jeg spilte litt tennis på mine yngre dager.

Så, er det noen som har noe forslag? Kunne egentlig tenke meg å trene både styrke og kondisjon. Eventuelle forslag til kostholds og treningsopplegg hadde jeg derfor satt stor pris på.

Langdon :)

Er det ingen som vil ha Langdon i form? :dontgetit: Absolutt ingen? :dontgetit:

Endret av Langdon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Langdon!

Jeg var selv på stadiet ditt for et år siden, da jeg innså at jeg måtte av med flesket for å tørre å gå halvnaken på stranden. I starten var jeg veldig uerfaren, og jeg løp enkle joggeturer et par ganger i uka. Så i vinter fant jeg fram til RYP programmet som er postet i posten over av iChristian. Programmet ga tydelige og gode resultater veldig kjapt! Nå er jeg på min 9. uke av programmet (totalt 13 inkl. en uke fri) og som sagt er jeg strålende fornøyd. jeg vurderer nesten å bade naken på stranda i sommer!

Uansett, før jeg ville satt meg ned å sett på programmer ville jeg tenkt over noen ting. Hva er formålet med treningen? Hvilke mål vil du sette deg og nå? Slike ting er viktige å bestemme før du starter å trene. Om du finner et godt program, setter deg gode (OBS! realistiske) og spiser sunt og godt vil du få resultater, raskere enn du tror.

Lykke til :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det Hugol nevner er veldig viktig. Målet med treningen er selve kilden til alt det andre som følger med treningen, det være seg hva du spiser og hvor mye, hvor ofte du trener, hvordan du trener og hva du trener osv. Så sett deg et konkret mål og gå ut i fra det.

Det fins mange gode programmer som er ferdiglaget, eller så kan du skreddersy ditt eget program. Men i likhet med de to over meg, vil jeg også anbefale RYP til deg. Det er enkelt å følge, effektivt og lett å komme i gang med. Men det viktigste med treningen er også at du har det gøy.

Lenke til kommentar

Goldshoten har et poeng, som er svært viktig, som jeg glemte. Det å ha det gøy når du trener, er noe av det viktigste når du ønsker å komme deg i form. RYP er om sagt et svært effektivt program. Det tar deg rundt en og en halv time, 3 dager i uken, og gir enestående resultater, men programmets øvelser er svært lite variert. Derfor er det viktig å finne ting du kan gjøre for å holde motivasjonen oppe, for eksempel å løpe ute av og til, eller å byttenut øvelser med nye.

Jeg vil også, helt til slutt, anbefale deg å ta del i treningsdelen av forumet, for å få tips, diskutere ting eller stille spørrsmål.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sjekk ut posten min her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1345559

I tillegg til å gi deg svar på betydelig mye om styrketrening, vil jeg også oppgi nyttige lenker på slutten av posten som du kan bruke for å utdanne deg selv.

Det viktigste du kan gjøre før du begynner å trene er å finne ut av hva du må gjøre for å oppnå målene dine. Still deg kritisk til informasjon du finner! Les, lær og sett deg mål for å holde motivasjonen oppe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...