Gå til innhold

i7 Gamer til ~13k - Ser dette kompatibelt og greit ut?

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har satt opp dette opplegget på Dustin:

intelrc1.jpg

Ser alt greit ut?

Maskinen skal hovedsakelig brukes til gaming og bør kjøre det meste på maks. Er ganske fornøyd med prisen og delene jeg har satt opp her, men jeg tør ikke bestille før noen med litt mer peiling enn meg har sett gjennom at alt passer greit sammen (er spesielt usikker på RAMen).

Jeg planlegger å skaffe et ekstra skjermkort for SLI seinere når det trengs. Planlegger også å sette inn vannkjøling for CPUen, men det blir en senere oppgradering.

Takker for innspill :)

Endret av Encoded
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har et poeng der må jeg si, jeg har vippet veldig mellom dem to. Tenkte litt at i7'en kanskje vil være relevant for gaming lengre enn i5, men her har jeg kanskje misforstått - hvis eneste forskjellen er HyperThreading?

Lenke til kommentar

Du har et poeng der må jeg si, jeg har vippet veldig mellom dem to. Tenkte litt at i7'en kanskje vil være relevant for gaming lengre enn i5, men her har jeg kanskje misforstått - hvis eneste forskjellen er HyperThreading?

jeg veit ikke så mye om hyperthreading og sånn, så jeg lar spørmålet gå videre til noen som veit :D sorry

Lenke til kommentar

Ikke dårlig det der, jeg har sett på mange av de samme delene, spesielt Sabertooth P67 vs P8P67 PRO (de virker for meg temmelig like) :D Splitta opp HDD i 2x1TB litt bare for å få brukt en ekstra HDD-bay i kabinettet.

Mulig at jeg joiner deg på den SSD'en :cool:

Lenke til kommentar

Ikke dårlig det der, jeg har sett på mange av de samme delene, spesielt Sabertooth P67 vs P8P67 PRO (de virker for meg temmelig like) :D Splitta opp HDD i 2x1TB litt bare for å få brukt en ekstra HDD-bay i kabinettet.

Mulig at jeg joiner deg på den SSD'en :cool:

Kult! :cool:

Lenke til kommentar

En i7-2600k vil ikke være særlig mer brukbar i gaming enn en i5-2500k. Det er hele arkitekturen som har noe å si, og Hyperthreading er mest nyttig om du skal drive med videoredigering eller 3d-modellering enn spilling. I Black Ops CPU performance, blir i3en grusa sammen med alle andre tokjernere.

Ellers kan du heller gå for en HX eller AX 750W, som jeg er sikker på er en skikkelig PSU. Fractal Design har jeg ikke hørt noe dårlig om blant PSUer, men heller ikke noe bra om.

Kjøp heller en Vertex 2 enn en Intel 320, bedre ytelse.

Ellers er det lite å si, GTX 570 er et dyrt kort, men det vet du nok.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om, jeg hadde gått for denne Demo-PC-en fra Komplett hvis jeg skulle bruke 14-15000.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632933

Da får du med to stk 580gtx, 12gb ram og masse annet snacks.

Greit nok at prosessoren ikke er av den nye typen, men den yter fortsatt latterlig bra. ;)

Edit

Ser at du har skjerm som den PC-en fra komplett ikke har, men det løse du lett ved å selge det ene gtx 580-kortet og kjøper skjermen for mellomlegget. :D

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...