Nedward Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Jeg har en mus jeg skal fange, men jeg har ikke lyst til å drepe den i prosessen, og jeg klarer ikke å finne noe i butikkene som ikke dreper musa. Dermed er jeg nødt til å lage en felle selv, men jeg vet ikke helt hvordan man lager en enkel og effektiv felle ut av ting som man vanligvis finner i huset. Er det noen som har et konsept som er enkelt å lage og er effektivt?. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Her er et fint googlesøk. ..Og her er det samme søket med bilder. Det ser ut til at det er mye kjekt der. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Så faktisk igjennom google før jeg postet. Jeg håpet at noen faktisk hadde prøvd noen av fellene, slik at de kunne meddele om de faktisk var verdt å lage. Dog er det vel ikke så alt for mye styr å lage en uansett. Får prøve en av dem og se om jeg får napp. Endret 13. mai 2011 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 tipper at om du lokker med ost og noe kjøtt som lukter litt vil den gå i fella. jeg vet ikke hva du er i stand til å lage. men jeg ser for med en boks med en dør som bare kan dyttes en vei. det bør nok være små hull i den slik at musa kan lukte lokkematen lettere. Lenke til kommentar
Hoikka Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 en genial ting mange gjør er at dem setter vann i en bøtte som musa kan dette ned i, bare å fjerne vannet å grave ned bøtta så kanten er på høyde med jorda rundt. Eventuelt sette nå ost eller kjøtt i eller nært bøtta. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 da kan jo katter kommer å forsyne seg av musa. Lenke til kommentar
Hoikka Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Joda, men hvis han passer nøye på eller lager et type lokk med små hull, så skjer ikke det Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Et eller annet som ligner på dette. Vet ikke hvordan mekanismen fungerer her, men har sett en der musen må gå opp et lite stykke før den kommer til en fall-luke. Ha en større kasse rundt som beskytter mot katter og fugler hvis det er utendørs. Lenke til kommentar
Hoikka Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Den fella der har en stang nesten helt bak i kassa som man fester agnet på, når dyret rører maten faller luka ned. Burde gå greit å lage selv, men er ikke sikkert musa vil gå inn i en helt mørk kasse. Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Jeg har en slik som Abigor viste bilde av Jula har dem. Nå vet jo ikke jeg om det er en Jula butikk nært deg da Lenke til kommentar
Coltiefication Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Som liten fanget jeg 5 mus ved å legge en liten plankebit fra gulvet opp til en balje som jeg puttet fristende mat i, musene datt nedi og kom seg ikke opp igjen, veldig effektivt! Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 14. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2011 Da ble det en liten bøtte, uten vann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå